Ikona 01:55 min Ikona Sunrise System 28.10.2016

Szacuje się, że obecnie millenialsi stanowią około połowę wszystkich osób zaliczających się do tzw. wieku produkcyjnego. Nic więc dziwnego, że firmy szukające wśród millenialsów swoich potencjalnych konsumentów, szukają różnych kanałów komunikacji, które umożliwią im nie tylko dotarcie do Pokolenia Y, ale również wpłynięcie na decyzje zakupowe reprezentujących je osób.

 

Przede wszystkim komunikacja

 

Osoby z roczników 1980-2000 uznaje się za przedstawicieli tzw. generacji relacyjnej, czyli ludzi wysoko ceniących sobie opinię środowiska, w którym się obracają oraz dostęp do możliwie jak największej liczby różnych kanałów komunikacji. Millenialsi to osoby ceniące sobie nowe technologie, które w większości przypadków nie wychodzą z domu bez telefonu komórkowego. Dlatego tak ważne jest zrozumienie w jaki sposób korzystają oni z mediów społecznościowych oraz dlaczego tak często odwiedzają Facebooka, Instagram czy Snapchata.

 

Czego Pokolenie Y szuka w social mediach?

 

Według badań przeprowadzonych przez firmę GumGum ponad 40% użytkowników reprezentujących pokolenie Y, zagląda na Instagram nawet częściej niż 5 razy dziennie, z czego 37% stwierdziło że nie robi tego z żadnego konkretnego powodu lecz z nudy. Natomiast Snapchata przynajmniej pięć razy dziennie odwiedza aż 38% procent Millenialsów, przy czym ponad 50% z nich robi to, aby skontaktować się ze znajomymi. Z kolei aż 73% użytkowników Pinteresta w tym przedziale wiekowym jedynie przegląda znajdujące się w nim zdjęcia, nie wrzucając nic od siebie.

 

Jednak z punktu widzenia firm najciekawsze wnioski dotyczą kwestii związanych z podejmowaniem przez Millenialsów decyzji zakupowych. Okazuje się, że aż 99% użytkowników Snapchata, 94% użytkowników Pinteresta oraz 91% osób korzystających z Instagrama a należących do Pokolenia Y, nigdy nie zrobiło zakupów za pośrednictwem wymienionych mediów społecznych. Ponadto 60% użytkowników przyznało że jeżeli tylko ma taką możliwość to pomija wyświetlające się reklamy.

 

Jak dotrzeć ze swoim przekazem do Millenialsów?

 

Przede wszystkim stawiając na ciągłą i obustronną komunikację. Pokolenie Y wymaga od marek osobistej personalizacji, wartościowego przekazu, budowania relacji, a także wiarygodności. Dużo bardziej od prestiżu danej marki ceni sobie rekomendacje znajomych. Warto o tym pamiętać, tworząc przekaz reklamowy adresowany właśnie do tej grupy docelowej.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Like na TAK, Wrr na NIE Ikona 01:35 min 06.12.2016 Spotkaliście się już z postami na Facebooku zachęcającymi do głosowania za pomocą reakcji? Wzięliście w tym udział? Wielu użytkowników, nawet tych słabo aktywnych w Social Mediach chętnie włącza się w tę formę. Jeden klik to sposób na pobudzenie aktywności użytkownika, niewymagający dużego zaangażowania. Możemy więc przypuszczać, że popularność tego trendu szybko wzrośnie. Kto i jak może skorzystać na głosowaniu za pomocą reakcji? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Faux pas na Facebooku Ikona 03:45 min 18.01.2017 Granice dobrych manier przesuwają się. To, co jeszcze kilka lat temu było nieprzyzwoite, dziś przechodzi bez echa. Taki dynamizm determinuje coraz powszechniejsze rozluźnienie konwenansów oraz niespotykana do tej pory szybkość wymiany danych. Media społecznościowe w mgnieniu oka pozwalają udostępnić dowolne informacje. Jednak czy potrafimy to właściwie wykorzystać? Czy wiemy, gdzie przebiegają granice dobrych manier na Facebooku? A może już całkiem się zatarły? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Social Media a (cyber)przemoc Ikona 02:55 min 10.08.2016 Coraz częściej portale społecznościowe stanowią nie tylko platformę dla prowadzonej przez użytkowników komunikacji. Przyjmując na siebie odpowiedzialność społeczną za publikowane treści, podejmują działania na rzecz walki z cyberprzemocą oraz hejtem na tle różnic rasowych czy kulturowych. Próbują również reagować na treści świadczące o problemach użytkowników, proponując im konkretną, dopasowaną do sytuacji pomoc. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 21

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700