Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:25 min Ikona 17.08.2017

Treści wiecznie zielone, czyli jak przygotować ponadczasowy content

Napisanie dobrego tekstu na stronę internetową jest trudnym zadaniem. Niezależnie od jego rodzaju oraz przeznaczenia powinien on zarówno zachęcić klientów do skorzystania z usług firmy, jak i stać się jej wizytówką – pokazać, że przedsiębiorstwu zależy nie tylko na zarobku oraz pozycjonowaniu strony w wynikach wyszukiwania, ale i na potrzebach samego klienta.

Niestety często pisząc takie teksty, inspiracją staje się obecny sezon (np. święta bożonarodzeniowe) lub produkty nieprzynależące do stałej oferty firmy. Oznacza to, że treści muszą być regularnie poprawiane, uzupełniane lub nawet przygotowywane od nowa, co wiąże się z dodatkowym nakładem czasowym, a nawet pieniężnym. Ten problem może zostać jednak rozwiązany poprzez zapewnienie stronie dodatkowych treści „evergreen”.

 

Zawsze świeży content

 

Treści wiecznie zielone to takie teksty, grafiki, zdjęcia bądź wideo, które pozostają aktualne niezależnie od pory roku, oferty lub obowiązujących trendów. Czyli jest to content, który może zawsze zainteresować użytkowników, a przy tym pomóc im rozwiązać ich problem lub odpowiedzieć na nurtujące pytania.

Nazwa „evergreen content” została zainspirowana roślinami wiecznie zielonymi (ang. evergreen plants), które nie zmieniają się zarówno latem, jak i zimą. Tak jak świerki i choinki nie tracą na swoim uroku podczas mrozów bądź upałów, tak i nasze treści powinny zachwycać i pozostać użytecznymi niezależnie od upływu czasu.

 

 

Różne oblicza

 

Najlepsze treści wiecznie zielone to takie, które same w sobie nie wydają się bezpośrednio zachęcać klientów do zakupów. Powinny pokazywać, że firma zna swoich odbiorców i wie jakich informacji najczęściej poszukują. Ich odzwierciedleniem będą właśnie różnego rodzaju treści, wśród których mogą się znaleźć:

  1. Porady i wskazówki – użytkownicy wcale nie muszą pojawić się na stronie z kosiarkami, ponieważ chcą jedną z nich kupić. Możliwe, że tak naprawdę poszukują wskazówki jak wyczyścić kosiarkę, którą już posiadają. Jeżeli znajdą poszukiwane informacje na stronie, chętniej na nią powrócą, gdy zepsuje się im ich starszy model.
  2. Case study – klientów zawsze do zakupu zachęci najbardziej dowód, że produkt nie tylko działa, ale i spodobał się innym osobom, które już go kupiły. Dlatego warto zebrać recenzje i opinie innych klientów i uzyskać ich zgodę na podzielenie się ich doświadczeniami.
  3. FAQ – zgromadzenie najczęściej zadawanych pytań przez klientów wraz z odpowiedziami, jest nie tylko korzystne dla użytkowników, ale i samej firmy. Odbiorcy od razu znajdą odpowiedź na nurtujące ich pytania bez korzystania z formularza kontaktowego, a firma nie będzie musiała spędzać nawet kilku godzin każdego dnia wyłącznie odpisując na maile.
  4. Wykresy – każdy użytkownik lubi informacje zgrabnie pokazane w postaci graficznej, zamiast ściany tekstu. Dlatego warto przygotować tabelki i wykresy ilustrujące przykładowo dostępne rozmiary oraz parametry techniczne produktów na stronie.
  5. Przewodniki – nie chodzi tutaj o przewodniki po miastach, a o wskazanie jak dokonać czegoś krok po kroku i czym się przy tym kierować. Na przykład, strona z odzieżą może opisać w jaki sposób należy dobierać kolory oraz wzory ubrań, tak aby do siebie pasowały.

 

 

Źródła wiedzy

 

Wiemy już jakie przykładowe treści wiecznie zielone można przygotować na stronę internetową. Jednak skąd czerpać wiedzę o tym co chcą klienci przeczytać bądź na czym powinny być bazowane nasze nowe teksty? W przypadku case study odpowiedź jest prosta – korzystamy z tego co już mamy. Opinie, recenzje, komentarze zgromadzone w ciągu nawet całej działalności firmy.

Problem pojawia się, gdy chcemy przygotować content odpowiadający zapytaniom użytkowników. Często może nam się wydawać, że najlepsze tematy zostały już wielokrotnie wykorzystane przez konkurencję i nie ma sensu ich ponownie przygotowywać. Warto przede wszystkim poszukiwać wyrażeń tzw. z długiego ogona – czyli co bezpośrednio bądź pośrednio wiąże się z proponowanymi produktami lub usługami. Przykładowo, firma ogrodnicza może przygotować tekst o drzewkach owocowych, które poradzą sobie najlepiej z polskim klimatem.

 

Fakty i dane

 

Oczywiście, pisząc teksty warto kierować się własną wiedzą i doświadczeniem. Jednak to nie przekona naszych odbiorców – skąd mają wiedzieć, że to co napisaliśmy jest prawdą, a nie tylko zabiegiem marketingowym? Dlatego tak niezbędne jest poszukiwanie potwierdzenia w danych statystycznych, analizach przypadków, a nawet w faktach historycznych. Oczywiście niektóre informacje można zgromadzić samodzielnie, przykładowo prowadząc badania branżowe lub wśród obecnych klientów. Jednak warto również czerpać informacje z ogólnodostępnych wyników, zwłaszcza tych pochodzących od cenionych centrum badawczych.

 

 

Algorytmy lubią to

 

Zgodnie z odwieczną zasadą SEO: jeżeli użytkownik docenia naszą stronę, docenią ją również algorytmy. Istotne jest tutaj przede wszystkim pozyskanie sympatii Pandy. Wysokiej jakości evergreen content jest zawsze aktualny, więc nigdy nie przestanie działać na korzyść witryny i jej pozycji w wynikach wyszukiwania. Ponadto, może on sprawić, że witryna zostanie uznana jako autorytet w swojej dziedzinie, pomagając w jej pozycjonowaniu.

 

Czy warto?

Evergreen content zwiększa nie tylko atrakcyjność strony, ale i jej użyteczność. Docenią to algorytmy Google, które mogą uznać witrynę za godną zaufania i ekspercką, co ułatwia jej pozycjonowanie. Ponadto, użytkownicy będą mieli więcej niż jeden powód do powrotu na stronę i skorzystania ze znajdującej się na niej oferty lub poradników. Istnieje również duża szansa, że polecą oni witrynę swoim znajomym, zapewniając więcej potencjalnych klientów.

 

Źródła:  The Balance, CopyBlogger, SearchEngineJournal, WordStream, Raven.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55