Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:30 min Ikona 10.01.2017

Follow me! Influencer marketing przyszłością reklamy

Zarówno magazyn Inc., jak i Forbes okrzyknęły rok 2017 rokiem influencerów. Na czym polega ten sposób reklamowania się w internecie?

Chcąc skutecznie sprzedać produkt, należy sięgnąć po wsparcie osoby zaangażowanej w promocję, cieszącej się sporym zaufaniem społecznym oraz popularnością. Obecnie, by stać się takim wpływowym działaczem, należy posiadać konto w serwisach społecznościowych oraz sporą liczbę followersów. To właśnie ci ludzie decydują o trendach, wyznaczają kierunek promocji oraz tendencje zakupowe.

 

Lepszy blog niż spot

 

Zgodnie z najnowszymi badaniami dotyczącymi reklamy w internecie, ponad 70 proc. potencjalnych kupców szuka informacji o produktach, korzystając z mediów społecznościowych i blogów. Tradycyjne reklamy sprawiają natomiast, że coraz więcej surfujących po internecie osób sięga po skuteczne systemy blokujące wyskakujące i grające spoty, jak na przykład AdBlock. Większe nadzieje pokładają w rekomendacjach niż markach.

Inne badania sugerują, że w ciągu najbliższych 12 miesięcy marketingowcy zaczną prężnie rozwijać promocję produktów w oparciu o influencerów. Zdaniem serwisu tapinfluence.com w ten sposób działać będzie ponad 60. proc amerykańskich marek. Google Trends wskazuje natomiast, że polskie firmy coraz przychylniej przyglądają się temu zjawisku, obmyślając zapewne strategie marketingowe z udziałem lidera opinii.

Źródło: Google Trends

Nie dziwi zatem, że coraz bardziej pożądany staje się influencer, swoisty ambasador wybranej marki. Nie powinien on jednak działać jak dotychczas, czyli wyłącznie jednokierunkowo. Opinia staje się bardziej wartościowa, gdy może zostać skomentowana i skonsumowana – a temu służą przede wszystkim serwisy społecznościowe.

 

Na czym polega siła influencera?

 

Serwisy społecznościowe stają się nośnikiem treści, które z obu stron wydają się wiarygodne. Przekaz stworzony przez lidera opinii staje się autentyczny, a co za tym idzie, bardziej przekonujący. Do tego skutecznie angażuje – grupa odbiorców poszerza się z każdym kolejnym komentarzem, twittem czy polubieniem.

Influencera nie trzeba szukać daleko. Będzie to znany YouTuber, wpływowa fashionistka prowadząca bloga, vloger posiadający masę followersów na Instagramie, Snapchacie czy Facebooku. To właśnie ci ludzie stają się obecnie skutecznym narzędziem marketingowym i coraz chętniej zapraszani są do wyrażania swojej opinii – dokładnie wcześniej, jak wiadomo, przemyślanej.

 

Podsumowując – czego się spodziewać?

 

Czy rok 2017 rzeczywiście stanie pod znakiem influencerów? Sporo w tym temacie już się wydarzyło. Wystarczy wspomnieć o zeszłorocznych akcjach marketingowych sieci Play, by spostrzec, że gwiazdy internetu wyszły ze swych kryjówek i stały się widoczne. Podobne plany ma również IKEA, zapraszając do współpracy Jessicę Mercedes czy Maffashion. Kampania ruszyła w sierpniu 2016 roku i zaplanowana została na 12 miesięcy.

Wygląda na to, że wspólnie z influencerami będziemy podejmować najbliższe decyzje zakupowe. Warto więc uważniej przyglądać się ich poczynaniom.

Źródła: Google Trends, Biznes Interia, Brandstudio, Forbes, Mobile Marketing Watch

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Amica – dobry produkt w dobrych rękach Ikona 02:45 min Jedna ze 100 najsilniejszych polskich marek, firma wyróżniona Nagrodą Gospodarczą Prezydenta Rzeczpospolitej Polskiej dla najlepszego polskiego przedsiębiorstwa: nic więc dziwnego, że produkty Amiki piorą, chłodzą i zmywają w milionach polskich domów. Od grudnia 2009 serwisy internetowe www.amica.com.pl, www.amica-international.co.uk, www.amica-spotrebice.cz są profesjonalnie eksponowane przez Sunrise System sp. z o.o. w wyszukiwarkach internetowych, każdy na kilkadziesiąt wyrażeń kluczowych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:50 min 31.01.2020 Nowy rok – nowy ja! Z tym hasłem na ustach wkroczyło w nową dekadę również i wielu z nas. Najbliższe tygodnie pokażą, w kim chęć zmiany była na tyle silna, by w grudniu 2020 mieć powody do dumy. Początek roku to doskonały czas, aby poprawić również niektóre elementy strony internetowej- pozornie nawet niewielkie zmiany mogą się przyczynić do satysfakcjonujących rezultatów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:40 min 21.10.2008 Certyfikat Google AdWords Professional to wspaniałe wyróżnienie, zdobywanie którego było nie tylko wymagającą pracą, ale także ogromną przyjemnością. Wyróżnienie to cieszy, ponieważ niesie za sobą mnóstwo cennych informacji dotyczących funkcjonowania wyszukiwarek internetowych. Więcej wiedzy, więcej narzędzi, a co za tym idzie, więcej inspiracji do dalszego kształcenia się! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700