Ikona 03:20 min Ikona 12.09.2018

Każdy z nas w pewnym momencie spoglądał pustym wzrokiem na ekran komputera zastanawiając się po cichu o co właściwie naszemu klientowi chodzi. Jest to całkiem naturalny odruch – w końcu copywriter też człowiek. Nie musimy znać się na wszystkim i wiedzieć wszystkiego. Oczywiście do czasu.

 

Znalezienie odpowiednich wiadomości, porównanie źródeł i szybka weryfikacja odkopanych informacji to dla zawodowego copywritera żaden problem. Jednak po chwili głębszego zastanowienia prawdopodobnie każdy z nas dojdzie do wniosku, że to nie o to w tej pracy tak naprawdę chodzi. Research nie powinien być traktowany jako ta nieprzyjemna część procesu, która jest niczym więcej jak złem koniecznym. Copywriter musi być świadom, że pozycjonowanie to coś więcej niż używanie odpowiednich fraz w dogodnych momentach. Teksty autora są warte tyle co jego wiedza, bo podstawą dobrego tekstu  jest jego użyteczność.

Bądź głodny wiedzy

 

Początek jest banalnie prosty, tak naprawdę wystarczy zdać sobie sprawę, że poznawanie nowych rzeczy jest dobre, jest opłacalne. Poszerzanie horyzontów jest nie tylko korzystne ze względu na rozwój intelektualny. Dzięki nauce wykonywana praca staje się z dnia na dzień coraz łatwiejsza, a każde następne 1000 znaków jest pisane coraz szybciej. Nasze teksty zyskują na użyteczności, a odpowiednia tematyczność przychodzi z czasem sama.

 

copywriter

Internet to ocean informacji, nie wchodź tylko do kolan

 

Kiedy z każdej strony atakują nas wiadomości ciężko wybrać, które źródło jest najbogatsze w wartościowe treści. Znalezienie strony, która z pozoru oferuje nam wszystkie potrzebne informacje: budowa, funkcje, zastosowanie, zalety produktu – to pułapka. Znajdując się na takiej domenie zapominamy, jak ważna jest druga perspektywa. Aby stworzyć dobry, pełen kolokacji tekst trzeba zachować dystans, sprawdzić trzecie, czwarte, piąte źródło z kolei i przestać dopiero w momencie, gdy na następnej stronie nie ma absolutnie nic przydatnego.

 

Nasyć treść nowymi hasłami i szukaj zastosowań

 

Ponadczasowa prawda – im więcej rozumiesz, tym więcej sensownych i przydatnych rzeczy jesteś w stanie zawrzeć w tekście. Poszerzaj swój osobisty słownik, nowo poznane pojęcia możesz wykorzystać nie tylko w pozycjonowaniu obecnej strony internetowej, ale również w przyszłych tekstach branżowych. Pamiętaj, że kolokacje są bardzo ważne, zwłaszcza gdy zależy Ci na zachowaniu wysokiej tematyczności.

 

Kiedy sam stwierdzisz, że tekst który napisałeś faktycznie się na coś Ci przydał – możesz otrzeć pot z czoła, zrobiłeś co do Ciebie należało. Oczywiście istnieje pewne ALE – doskonale wiemy, że nie zawsze jest tak kolorowo. Unikaj sytuacji, w których powstała treść to zbitka prawdziwych, jednak nic nie wnoszących informacji.

 

 

„Copywriting jest jak pudełko czekoladek. Nigdy nie wiesz co Ci się trafi.”

 

Tekst o maszynach, suplementach diety, bieliźnie erotycznej? Świetnie. Trudny temat to kopalnia informacji, które copywriter ma szansę przyswoić. Doceniajmy branże, których nie rozumiemy – z każdym nowym klientem nasza wiedza jest większa, a praca przynosi lepsze efekty.

 

Pamiętaj, w przyrodzie nic nie ginie. Zainwestowany czas i chęci z pewnością do Ciebie wrócą. W pewnym momencie pisanie tekstów zacznie zajmować Ci o wiele mniej czasu, a zagłębiając się po raz kolejny w ten sam temat z oszołomieniem przyznasz, że rozumiesz o co w nim chodzi. Zachowanie idealnego nasycenia będzie łatwe, bo będziesz wiedział jak użyć frazy podstawowe oraz dodatkowe – w każdej formie. To samo tyczy się tworzenia długiego ogona – nauczysz się jak dobierać wyrazy, które do siebie pasują i się wzajemnie uzupełniają.

I o to właśnie w poszerzaniu horyzontów chodzi.

Źródła: doświadczenia własne
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:00 min 17.09.2018 W internecie jak w życiu – pierwsze wrażenie ma duży wpływ na nasz odbiór i podejmowane potem decyzje. Warto więc zwrócić uwagę na wygląd strony głównej, a także zamieszczone na niej teksty. Proponujemy Ci dziś kilka rad, jak stworzyć atrakcyjny i przyciągający tekst na stronę główną, który zachęci użytkownika do dalszego pobytu na witrynie oraz skorzystania z Twoich usług! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:50 min 27.09.2018 Personalizacja treści staje się coraz częściej używanym narzędziem marketingowym w korespondencji mailowej, a także w tworzeniu contentu na strony internetowe. Czy warto go jednak używać? W jakich sytuacjach tej techniki unikać? Dlaczego sklepy internetowe gromadzą dane dotyczące swoich klientów? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w naszym dzisiejszym wpisie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:25 min 24.08.2018 Z artykułów na naszym blogu wiecie już, że dobry tekst na stronę internetową powinien być unikalny, nasycony wartościowymi informacjami i użyteczny dla odbiorcy. Podstawą napisania takiego tekstu jest zatem dobry research. Dziś podpowiadamy, jak wyszukiwać informacje, aby pisać jak najlepsze teksty dla internetu, które będą skutecznym wsparciem w pozycjonowaniu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700