Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:25 min Ikona 29.09.2017

Nowe życie starych treści?

Niestety ilość nie zawsze idzie w parze z jakością. Osobom prowadzącym własnego bloga często wydaje się, że muszą regularnie publikować zupełnie nowe treści. Masz świeże pomysły i lekkie pióro? Świetnie! Natomiast czasem nie ma sensu „wrzucać” treści, tylko po to, aby na blogu pojawił się nowy wpis. Napisanie naprawdę dobrego tekstu, przygotowanie ciekawej infografiki, czy też nakręcenie materiału wideo zajmuje sporo czasu.

Ponadto systematyczne tworzenie nowych treści nie zawsze przynosi zamierzone rezultaty. Dlaczego? Prawda jest taka, że większość wpisów znajdujących się na naszym blogu, po prostu nie generuje stałego ruchu w wyszukiwarce. Łatwo można to zobrazować poprzez odniesienie do zasady Pareta, czyli 80 na 20 – oznacza to, że 80% ruchu na naszym blogu, generowane jest przez zaledwie 20% znajdujących się na nim treści.

 

Aktualizacja starych treści

 

W jaki sposób zabrać się za ponowne publikowanie starych artykułów? Po pierwsze należy sprawdzić, które z treści spotkały się z uznaniem użytkowników i generują spory ruch na blogu. Następnie warto je przeczytać, sprawdzić, czy znajdujące się w nich informacje nie są przestarzałe i czy nie wymagają aktualizacji. Obecnie informacje bardzo szybko i w krótkim czasie się dezaktualizują, dlatego aby treści stale były przydatne dla użytkowników, należy regularnie je przeglądać i w razie potrzeby odświeżać.  

Ważne! Niezależnie od tego czy dokonywaliśmy w aktualizowanym wpisie jedynie kosmetycznych zmian, czy też mocno zmieniliśmy jego formę, pod żadnym pozorem nie zmieniajmy jego adresu URL. Jeśli to zrobimy utracimy linki, które prowadzą do naszego artykułu, co może niekorzystnie przełożyć się na pozycjonowanie strony.

 

Tworzenie nowych formatów

 

Masz na swoim blogu artykuły, które cieszą się niesłabnącą popularnością, a co więcej nie wymagają aktualizacji (tzw. evergreen content, czyli treści które są nadal aktualne, mimo ich dawnej publikacji)? To świetnie, gdyż dzięki generowaniu stałego ruchu na stronie, wpływają pozytywnie na jej pozycjonowanie. Natomiast możesz zrobić coś więcej poza ich ponownym udostępnianiem. Na przykład zastanowić się nad zmianą formatu – jeżeli stworzona przez Ciebie treść jest materiałem tekstowym, możesz zastanowić się nad przedstawieniem jej w formie infografiki lub nagrania wideo.

 

Co z treściami, które nie generują ruchu?

 

Tak jak wspomnieliśmy wcześniej, jedynie część publikowanych wpisów spotyka się z zainteresowaniem odbiorców. Czy oznacza to, że należy aktualizować również posty, które cieszą się małą popularnością, aby stały się bardziej atrakcyjne? Niekoniecznie. Czasem trzeba po prostu rozważyć usunięcie wpisu, który jest stary i nieaktualny oraz skupić się na promowaniu treści, które mają potencjał.

 

Kiedy warto powracać do starych treści?

 

– informacje znajdujące się we wpisie są już nieaktualne, natomiast ciągle jest on odwiedzany przez nowych użytkowników;

– stworzona treść dotyczy tematu, który wymaga okresowej aktualizacji;

– post znajduje się na drugiej stronie wyszukiwarki Google i chcemy go wypromować;

– chcemy dostosować się do zmian algorytmów Google – odświeżenie starych treści po to, aby były zgodne z aktualnymi oczekiwaniami Gogole, przekłada się na pozycjonowanie strony, a co za tym idzie – również na podniesienie swojego rankingu w wynikach wyszukiwania.

 

Podsumowanie

 

Tak zwany recykling starych treści, niesie ze sobą naprawdę wiele korzyści. Pozwala zaoszczędzić sporo czasu na przygotowanie zupełnie nowych artykułów, a także daje możliwość dotarcia do nowych grup odbiorców. Ponadto wielokrotne wykorzystywanie dobrej jakości treści, które cieszą się dużą popularnością, wpływa na wysokie pozycje w wynikach wyszukiwania, co z kolei pomaga w pozycjonowaniu naszego bloga, czy strony internetowej.

Źródła: Razorsocial, GetResponse

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:00 min 27.04.2017 Fałszywe, nieprawdziwe informacje w Google (np. w autouzupełnianiu) były w ostatnim czasie małą plagą. W Stanach Zjednoczonych, wg niektórych obserwatorów, mogły nawet zmienić wynik ostatnich wyborów prezydenckich. Wyszukiwarka nie pozostała jednak bierna i przygotowała swoją odpowiedź: projekt o kryptonimie "Sowa", który ma zwalczać "fake newsy" w wynikach wyszukiwania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.2 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

8 sposobów na pozyskanie opinii Ikona 8:00 min 30.06.2023 Każdy, kto oferuje swoje produkty i usługi przez Internet, chce zdobyć feedback od klientów. W końcu nic tak nie motywuje do dalszej pracy jak pozytywna opinia! Jak ją zdobyć? W tym artykule opisujemy 8 sposobów, dzięki którym zachęcisz klientów do tego, by wypowiedzieli się na temat Twoich produktów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 01:40 min 07.07.2008 Witryna już jest, teraz wystarczy czekać, aż ktoś ją odwiedzi... warto jednak wiedzieć, kto i dlaczego to robi. Takie informacje są bardzo cenne, ponieważ pozwalają w porę reagować na zmiany, a także dopasowywać zawartość strony do potrzeb klientów. W tym pomoże niezastąpiony Google Analytics - narzędzie do analizowania, w jaki sposób użytkownicy korzystają z Twojej strony. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700