Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:00 min Ikona 17.09.2018

Jak cię widzą, tak cię piszą – jak tworzyć teksty na stronę główną?

Wyobraź sobie, że Twój szef poprosił Cię, abyś odwiedził dwie restauracje i ocenił ich obsługę oraz wystrój. Wchodzisz do pierwszej z nich, a tam widzisz puste krzesła, ciemne, ponure wnętrze, a wokół nie widać żadnego kelnera. Chyba nie chcesz zostać tam dłużej?

Zniesmaczony i nieco zrezygnowany wchodzisz do drugiej restauracji. Już kilka sekund po Twoim wejściu wyszedł Ci naprzeciw uśmiechnięty kelner i zaprosił do wolnego stolika. Wnętrze lokalu było jasne, czyste i udekorowane zdjęciami potraw, od których stawałeś się głodny. Ledwo się obejrzałeś, a już na Twoim stoliku leżało menu. No cóż, restauracja zrobiła tak dobre wrażenie, że może jednak coś zamówisz?

Mimo że specjalnością restauracji jest dobre jedzenie, to jednak pierwsze wrażenie zadecydowało o tym, że wyszedłeś z pierwszego lokalu i pozostałeś w drugim.

 

Dlaczego o tym piszemy?

 

Taka sama sytuacja występuje w przypadku witryn internetowych – to strona główna jest wizytówką danej firmy i często to, co się na niej znajduje, może zachęcić lub zniechęcić potencjalnego klienta do zakupu produktów czy usług.

Nawet jeśli zainwestujesz w pozycjonowanie Twojej witryny, lecz nie stworzysz przystępnej i atrakcyjnej dla odbiorcy strony głównej, użytkownicy będą wchodzić na stronę internetową, ale nie zwiększy to współczynnika sprzedaży oferowanych przez Ciebie produktów.
Bardzo istotnym elementem strony głównej jest odpowiednio dobrany tekst. Jakie są zasady tworzenia tego typu contentu? Poniższe porady i przestrogi z pewnością pomogą Ci napisać idealny i angażujący wstęp do witryny!

 

Co robić?

 

1. Przyciągnij uwagę klienta! – Nudny początek tekstu sprawi, że nikt nie skończy czytać nawet pierwszego akapitu. Pierwsze zdania powinny zaskoczyć klienta lub odnieść się do jego uczuć. Na naszym blogu możecie dowiedzieć się, jak przyciągnąć odbiorcę pierwszym zdaniem tekstu. Będzie ono świetnym wstępem do dalszych akapitów.

2. Możesz wykorzystać storytelling – jest to niezwykle atrakcyjna metoda zaciekawienia klienta. Świetnym pomysłem będzie stworzenie historii opowiadającej o początkach Waszej działalności lub osobie, która miała problem i dzięki trafieniu na stronę Waszej firmy znalazła jego rozwiązanie. Pamiętaj – storytelling ma ogromną siłę oddziaływania na odbiorcę!

3. Zwróć uwagę na elementy, które wyróżniają Cię spośród konkurencji – darmowa dostawa, gratisy, a może regularne promocje? Tego typu wzmianki z pewnością zapadną w pamięć potencjalnego klienta, a może i zadecydują o tym, że skorzysta on właśnie z Twoich usług? Bez wątpienia sprawią, że użytkownik będzie kojarzył profit z Twoją firmą, dzięki czemu zapamięta ją na dłużej.

4. Miej świadomość, do kogo piszesz – zanim podejmiesz się pisania tekstu na stronę główną pomyśl, kto najczęściej będzie odwiedzał Twoją witrynę. Portret potencjalnego klienta będzie cenną wskazówką do tego, by stworzyć atrakcyjny content.

 

Czego nie robić?

 

1. Nie twórz kolejnej podstrony ofertowej – na to masz wiele innych miejsc. Na stronie głównej powinieneś oczywiście wspomnieć o tym, czym zajmuje się Twoja firma, jednak nie powinno to być sensem całego tekstu! Skup się raczej na tym, czego oczekuje od Ciebie odbiorca.

2. Nie twórz zbyt długich tekstów – ściana tekstu, nawet jeśli jest dobrze sformatowana, nie będzie zachęcać użytkowników do przeczytania. Pamiętaj, że oprócz standardowego tekstu powitalnego możesz także przygotować kilka krótszych, osobnych tekstów, prowadzących bezpośrednio do poszczególnych podstron ofertowych.

3. Nie ulegaj pokusie zbytniej abstrakcji – mimo że tekst na stronie głównej powinien być wprowadzający i zapraszający do dalszych poszukiwań w obrębie witryny, musi zawierać także kilka konkretnych informacji. Po jego przeczytaniu użytkownik powinien być zaciekawiony ofertą, ale także dodatkowymi, atrakcyjnymi dla niego informacjami, np. unikalnymi wzorami odzieży renomowanego producenta czy asortymencie części rowerowych, używanych przez profesjonalnych kolarzy.

Pamiętaj! Samo pozycjonowanie Twojej strony nie przełoży się na zwiększenie sprzedaży Twoich produktów i usług, jeśli nie zachęcisz klientów do skorzystania z Twojej oferty. Strona główna jest idealnym miejscem, aby zainteresować użytkowników, zachęcić ich do pozostania na witrynie i oczywiście zakupu produktów lub usług.

Źródła:  Nickusborne;  doświadczenia własne

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Mapy Google – narzędzie przydatne na co dzień Ikona 3:30 min 04.04.2023 Chcesz się odnaleźć w nowym mieście, obrać najszybszą możliwą trasę lub trafić do kawiarni, której wcześniej nie odwiedzałeś? Google ma dla Ciebie rozwiązanie w postaci aplikacji Mapy Google, dzięki której bez problemu dotrzesz w wybrane miejsce. Ma wiele przydatnych funkcji – jeśli chcesz je poznać, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:20 min 29.08.2012 Populacja internautów w regionie Europy Środkowo-Wschodniej stale wzrasta.  Dowodzą tego wyniki badań, które zostały przeprowadzone przez lidera w badaniach internetu - firmę Gemius, we współpracy z IAB Europe w ramach kolejnej edycji raportu "Do you CEE?" The Internet Market of Central and Eastern Europe 2011. CEE (Europa Środkowo-Wschodnia) okazuje się najszybszej rozwijającym się na świecie rynkiem reklamowym. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:10 min 20.05.2009 Od tego, o jakiej porze wyświetlona zostanie Twoja reklama, zależeć będzie jej skuteczność - nie jest to tajemnicą. Jednak jak wygląda "prime time" w Internecie? W sieci również istnieją określone pory, w trakcie których użytkownik okazuje się bardziej podatny na reklamę. Sporą podpowiedzią będą dla Was wyniki badań przeprowadzonych przez Lightspeed Research. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700