Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:15 min Ikona 27.09.2017

Copywriterze, poszerzaj swoje horyzonty! – o tym, jak skutecznie rozwijać swoją kreatywność

Niezależnie od tego, czy SEO copywriterem jesteś dopiero kilka tygodni, czy wiele lat, dla każdego z nas przychodzi moment, kiedy brakuje inspiracji do napisania kolejnego tekstu. Zawsze bowiem musimy dbać o to, aby był on nie tylko prawidłowy językowo i merytorycznie, a także ciekawy i zachęcający. Jednocześnie należy pamiętać, aby był on zgodny z wytycznymi optymalizacji pod kątem wyszukiwarek, co pozwoli na skuteczne pozycjonowanie.

Skąd więc czerpać inspiracje, dzięki którym łatwiej będzie nam napisać wysokiej jakości treści na każdy temat? Czerpiąc z doświadczenia wieloletnich copywriterów, warto zapoznać się z ich radami podpowiadającymi, jak regularnie rozwijać swoją kreatywność. Część z nich zapewne znasz, ale być może znajdziesz jakąś poradę, która przyczyni się do poszerzenia Twoich horyzontów?

 

 

1. Czytaj wiele książek
Ktoś kiedyś powiedział, że „czytanie to oddychanie”. Aż tak radykalnie może byśmy tego nie nazywali, jednak trzeba przyznać, że regularne czytanie pomaga w rozwijaniu wielu pozytywnych cech. Nie tylko przyczynia się do zwiększenia umiejętności poprawnego wypowiadania się i pisania (co jest bardzo ważne w pracy SEO copywritera), ale także znacznie poszerza wyobraźnię. Nieważne, czy jest to książka o tematyce kryminalnej, romantycznej czy innej – każda z nich stopniowo zwiększa Twoją kreatywność.
2. Słuchaj muzyki

Często, włączając radio lub playlistę na muzycznej stronie internetowej nie do końca zdajemy sobie sprawę, czego tak naprawdę słuchamy. Spróbuj jednak puścić dowolną piosenkę i wsłuchać się w jej słowa, melodię, rytm i charakter. Z pewnością zauważysz, że z czasem może ona powodować różnego rodzaju skojarzenia – dotyczące wspomnień, różnych wyobrażeń czy tematu piosenki. Takie świadome słuchanie również przyczynia się do tego, że Twoja wyobraźnia i kreatywność staje się elastyczniejsza.

 

3. Rozmawiaj z innymi

Zapewne nie raz zdarzyło Ci się, że siedziałeś w pracy nad jakimś zamówieniem i nie mogłeś znaleźć sposobu, jak go zacząć. Jeśli masz taką blokadę twórczą, może warto porozmawiać z tym, kto siedzi obok, niezależnie, czy dokładnie zna dany temat, czy nie. Czasami jedno słowo wystarczy, aby znaleźć inspirację do nowego, atrakcyjnego tekstu.

 

4. Realizuj swoje pasje

Każdy z nas mógłby wskazać pewne dziedziny życia, które są wielka pasją. Mogą to być podróże, motoryzacja, moda, historia czy muzyka. Każda z nich przyczynia się do poszerzenia naszej wiedzy i horyzontów. A im szersza wiedza, tym większa kreatywność, czyż nie?

5. Niech pisanie stanie się Twoją pasją!

Jeśli praca copywritera jest dla Ciebie ciężarem, wymyślenie ciekawych treści będzie szczególnie trudne, bo nie będziesz czerpał z pisania żadnej satysfakcji. Dlatego też postaraj się, aby każde kolejne zamówienie stanowiło nowe wyzwanie i sposób na rozwijanie umiejętności pisania poprawnych i ciekawych tekstów. Takie podejście z pewnością zmieni Twoje nastawienie i przyczyni się do skutecznego usuwania bariery pisarskiej.

Richard Florida powiedział kiedyś, że „Ludzka kreatywność jest największym zasobem”. Każdego dnia przekonuje się o tym każdy copywriter, zasiadający przed kolejnymi zamówieniami. Dlatego też powinniśmy szczególnie dbać o to, aby nie wpaść w rutynę i ciągle szukać nowych perspektyw i sposobów spojrzenia na konkretny temat. Tylko takie podejście pozwoli nam przez długie lata tworzyć ciekawe teksty, które przyczynią się jednocześnie do skutecznego pozycjonowania stron internetowych klientów.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55