Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Szacuje się, że obecnie millenialsi stanowią około połowę wszystkich osób zaliczających się do tzw. wieku produkcyjnego. Nic więc dziwnego, że firmy szukające wśród millenialsów swoich potencjalnych konsumentów, szukają różnych kanałów komunikacji, które umożliwią im nie tylko dotarcie do Pokolenia Y, ale również wpłynięcie na decyzje zakupowe reprezentujących je osób.
Przede wszystkim komunikacja
Osoby z roczników 1980-2000 uznaje się za przedstawicieli tzw. generacji relacyjnej, czyli ludzi wysoko ceniących sobie opinię środowiska, w którym się obracają oraz dostęp do możliwie jak największej liczby różnych kanałów komunikacji. Millenialsi to osoby ceniące sobie nowe technologie, które w większości przypadków nie wychodzą z domu bez telefonu komórkowego. Dlatego tak ważne jest zrozumienie w jaki sposób korzystają oni z mediów społecznościowych oraz dlaczego tak często odwiedzają Facebooka, Instagram czy Snapchata.
Czego Pokolenie Y szuka w social mediach?
Według badań przeprowadzonych przez firmę GumGum ponad 40% użytkowników reprezentujących pokolenie Y, zagląda na Instagram nawet częściej niż 5 razy dziennie, z czego 37% stwierdziło że nie robi tego z żadnego konkretnego powodu lecz z nudy. Natomiast Snapchata przynajmniej pięć razy dziennie odwiedza aż 38% procent Millenialsów, przy czym ponad 50% z nich robi to, aby skontaktować się ze znajomymi. Z kolei aż 73% użytkowników Pinteresta w tym przedziale wiekowym jedynie przegląda znajdujące się w nim zdjęcia, nie wrzucając nic od siebie.
Jednak z punktu widzenia firm najciekawsze wnioski dotyczą kwestii związanych z podejmowaniem przez Millenialsów decyzji zakupowych. Okazuje się, że aż 99% użytkowników Snapchata, 94% użytkowników Pinteresta oraz 91% osób korzystających z Instagrama a należących do Pokolenia Y, nigdy nie zrobiło zakupów za pośrednictwem wymienionych mediów społecznych. Ponadto 60% użytkowników przyznało że jeżeli tylko ma taką możliwość to pomija wyświetlające się reklamy.
Jak dotrzeć ze swoim przekazem do Millenialsów?
Przede wszystkim stawiając na ciągłą i obustronną komunikację. Pokolenie Y wymaga od marek osobistej personalizacji, wartościowego przekazu, budowania relacji, a także wiarygodności. Dużo bardziej od prestiżu danej marki ceni sobie rekomendacje znajomych. Warto o tym pamiętać, tworząc przekaz reklamowy adresowany właśnie do tej grupy docelowej.
Źródła: Adweek, Forbes, NaTemat
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: