Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 2:50 min Ikona 06.09.2018

Czy i jak poradniki wpływają na pozycjonowanie

Z biegiem czasu, dla wielu osób Internet stał się podstawowym źródłem informacji oraz przestrzenią, w której poszukuje się porad i odpowiedzi na nurtujące pytania. Świadczy o tym fakt, że wiele fraz wpisywanych w okno wyszukiwarki zaczyna się od słów dlaczego, kiedy, gdzie, co.

Musimy zatem stworzyć treść – odpowiedź, która da użytkownikowi poczucie, że znalazł to, czego szukał. Jednak jak sprawić, żeby spośród milionów propozycji, użytkownik wybrał akurat naszą stronę? Niemałą rolę odgrywa tu pozycjonowanie, ale są jeszcze inne metody, które pomogą przykuć uwagę zabieganego, skanującego tekst internauty.

 

Klucz do sukcesu

 

Twórcą w przestrzeni internetowej może być praktycznie każdy. Jednak nie każdy wie, w jaki sposób „wybić się” w sieci. Można to zrobić poprzez prawidłowe pozycjonowanie, jednak wiele osób tworzących treści zastanawia się, jak uczynić tekst przydatnym dla użytkownika, skoro nie wiemy, czego potrzebuje…

Nic bardziej mylnego! Użytkownicy często sami mówią nam, czego poszukują. Wystarczy przejrzeć komentarze na stronie internetowej oraz maile, zawierające pytania od klientów. Mogą one okazać się kluczem do sukcesu, dzięki któremu stworzymy treści będące konkretną odpowiedzią na potrzeby odbiorców.

 

Tworzenie poradnika

 

Decydując się na jego napisanie, musimy pamiętać, że tworzymy go dla osób, które poszukują rozwiązania konkretnego problemu. Warto więc skupić się właśnie na nim, bez odbiegania od tematu i zawierania zbędnych informacji. Skanujący wzrok internauty natychmiast je wychwyci, a tym samym uzna nasz tekst za nieprzydatny.

Zamiast tego, opiszmy szczegółowo problem, a następnie zaproponujmy konkretne sposoby jego rozwiązania. Zachowajmy formę, która najbardziej zadowoli użytkownika. Można ją osiągnąć w kilku krokach:
  • używaj formy osobowej –  dużo lepiej czyta się tekst, kiedy czujemy, że ktoś napisał go specjalnie dla nas,
  • zawieraj jasne instrukcje – staraj się przekazać tylko najważniejsze wiadomości, których poszukuje odbiorca, zrezygnuj ze zbędnych komentarzy i nieprzydatnych treści,
  • stosuj język użytkownika – unikaj branżowych zwrotów i górnolotnych słów, pisz w sposób jasny i przejrzysty, lecz nie infantylny,
  • zamieszczaj tytuły i nagłówki – prawidłowo napisane uporządkują logicznie tekst oraz ułatwią odbiorcy wstępne zweryfikowanie treści.

 

Czy warto pisać poradniki?

 

Treści poradnikowe są używane na stronach internetowych wielu branż. Korzystają z nich markety budowlane, sklepy odzieżowe, salony kosmetyczne itp. Dlaczego? Pozornie, przecież może się wydawać, że zamieszczanie takich wpisów nie przynosi żadnych korzyści nadawcy.
Wręcz przeciwnie! Dzięki poradnikom, możliwe jest zapoznanie potencjalnych klientów z naszą ofertą oraz przemycenie produktów i usług w nienachalny sposób, m.in. przez podlinkowanie czy przekierowanie do innych kategorii. W zależności od branży, może to wpłynąć m.in. na zwiększenie sprzedaży danych produktów czy wypromowanie marki.

Poza tym, tego typu treści poruszają zwykle uniwersalne tematy. Dzięki temu są one stale aktualne z punktu widzenia Google, a tym samym pozycjonowania sklepów i stron.

Źródła:  Online-learning.com; NCVO Knowhow Nonprofit; Writemysite.co.uk

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:55 min 25.07.2017 Zgodnie z aktualnymi wskazówkami Google, w usłudze Google Moja Firma dla jednej firmy, na jeden adres fizyczny można stworzyć tylko jedną wizytówkę. Wydawałoby się logiczne. Wszyscy jednak wiemy, że na Mapach Google wciąż można znaleźć wiele powtarzających się - zduplikowanych wpisów. W dzisiejszym artykule wyjaśniamy, czym są duplikaty, jak mogą powstać i czy mogą wpływać na pozycjonowanie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Sprzedajemy w sieci, czyli słów kilka o pozycjonowaniu sklepu internetowego Ikona 05:45 min 18.01.2022 Branża e-commerce przeżywa rozkwit. Zanim jednak ruszymy z działalnością online, należy zadbać o odpowiednie przygotowanie strony sklepu internetowego. Na co warto zwrócić szczególną uwagę? Jak uniknąć potencjalnych zagrożeń i „nie podpaść” użytkownikom ani algorytmom Google? Odpowiedź na te pytania znajdziecie w naszym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 4:45 min 24.01.2019 Prowadzenie bloga pomaga przedsiębiorstwu zaistnieć w Internecie, bardzo dobrze wpływa na pozycjonowanie i pozwala dotrzeć do nowych odbiorców. Niestety dla wielu osób jest to bardzo trudne oraz czasochłonne zadanie. Jeśli zaliczasz się do tej grupy, z pomocą przyjdzie Ci poniższy tekst, zawierający wskazówki, dzięki którym zaczniesz pisać atrakcyjne teksty w możliwie krótkim czasie. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700