Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 04:45 min Ikona 15.10.2018

Prawnik to znacznie więcej niż prestiżowy zawód. To zawód zaufania społecznego i służba innym ludziom. Zarówno adwokat, jak i radca prawny stanowią autorytet w dziedzinie prawa. Dlatego obowiązują ich bardziej restrykcyjne zasady dotyczące promowania działalności. Czy to znaczy, że prawnik nie może robić nic, co miałoby na celu promowanie jego działalności? Oczywiście, że nie.

 

Jak promować kancelarię zgodnie z prawem? Podstawowa zasada: promowanie przez informowanie

 

Nikt nie stoi ponad prawem. Co więcej, by cieszyć się autorytetem wśród obecnych i potencjalnych klientów, należy świecić przykładem i bezwzględnie przestrzegać prawa. Dlatego nie obiecuj, nie przechwalaj się, nie dziel się informacjami o swoich klientach i prowadzonych sprawach. Zapomnij też o porównywaniu jakości swoich usług do usług konkurencji. Po prostu informuj.

 

Czy to oznacza, że prawnik nie może nic zrobić, by wypozycjonować swoją stronę internetową i zwiększyć widoczność w wyszukiwarkach internetowych? Absolutnie! Pozycjonowanie branży prawniczej jest trudne, ale nie niemożliwe!

 

Zadbaj o swoją stronę internetową

 

Prowadząc działalność, musisz być obecny w sieci. To nie podlega dyskusji. Wyszukiwarka Google to aktualnie pierwsze miejsce, gdzie szukamy informacji na każdy temat. Także wtedy, gdy szukamy prawnika. Dlatego stwórz profesjonalną stronę, gdzie zamieścisz informacje na temat prowadzonej działalności oraz możliwych formach kontaktu. Strona powinna być intuicyjna i łatwa w obsłudze, a także przyjazna dla oka – tak, by użytkownik chciał na niej pozostać. Zadbaj o odpowiednią szatę graficzną, spójne czcionki, dobre menu oraz przyjazny adres URL.

 

Doceń siłę unikalnych treści

 

Strona internetowa to miejsce, gdzie możesz zaprezentować swoje usługi. Pamiętaj, by wszystkie zamieszczone teksty były unikalne – pod żadnym pozorem nie kopiuj treści z innych stron (prawnik, który na swojej stronie posiada duplikaty treści, z pewnością nie wzbudza zaufania)! Zadbaj o rzetelne informacje na stronie głównej, opis zespołu, zakres świadczonych usług, a także informacje o możliwych formach kontaktu. W miarę możliwości stosuj prosty język i unikaj stosowania skomplikowanych formuł prawnych. Zadbaj również o dobór fraz kluczowych i odpowiednie nasycenie treści. Nie wiesz, jak się za to wszystko zabrać? Spokojnie, dobry copywriter zrobi to za Ciebie. Cenne wskazówki na temat tworzenia treści na strony internetowe znajdziesz też w poradniku na naszym blogu.

Pamiętaj o uzupełnieniu tekstu atrakcyjnymi materiałami graficznymi jak na przykład autorskie filmiki czy zdjęcia. Zarówno użytkownicy, jak i algorytmy Google doceniają treści wideo oraz grafiki – możesz je zamieścić np. w sekcji FAQ na swojej stronie albo na kanale w social mediach. Pamiętaj też, by zadbać o ich podpisanie np. z wykorzystaniem słów kluczowych.

 

 

Buduj wizerunek eksperta

 

Na samej stronie internetowej nie mamy zbyt dużego pola działania. Ale można pokusić się o prowadzenie bloga. Tutaj możemy pozwolić sobie na nieco luźniejszy ton i zmniejszenie dystansu. A dzięki przemyślanej strategii zbudujemy wizerunek eksperta, użytkownicy będą u nas szukali porad i rozwiązań swoich problemów, być może będą też polecać nas jako wiarygodne źródło informacji. Blog to także idealne miejsce na wykorzystanie fraz kluczowych, na które chcemy pozycjonować naszą stronę. Dobre treści to połowa sukcesu – ważne, by inni chcieli je udostępniać. A stąd już niedaleka droga do wskoczenia na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania!

 

Wczuj się choć na chwilę w potencjalnego klienta i w jego potrzeby. Zastanów się, czego może szukać na Twojej stronie i postaraj się umożliwić mu szybkie odnalezienie tego. Pamiętaj, by poruszać także aktualne zagadnienia i regularnie publikować artykuły. Na blogu możesz sobie pozwolić na więcej, jednak i tutaj nie ma samowolki! Odpuść sobie stosowanie takich wyrażeń jak „najlepszy prawnik”, „skuteczna pomoc”, „gwarantujemy”, „obiecujemy”, „serdecznie zachęcamy”, „wysoka jakość usług”, itp. Pod żadnym pozorem nie informuj o prowadzonych sprawach i swoim dobytku prawniczym. Artykuły mają być wartościowe i praktyczne – bez jakichkolwiek elementów sprzedażowych oraz naruszeń tajemnicy zawodowej.

 

 

 

Daj się znaleźć w sieci!

 

Obecność w Internecie to nie tylko posiadanie dobrze zoptymalizowanej strony internetowej. Są jeszcze inne miejsca jak na przykład Mapy Google. Jeśli jeszcze nie posiadasz wizytówki swojej firmy, pora to zmienić. To darmowe narzędzie, dzięki któremu możesz dotrzeć do większej liczby użytkowników. Pamiętaj o podstawowych zasadach – nie spamuj frazami w nazwie wpisu, nie zakładaj kilku wizytówek dla tej samej lokalizacji (Google może Ci je zablokować jako duplikaty), określ dokładnie obszar działalności, zadbaj o rzetelne informacje i zdjęcia.

Źródło:  Mapy Google

Pozycjonowanie strony kancelarii prawnej to nie lada wyzwanie. Wyzwanie, które warto podjąć chociażby dla takich korzyści jak: zbudowanie wizerunku eksperta, dotarcie do szerokiego grona potencjalnych klientów, budowanie przewagi nad konkurencją, stała ekspozycja oferty (dostępność informacji dla klienta przez całą dobę), wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Pamiętaj, że nawet bezstronne serwowanie informacji może wypromować Twoją działalność – zgodnie z prawem oraz zasadami etyki.
Źródła: Juris Digital 12; Prawieoprawie.pl; Doświadczenia własne
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:50 min 29.10.2018 Gdybyśmy zapytali was o to, jakie strony internetowe są najlepsze, pewnie odpowiedzielibyście, że nie tylko te o interesującej grafice, ale przede wszystkim takie, z których korzysta się szybko i wygodnie. UX (user experience) i UI (user interface) to ważne elementy wpływające na komfort internautów. Sprawdźcie, na czym polegają UX i UI oraz w jaki sposób mogą być one wsparciem dla SEO? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 21.02.2019 Czy wiecie czym różni się Manual Penalty od Algorithmic Penalty? Jak może być powszechnie określany robot indeksujący Google? Kim są Google search quality raters? Na te inne pytania znajdziesz odpowiedzi w naszym słowniku SEO. Regularnie poszerzamy go o nowe pojęcia, żeby przybliżyć Wam tematykę optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych w wyszukiwarkach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:55 min 02.10.2018 Czy jest tu ktoś, kto nie zna emoji czy inaczej - emotikon? To obecnie bardzo ważny trend, bez którego trudno nam wyobrazić sobie tworzenie wiadomości tekstowych, ale też postów w mediach społecznościowych czy artykułów na blogu. Wszędzie tam, gdzie interakcja z odbiorcą, wręcz muszą pojawić się emoji. Czy mogą one w takim razie wpływać na współczynnik klikalności? I jeśli tak, to w jaki sposób? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700