Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:20 min Ikona 12.09.2018

Nienasycony SEO Copywriter = perfekcyjnie nasycony tekst

Każdy z nas w pewnym momencie spoglądał pustym wzrokiem na ekran komputera zastanawiając się po cichu o co właściwie naszemu klientowi chodzi. Jest to całkiem naturalny odruch – w końcu copywriter też człowiek. Nie musimy znać się na wszystkim i wiedzieć wszystkiego. Oczywiście do czasu.

Znalezienie odpowiednich wiadomości, porównanie źródeł i szybka weryfikacja odkopanych informacji to dla zawodowego copywritera żaden problem. Jednak po chwili głębszego zastanowienia prawdopodobnie każdy z nas dojdzie do wniosku, że to nie o to w tej pracy tak naprawdę chodzi. Research nie powinien być traktowany jako ta nieprzyjemna część procesu, która jest niczym więcej jak złem koniecznym. Copywriter musi być świadom, że pozycjonowanie to coś więcej niż używanie odpowiednich fraz w dogodnych momentach. Teksty autora są warte tyle co jego wiedza, bo podstawą dobrego tekstu  jest jego użyteczność.

 

Bądź głodny wiedzy

 

Początek jest banalnie prosty, tak naprawdę wystarczy zdać sobie sprawę, że poznawanie nowych rzeczy jest dobre, jest opłacalne. Poszerzanie horyzontów jest nie tylko korzystne ze względu na rozwój intelektualny. Dzięki nauce wykonywana praca staje się z dnia na dzień coraz łatwiejsza, a każde następne 1000 znaków jest pisane coraz szybciej. Nasze teksty zyskują na użyteczności, a odpowiednia tematyczność przychodzi z czasem sama.

 

Internet to ocean informacji, nie wchodź tylko do kolan

 

Kiedy z każdej strony atakują nas wiadomości ciężko wybrać, które źródło jest najbogatsze w wartościowe treści. Znalezienie strony, która z pozoru oferuje nam wszystkie potrzebne informacje: budowa, funkcje, zastosowanie, zalety produktu – to pułapka. Znajdując się na takiej domenie zapominamy, jak ważna jest druga perspektywa. Aby stworzyć dobry, pełen kolokacji tekst trzeba zachować dystans, sprawdzić trzecie, czwarte, piąte źródło z kolei i przestać dopiero w momencie, gdy na następnej stronie nie ma absolutnie nic przydatnego.

 

Nasyć treść nowymi hasłami i szukaj zastosowań

 

Ponadczasowa prawda – im więcej rozumiesz, tym więcej sensownych i przydatnych rzeczy jesteś w stanie zawrzeć w tekście. Poszerzaj swój osobisty słownik, nowo poznane pojęcia możesz wykorzystać nie tylko w pozycjonowaniu obecnej strony internetowej, ale również w przyszłych tekstach branżowych. Pamiętaj, że kolokacje są bardzo ważne, zwłaszcza gdy zależy Ci na zachowaniu wysokiej tematyczności.

Kiedy sam stwierdzisz, że tekst który napisałeś faktycznie się na coś Ci przydał – możesz otrzeć pot z czoła, zrobiłeś co do Ciebie należało. Oczywiście istnieje pewne ALE – doskonale wiemy, że nie zawsze jest tak kolorowo. Unikaj sytuacji, w których powstała treść to zbitka prawdziwych, jednak nic nie wnoszących informacji.

 

„Copywriting jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz co Ci się trafi.”

 

Tekst o maszynach, suplementach diety, bieliźnie erotycznej? Świetnie. Trudny temat to kopalnia informacji, które copywriter ma szansę przyswoić. Doceniajmy branże, których nie rozumiemy – z każdym nowym klientem nasza wiedza jest większa, a praca przynosi lepsze efekty.

Pamiętaj, w przyrodzie nic nie ginie. Zainwestowany czas i chęci z pewnością do Ciebie wrócą. W pewnym momencie pisanie tekstów zacznie zajmować Ci o wiele mniej czasu, a zagłębiając się po raz kolejny w ten sam temat z oszołomieniem przyznasz, że rozumiesz o co w nim chodzi. Zachowanie idealnego nasycenia będzie łatwe, bo będziesz wiedział jak użyć frazy podstawowe oraz dodatkowe – w każdej formie. To samo tyczy się tworzenia długiego ogona – nauczysz się jak dobierać wyrazy, które do siebie pasują i się wzajemnie uzupełniają.

I o to właśnie w poszerzaniu horyzontów chodzi.

Źródła: doświadczenia własne
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:45 min 15.02.2010 W VIII edycji Programu Gospodarczo-Konsumenckiego SOLIDNA FIRMA, prowadzonej pod patronatem przedstawicielstwa Komisji Europejskiej, Spółka Sunrise System została ponownie poddana weryfikacji przez organy instytucji państwowych, w tym finansowych. Wynikiem kilkuetapowego audytu jest potwierdzenie naszego statusu jako wiarygodnego przedsiębiorstwa w postaci certyfikatu SOLIDNA FIRMA 2009. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:15 min 13.04.2017 Wiele firm na całym świecie prowadzi badania nad oprogramowaniem, które poradziłoby sobie z generowaniem wypowiedzi w języku naturalnym. Na razie żaden komputer nie napisał jeszcze Lalki od zera, ale powieści stworzone przy współpracy człowieka i algorytmów są już faktem. Czy copywriterzy podzielą losy pracowników fizycznych, których już teraz w procesie produkcji zastępują maszyny? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 00:00 min 21.01.2015 2 + 2 to proste zadanie, pod warunkiem, że liczysz w znanym sobie od podstawówki systemie. Przy zapisie minojskim czy egipskim sprawa się komplikuje, na nic kilkanaście lat edukacji. Ale dzieciakom takie wyzwania nie straszne. W ramach Sunrise Dzieciom 2014/2015 wychowankowie placówki w Wągrowcu spędzili kilka ładnych godzin w Centrum Nauki Kopernik, poznając starożytną hydrologię, tajemnice wytwarzania prądu, ideę działania silnika czy psychologię zwierząt domowych. Może poniedziałkowa lekcja matematyki okazała sie dzięki temu choć trochę mniej straszna?;) Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700