Z biegiem czasu, dla wielu osób Internet stał się podstawowym źródłem informacji oraz przestrzenią, w której poszukuje się porad i odpowiedzi na nurtujące pytania. Świadczy o tym fakt, że wiele fraz wpisywanych w okno wyszukiwarki zaczyna się od słów dlaczego, kiedy, gdzie, co.
Musimy zatem stworzyć treść – odpowiedź, która da użytkownikowi poczucie, że znalazł to, czego szukał.
Jednak jak sprawić, żeby spośród milionów propozycji, użytkownik wybrał akurat naszą stronę? Niemałą rolę odgrywa tu pozycjonowanie, ale są jeszcze inne metody, które pomogą przykuć uwagę zabieganego, skanującego tekst internauty.
Klucz do sukcesu
Twórcą w przestrzeni internetowej może być praktycznie każdy. Jednak nie każdy wie, w jaki sposób „wybić się” w sieci. Można to zrobić poprzez prawidłowe pozycjonowanie, jednak wiele osób tworzących treści zastanawia się, jak uczynić tekst przydatnym dla użytkownika, skoro nie wiemy, czego potrzebuje…
Nic bardziej mylnego! Użytkownicy często sami mówią nam, czego poszukują. Wystarczy przejrzeć komentarze na stronie internetowej oraz maile, zawierające pytania od klientów. Mogą one okazać się kluczem do sukcesu, dzięki któremu stworzymy treści będące konkretną odpowiedzią na potrzeby odbiorców.
Tworzenie poradnika
Decydując się na jego napisanie, musimy pamiętać, że tworzymy go dla osób, które poszukują rozwiązania konkretnego problemu. Warto więc skupić się właśnie na nim, bez odbiegania od tematu i zawierania zbędnych informacji. Skanujący wzrok internauty natychmiast je wychwyci, a tym samym uzna nasz tekst za nieprzydatny.
Zamiast tego, opiszmy szczegółowo problem, a następnie zaproponujmy konkretne sposoby jego rozwiązania. Zachowajmy formę, która najbardziej zadowoli użytkownika. Można ją osiągnąć w kilku krokach:
- używaj formy osobowej – dużo lepiej czyta się tekst, kiedy czujemy, że ktoś napisał go specjalnie dla nas,
- zawieraj jasne instrukcje – staraj się przekazać tylko najważniejsze wiadomości, których poszukuje odbiorca, zrezygnuj ze zbędnych komentarzy i nieprzydatnych treści,
- stosuj język użytkownika – unikaj branżowych zwrotów i górnolotnych słów, pisz w sposób jasny i przejrzysty, lecz nie infantylny,
- zamieszczaj tytuły i nagłówki – prawidłowo napisane uporządkują logicznie tekst oraz ułatwią odbiorcy wstępne zweryfikowanie treści.
Czy warto pisać poradniki?
Treści poradnikowe są używane na stronach internetowych wielu branż. Korzystają z nich markety budowlane, sklepy odzieżowe, salony kosmetyczne itp. Dlaczego? Pozornie, przecież może się wydawać, że zamieszczanie takich wpisów nie przynosi żadnych korzyści nadawcy.
Wręcz przeciwnie! Dzięki poradnikom, możliwe jest zapoznanie potencjalnych klientów z naszą ofertą oraz przemycenie produktów i usług w nienachalny sposób, m.in. przez podlinkowanie czy przekierowanie do innych kategorii. W zależności od branży, może to wpłynąć m.in. na zwiększenie sprzedaży danych produktów czy wypromowanie marki.
Poza tym, tego typu treści poruszają zwykle uniwersalne tematy. Dzięki temu są one stale aktualne z punktu widzenia Google, a tym samym pozycjonowania sklepów i stron.
Źródła: Online-learning.com; NCVO Knowhow Nonprofit; Writemysite.co.uk