Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:50 min Ikona 24.08.2017

Podbij Internet! – jak stworzyć treść, która będzie czytana

O tym, w jaki sposób pisać, aby zainteresować czytelnika, pisaliśmy już wiele.

Dawaliśmy wskazówki, jak robić to szybciej i efektywniej, a także jak przygotować nasze pisarskie stanowisko. 

Pokazaliśmy, jak być na pierwszych miejscach w wyszukiwarce poprzez treści tworzone pod pozycjonowanie.

Teraz chcielibyśmy skupić się na wskazówkach, które pomogą stworzyć treść na tyle atrakcyjną, żeby użytkownik z przyjemnością przeczytał ją od początku do końca.

Jak wiadomo – Internet to kopalnia pomysłów bez dna. Tutaj każdy może wykazać się mniejszymi lub większymi zdolnościami pisarskimi, dlatego konkurencja jest spora.

Poniżej podpowiadamy, jak pisać jeszcze ciekawiej niż inni i jak się wyróżnić. Przedstawiamy niuanse, na które należy zwrócić uwagę, bo jak wiemy – diabeł tkwi w szczegółach.

 

Zacznij od końca

 

Co to znaczy? Spraw, aby czytelnik już dzięki pierwszym linijkom tekstu poznał najważniejsze informacje. Postaw jasną tezę, którą rozwiniesz w dalszej części artykułu. Sformułuj ją w taki sposób, aby zawierała odpowiedź na pytanie użytkownika. Dzięki temu odbiorca chętniej przeczyta dalsze akapity, aby poznać szczegółowe informacje.

 

Kawa na ławę, czyli pisz do rzeczy

 

Zminimalizuj wtrącenia. Współcześni internauci lubią proste rozwiązania. Nie łudź się więc, że stosując wyszukane słownictwo i zawiłe metafory, Twój tekst będzie czytany przez rzesze odbiorców. Skup się na temacie głównym i staraj się wyjaśnić skomplikowane terminy w możliwie najbardziej zrozumiały sposób.

Bądź interesujący

Oprócz tego, że treść ma być zrozumiała, musi być ciekawa. Przejrzyste rozwiązania są dobre, jednak jeśli nie będą napisane w interesujący sposób, znikną przytłoczone atrakcyjniejszymi treściami. Warto wypracować swój indywidualny styl, czasami wpleść zabawną anegdotkę i „pobawić się” treścią. Nie zapominajmy jednak o umiarze. Łatwo przekroczyć granicę i sprawić, że tekst stanie się pretensjonalny, a co za tym idzie – spotka się z krytyką odbiorców.

 

Pokaż, że jesteś godny zaufania

 


Wiernych czytelników nie uzyskuje się ot tak, za darmo. Podobnie jak w życiu – w świecie wirtualnym również trzeba systematycznie i przez cały czas budować zaufanie użytkowników. Udowodnij, że chociaż przedstawiasz wyłącznie swoje teksty, tak naprawdę jesteś człowiekiem z krwi i kości. Pokaż,  że masz uczucia, rozumiesz potrzeby innych ludzi i potrafisz się z nimi utożsamić. Napisz kilka słów o sobie. Ważne, żeby było to autentyczne.

Lepiej napisać, że ma się dwa urocze dachowce i przydomowy ogródek niż trzy rasowe słonie i pałac za miastem. Nawet jeśli Twoim zdaniem druga wersja to bardziej atrakcyjny obrazek niż Twoje pupile i marchewka w ogródku – uwierz, odbiorcom bardziej spodoba się Twoja szczerość i chętniej będą śledzić to, co zamieścisz na stronie.

 

Zaangażuj się

 


Pisząc treści poradnikowe, nie zapominaj o swoich doświadczeniach. Czytelnicy chętniej przeczytają kolejny artykuł, jeśli zobaczą, że mogą się z Tobą utożsamić. Jeśli pokażesz, że jesteś podobny do swoich odbiorców, szybko zdobędziesz ich zaufanie. Aktywnie odpowiadaj na komentarze, rozpoczynaj i podtrzymuj żywą dyskusję na swojej stronie. Pozwoli to na nawiązanie więzi z czytelnikiem.

 

Ubierz słowa w atrakcyjną szatę graficzną

 

Nie zapominaj, że treść to nie tylko słowa. To również wygląd Twojej strony. Jeśli jest ona nieczytelna i przeładowana zbędnymi grafikami, wyskakującymi reklamami i niedopasowanymi kolorami – możliwe, że odbiorca nawet nie zacznie czytać tekstu. Nawet jeśli zastosujesz się do wcześniejszych wskazówek, ale przy tym zapełnisz każdą wolną przestrzeń zbędnymi elementami, to najpewniej skażesz swój tekst na porażkę.

 

Poskładaj elementy w idealną całość

 

To, co tworzysz, musisz podporządkować przede wszystkim pod zmysł wzroku użytkownika. Spraw, aby tekst stał się atrakcyjny nie tylko merytorycznie, ale również wizualnie.

  1. Wzbogać treść o numerowaną listę.
  2. Nie zapominaj o atrakcyjnych śródtytułach.
  3. Zastosuj tabele.
  4. Co jakiś czas wplataj ciekawe i dopasowane cytaty.
  5. Wzbogać tekst o oryginalne grafiki i ciekawe obrazy.

 

Pełnowartościowy pakiet

 


Najbardziej poczytne publikacje prasowe kierują się sprawdzonym schematem odwróconej piramidy.

Na górze znajdują się najważniejsze informacje, odpowiadające na pytania: Kto? Co? Kiedy? Gdzie? Dlaczego? Jak?

W tekście głównym, czytelnik otrzymuje rozwinięty opis sytuacji bądź zjawiska wspomnianego we wstępie.

Na samym końcu natomiast otrzymuje dodatkowe, mniej ważne fakty.

W dzisiejszych, zabieganych czasach, kiedy każdy ułamek sekundy jest na wagę złota, taki schemat sprawdza się doskonale. Kilka krótszych tekstów, gdzie już na samym początku czytelnik poznaje najważniejsze fakty, to o wiele lepsze rozwiązanie niż długi artykuł, który już samym wyglądem zniechęci do rozpoczęcia czytania.

Powyższe wskazówki to podstawa, o której nie powinieneś zapominać, pisząc jakikolwiek tekst do sieci. Znajdź swój indywidualny styl. Pamiętaj, że użytkownik jest niecierpliwy, szuka trafnych i szybkich odpowiedzi. Pisz zrozumiale, ciekawie i na temat. Stosuj powyższe porady, a na pewno zyskasz swoich stałych, zaufanych czytelników.
Powodzenia!
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55