Prawnik to znacznie więcej niż prestiżowy zawód. To zawód zaufania społecznego i służba innym ludziom. Zarówno adwokat, jak i radca prawny stanowią autorytet w dziedzinie prawa. Dlatego obowiązują ich bardziej restrykcyjne zasady dotyczące promowania działalności. Czy to znaczy, że prawnik nie może robić nic, co miałoby na celu promowanie jego działalności? Oczywiście, że nie.
Jak promować kancelarię zgodnie z prawem? Podstawowa zasada: promowanie przez informowanie
Nikt nie stoi ponad prawem. Co więcej, by cieszyć się autorytetem wśród obecnych i potencjalnych klientów, należy świecić przykładem i bezwzględnie przestrzegać prawa. Dlatego
nie obiecuj, nie przechwalaj się, nie dziel się informacjami o swoich klientach i prowadzonych sprawach. Zapomnij też o porównywaniu jakości swoich usług do usług konkurencji.
Po prostu informuj.

Czy to oznacza, że prawnik nie może nic zrobić, by wypozycjonować swoją stronę internetową i zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach internetowych? Absolutnie! Pozycjonowanie branży prawniczej jest trudne, ale nie niemożliwe!
Zadbaj o swoją stronę internetową
Prowadząc działalność, musisz być obecny w sieci. To nie podlega dyskusji. Wyszukiwarka Google to aktualnie pierwsze miejsce, gdzie szukamy informacji na każdy temat. Także wtedy, gdy szukamy prawnika. Dlatego stwórz profesjonalną stronę, gdzie zamieścisz informacje na temat prowadzonej działalności oraz możliwych formach kontaktu. Strona powinna być intuicyjna i łatwa w obsłudze, a także przyjazna dla oka – tak, by użytkownik chciał na niej pozostać. Zadbaj o odpowiednią szatę graficzną, spójne czcionki, dobre menu oraz przyjazny adres URL.
Doceń siłę unikalnych treści
Strona internetowa to miejsce, gdzie możesz zaprezentować swoje usługi. Pamiętaj, by wszystkie zamieszczone teksty były
unikalne – pod żadnym pozorem nie kopiuj treści z innych stron (prawnik, który na swojej stronie posiada duplikaty treści, z pewnością nie wzbudza zaufania)! Zadbaj o
rzetelne informacje na stronie głównej, opis zespołu, zakres świadczonych usług, a także informacje o możliwych formach kontaktu. W miarę możliwości stosuj
prosty język i unikaj stosowania skomplikowanych formuł prawnych. Zadbaj również o
dobór fraz kluczowych i odpowiednie nasycenie treści. Nie wiesz, jak się za to wszystko zabrać? Spokojnie, dobry copywriter zrobi to za Ciebie. Cenne wskazówki na temat tworzenia treści na strony internetowe znajdziesz też w
poradniku na naszym blogu.
Pamiętaj o uzupełnieniu tekstu atrakcyjnymi materiałami graficznymi jak na przykład autorskie filmiki czy zdjęcia. Zarówno użytkownicy, jak i algorytmy Google doceniają treści wideo oraz grafiki – możesz je zamieścić np. w sekcji FAQ na swojej stronie albo na kanale w social mediach. Pamiętaj też, by zadbać o ich podpisanie np. z wykorzystaniem słów kluczowych.

Buduj wizerunek eksperta
Na samej stronie internetowej nie mamy zbyt dużego pola działania. Ale można pokusić się o
prowadzenie bloga. Tutaj możemy pozwolić sobie na nieco luźniejszy ton i zmniejszenie dystansu. A dzięki przemyślanej strategii zbudujemy
wizerunek eksperta, użytkownicy będą u nas szukali porad i rozwiązań swoich problemów, być może będą też polecać nas jako wiarygodne źródło informacji.
Blog to także idealne miejsce na wykorzystanie fraz kluczowych, na które chcemy pozycjonować naszą stronę. Dobre treści to połowa sukcesu – ważne, by inni chcieli je udostępniać. A stąd już niedaleka droga do wskoczenia na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania!
Wczuj się choć na chwilę w potencjalnego klienta i w jego potrzeby. Zastanów się, czego może szukać na Twojej stronie i postaraj się umożliwić mu szybkie odnalezienie tego. Pamiętaj, by poruszać także aktualne zagadnienia i regularnie publikować artykuły. Na blogu możesz sobie pozwolić na więcej, jednak i tutaj nie ma samowolki! Odpuść sobie stosowanie takich wyrażeń jak „najlepszy prawnik”, „skuteczna pomoc”, „gwarantujemy”, „obiecujemy”, „serdecznie zachęcamy”, „wysoka jakość usług”, itp. Pod żadnym pozorem nie informuj o prowadzonych sprawach i swoim dobytku prawniczym. Artykuły mają być wartościowe i praktyczne – bez jakichkolwiek elementów sprzedażowych oraz naruszeń tajemnicy zawodowej.
Daj się znaleźć w sieci!
Obecność w Internecie to nie tylko posiadanie dobrze zoptymalizowanej strony internetowej. Są jeszcze inne miejsca jak na przykład
Mapy Google. Jeśli jeszcze nie posiadasz
wizytówki swojej firmy, pora to zmienić. To darmowe narzędzie, dzięki któremu możesz dotrzeć do większej liczby użytkowników. Pamiętaj o podstawowych zasadach – nie spamuj frazami w nazwie wpisu, nie zakładaj kilku wizytówek dla tej samej lokalizacji (Google może Ci je zablokować jako duplikaty), określ dokładnie obszar działalności, zadbaj o rzetelne informacje i zdjęcia.
Pozycjonowanie strony kancelarii prawnej to nie lada wyzwanie. Wyzwanie, które warto podjąć chociażby dla takich korzyści jak: zbudowanie wizerunku eksperta, dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, budowanie przewagi nad konkurencją, stała ekspozycja oferty (dostępność informacji dla klienta przez całą dobę), wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Pamiętaj, że nawet bezstronne serwowanie informacji może wypromować Twoją działalność – zgodnie z prawem oraz zasadami etyki.