Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:35 min Ikona 14.09.2018

PR + SEO = związek doskonały?

Chyba każdy z Was wie, czym jest PR oraz SEO. Zagadnienia związane z SEO poruszaliśmy już wiele razy na naszym blogu. W skrócie można powiedzieć, że jest to optymalizacja stron internetowych pod kątem wyszukiwarki, co wpływa na jej pozycje w wynikach wyszukiwania. Natomiast PR to działania mające na celu kształtowanie relacji firmy z otoczeniem. To przede wszystkim komunikaty, informacje, notatki prasowe i inne mające na celu budowanie wizerunku marki, a także budowanie wokół niej społeczności. Gdzie znajduje się linia przecięcia tych działań?
 
 
Otóż, we współczesnym świecie działania offline znajdują swoje odzwierciedlenie w świecie wirtualnym. Stąd działania public relations wkraczają w obszar działania branży SEO. Każda kampania, każda treść będąca częścią działań public relations powinna być obecna także w sieci. Mamy XXI wiek i nie możemy pozwolić sobie na nieobecność w świecie wirtualnym – w świecie, w którym coraz więcej osób szuka informacji praktycznie na każdy temat. I tutaj pojawia się miejsce na synergię PR i SEO.

 

Content, content i jeszcze raz… content!

 

PR, tak jak i SEO skupia się na treściach użytecznych, wiarygodnych, atrakcyjnych oraz unikalnych. Treściach, które zainteresują odbiorcę i trafią do szerokiego grona. Dlatego też nieodłączną częścią zarówno SEO, jak i działań PR jest content marketing. Specjalista od PR firmy jest odpowiedzialny za dialog z klientami, mediami… Zarządza całą komunikacją zewnętrzną – zarówno na co dzień, jak i w sytuacjach kryzysowych. Do dyspozycji ma różne sposoby oraz kanały komunikacji. Dlatego warto skorzystać z pomocy specjalistów od pozycjonowania stron internetowych, którzy wskażą, jak tworzyć komunikaty, by były one przydatne również pod kątem pozycjonowania.

 

SEO w działaniach PR

 

Specjalista od PR powinien znać podstawy SEO dotyczące optymalizacji treści. Inne kwestie pozycjonowania strony czy też innych kanałów komunikacji w sieci (kanał na YouTube, profil w mediach społecznościowych) warto powierzyć już zawodowcom.

Odpowiednia strategia działań PR sprawi, że Twoja marka pojawi się w sieci nie tylko dzięki Twojej stronie internetowej czy kanałom w mediach społecznościowych. Stanie się obecna także na portalach branżowych, witrynach z wiadomościami, na stronach gazet krajowych czy też regionalnych – chętnie będą o niej pisali dziennikarze, internauci… Marka stanie się rozpoznawalna, będzie też uznawana za zaufaną. A jeśli zaufają nam odbiorcy, jest duża szansa również na to, że zaufają nam roboty Google.
 

 

O czym należy pamiętać w działaniach PR, by były one atrakcyjne także pod kątem SEO?

 

  • twórz dla odbiorców komunikaty użyteczne, unikalne i publikuj je w sieci
  • znajdź trafne słowa kluczowe, które będziesz wykorzystywać w tworzonych treściach, a także podczas wywiadów (w tym celu najlepiej skorzystaj z pomocy specjalisty)
  • na bieżąco analizuj ruch na swojej stronie (możesz powierzyć to zadanie firmie zewnętrznej)
  • udostępniaj treść w różnych kanałach
  • zadbaj o linki przychodzące do Twojej witryny
  • prowadź bloga branżowego, dzięki któremu zbudujesz pozytywny wizerunek marki, a dzięki optymalizacji treści zwiększysz szansę na wskoczenie strony na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania
  • kieruj komunikaty do odpowiednich mediów, dbaj o pozytywne relacje z dziennikarzami – pozwoli to budować wiarygodność, a tym samym uzyskać więcej wysokiej jakości linków
  • współpracuj z influencerami z danej branży – wspomoże to rozwój świadomości i autorytetu marki
  • uzupełniaj komunikaty o treści audio, wideo oraz grafiki

  • w publikowanych materiałach bądź wysyłanych komunikatach do mediów czy organizacji wykorzystuj odnośniki do swojej strony internetowej (oczywiście z umiarem oraz tam, gdzie ma to sens)
  • informuj w sieci o działaniach offline (np. w przypadku spotu telewizyjnego – warto zamieścić go także na swoim kanale na YouTube z odnośnikiem do strony internetowej w opisie filmu)
  • w ogłoszeniach o pracę warto zamieścić link do zakładki „O firmie” na stronie internetowej
  • biorąc udział w konferencjach czy innych wydarzeniach branżowych, warto zadbać o to, by na stronie organizatora znalazła się wzmianka o naszej firmie (szczególnie, jeśli nasza firma była jednym z patronów wydarzenia).
 
 
Działania PR bez wątpienia są i będą niezastąpione. Dlatego nie można o nich zapominać. Tym bardziej, że znakomicie odnajdują się w towarzystwie działań SEO. Łącząc te dwie dziedziny, możemy uzyskać zaskakujące rezultaty w postaci budowania długookresowej interakcji z odbiorcą, wzrostu świadomości marki, co z kolei będzie przekładać się na liczbę wejść na stronę internetową i zaufanie odbiorców. A to oznacza ogromne wsparcie dla pozycjonowania strony – dobry PR połączony z dobrym SEO sprawi, że zyskamy w oczach zarówno klienta, mediów i innych odbiorców, jak i algorytmów Google. Na co czekacie? Im wcześniej podejmiecie te działania, tym szybciej możecie spodziewać się efektów.

Źródła:
Search Engine Land;  Forbes;  Go Fish Digital

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:55 min 25.07.2017 Zgodnie z aktualnymi wskazówkami Google, w usłudze Google Moja Firma dla jednej firmy, na jeden adres fizyczny można stworzyć tylko jedną wizytówkę. Wydawałoby się logiczne. Wszyscy jednak wiemy, że na Mapach Google wciąż można znaleźć wiele powtarzających się - zduplikowanych wpisów. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, czym są duplikaty, jak mogą powstać i czy mogą wpływać na pozycjonowanie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Sieci jeszcze bardziej społecznościowe Ikona 01:50 min 13.04.2016 Przez samego Facebooka, Instagrama i WhatsAppa przewija się około dwóch miliardów zdjęć dziennie. Było więc kwestią czasu, że gigant z Mole Park zwróci uwagę również na tych użytkowników, którzy nie mogą zobaczyć dodawanych przez znajomych treści. Mowa o osobach niewidomych oraz niedowidzących, którzy stanowią niemały procent wszystkich miłośników publikowania postów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 09.06.2014 Już 12 czerwca rozpoczyna się wielkie święto wszystkich fanów piłki nożnej, ale również reklamodawców - Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. Ogromny biznes skupi się przez ten miesiąc na Brazylii, rytmach samby i zielono-żółtej kolorystyce. Od dłuższego czasu jesteśmy przygotowywani na apogeum brazylijskiej gorączki, ponieważ w Internecie pojawiają się ciekawe kampanie reklamowe dużych i małych marek. Każdy chce wyrwać dla siebie chociaż najmniejszy kawałek tortu w kształcie futbolówki. Wybraliśmy więc dla Was kilka reklam i kampanii w sieci, na które warto zwrócić uwagę. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700