Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:40 min Ikona 07.03.2017

Jak zostać influencerem?

Popularność w mediach społecznościowych zdobywa się nie tylko dzięki rozbudzeniu zaangażowania internautów, ale także dzięki zbudowaniu z nimi pewnej relacji. Influencer to osoba kształtująca opinie internautów na podstawie tego, jak bardzo identyfikują się oni z treściami zamieszczanymi na profilu.

Masowa popularność liczona w tysiącach obserwujących sprawia, że sylwetką influencera zaczynają interesować się marki gotowe wykorzystać jego możliwości w swoich kampaniach marketingowych. Dla wielu internetowych opiniotwórców kontakty reklamowe i obecność w środkach masowego przekazu stały się konsekwencją popularności w social mediach. Bycie twarzą marki pozwala dotrzeć do jeszcze szerszego grona odbiorców i dodatkowo podnieść statystyki obserwujących. To jak samonapędzające się koło.

Żadna z tych osób nie przypuszczała, że zakładając bloga czy konto na Facebooku za kilka lat zostanie celebrytą. Jednak każde z nich wykorzystało social media do realizowania swojej pasji i dzielenia się nią z innymi. Aby skutecznie wpływać na opinie innych, trzeba być ekspertem w swojej branży i być aktywnym w mediach społecznościowych. Kandydat na influencera powinien dzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem. Tyle podstawy. A co dalej?

 

Twórz atrakcyjne treści

 

„Content is king” – również w social mediach. Każdy wpis lub post powinien być napisany nie tylko poprawnie, ale też zgodnie z podstawowymi zasadami copywritingu. Dziel dłuższe teksty na akapity, dodawaj śródnagłówki i wyróżnienia graficzne, korzystaj z emotikonów, dodawaj własne nagrania i zdjęcia. Znajdź swój indywidualny styl. Jesteś umysłem ścisłym? Czytaj dużo literatury i prasy branżowej. To przyniesie Ci swobodę w ubieraniu myśli w słowa.

 

Twórz relacje

 

Pisząc posty na blogu czy w serwisach społecznościowych komunikujesz się z innymi internautami. Twoim zadaniem jest dążenie do zatrzymania uwagi odbiorcy i zainteresowania go dziedziną, w której się specjalizujesz. Od początku staraj się budować zaangażowanie. Udostępnienia, komentarze, polubienia, dyskusje nie tylko wpłyną korzystnie na wzrost popularności Twojego profilu, lecz także pozwolą poznać potrzeby i oczekiwania odbiorców. Odpowiadaj, wyjaśniaj, komentuj. Spraw, aby Twoi followersi zaglądali na profil nie tylko po to, żeby się czegoś dowiedzieć, ale też po to, aby się rozerwać.

 

Buduj swoją popularność

 

Systematyczne wzbogacanie profilu treściami jest bardzo ważne, ale na drugiej szali wagi popularności spoczywa Twoja aktywność w mediach jako odbiorcy innych treści. Dlatego nie bój się komentować i udostępniać treści zamieszczanych przez innych influencerów. Zobaczysz, że odwdzięczą się tym samym. W ten sposób skutecznie zbudujesz swoją popularność.

 

Prowokuj do dyskusji

 

To tak naprawdę najważniejsza cecha dla influencera: odwaga w wyrażaniu własnego zdania. Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, nie bój się wyrażać własnych opinii, nawet wtedy, gdy wiesz, że mogą one spotkać się z krytyką. Pamiętaj, że dyskusja i zaangażowanie osób obserwujących Twój profil działają na Twoją korzyść!

 

Bądź aktywny również offline

 

Wykorzystuj swoje kanały w social mediach do prezentowania, jak jesteś aktywny również poza internetową rzeczywistością. Dodawaj zapowiedzi i relacje z wydarzeń branżowych, w których uczestniczysz. Bądź na bieżąco. Rozwijaj się. Spotykaj się z innymi wpływowymi osobistościami z Twojej branży i wymieniaj doświadczenia.

 

10 000 godzin praktyki do mistrza

 

W swojej książce „Poza schematem. Sekrety ludzi sukcesu” Malcolm Gladwell zdradza zasadę, że aby osiągnąć światowy sukces w dowolnej dziedzinie, potrzeba 10 000 godzin praktyki. Dążąc do sukcesu, nie poprzestawaj więc na rozwijaniu swoich umiejętności. W komunikowaniu za pośrednictwem social mediów również znajdziesz coś, co na pewno możesz zrobić lepiej.

 

Komentuj jako pierwszy

 

Każdy influencer musi być na bieżąco z wszelkimi newsami ze swojej branży. Aby budować swoją pozycję i dać swoim odbiorcom to, czego oczekują, komentuj wszelkie nowości tak szybko, jak to możliwe. Pisz na swoich profilach i włączaj się w dyskusje na innych. Pamiętaj, że komentarze umieszczone jako pierwsze pod postem zdobywają największą ilość polubień, reakcji i odpowiedzi. Wykorzystaj czas, jako swego sprzymierzeńca.

 

Lepsza setka w garści niż…

 

Bycie influencerem może, choć wcale nie musi stać się sposobem na życie. Najważniejsze jest to, by aktywność w social media ukierunkowana na kreowanie opinii wynikała z prawdziwej pasji. Wykorzystując powyższe wskazówki staniesz się bardziej popularny w mediach i powiększysz swoje grono odbiorców. Jeżeli lubisz media społecznościowe i chcesz rozwijać się w nowoczesnych formach marketingu, to coś dla Ciebie. Pamiętaj też, że nie ma jednej definicji określającej, kto jest influencerem. Sukcesy możesz odnosić publikując dla 100 jak i dla 1000 obserwujących. Powodzenia!

Źródła: Brandwatch.com, Findtheedge.com, Mashable.com

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:20 min 10.07.2017 Skąd biorą się nasze potrzeby? Czego oczekujemy? Dokąd zmierzają nasze wymagania? Zmieniający się świat i możliwości, jakie przed nami stawia, zwiększają nasz apetyt na więcej: informacji, wrażeń, doświadczeń. Jak się okazuje, oczekiwania użytkowników sieci są wyższe niż kiedykolwiek, a to z kolei wymaga od marketingowców nowych (to znaczy lepszych!) sposobów działania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 31.10.2014 Wielu z nas lubi planować trasy bliskich wycieczek i dalekich podróży. Warto do tego celu wykorzystać opcje Map Google. Dzięki znajomości kilku prostych narzędzi będziemy mogli tworzyć własne mapy. Ich wykorzystanie wiąże się z prostym dostępem do archiwalnych tras i możliwością ich edycji. Ulubionymi lokalizacjami możemy również podzielić się ze znajomymi. Jak pracować z narzędziami oferowanymi przez Google? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:20 min 05.02.2008 XIII edycja ogólnopolskiego konkursu Grasz o staż już ruszyła! Grono tegorocznych fundatorów zasiliła firma Sunrise System. Konkurs jest świetną szansą dla studentów, którzy myślą o tym, aby rozwijać się w takich dziedzinach, jak marketing, reklama oraz public relations. Wystarczy przyjść na rozmowę rekrutacyjną i spełnić nasze oczekiwania. Staże dla tych najlepszych czekają! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700