Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:35 min Ikona 21.08.2017

Usuwanie duplikatów w Google Moja Firma

W poprzednim artykule wyjaśnialiśmy, czym są duplikaty wizytówek na Mapach Google, jak powstają i dlaczego nie warto ich tworzyć, także z punktu widzenia pozycjonowania. Co jednak możemy zrobić, gdy duplikat już istnieje? Jak go skutecznie usunąć nie tylko z panelu w usłudze Google Moja Firma, ale i na Mapach Google?

 

Jak usunąć duplikat?

 

Gdy działał jeszcze Google Map Maker, w przypadku znalezienia duplikatu wystarczyło zgłosić go do usunięcia. Po jego zamknięciu logicznym wydaje się więc zgłoszenie zmiany przez kliknięcie „Zaproponuj zmianę” w wizytówce wyświetlającej się na Mapach Google. Tam faktycznie wśród przyczyn wyświetlanych po oznaczeniu, że „Miejsce zostało zamknięte na stałe lub nigdy nie istniało”, znajdziemy opcję „Duplikat”.

Zgłaszanie zmian przez „Zaproponuj zmianę”, wiąże się jednak z oczekiwaniem na rozpatrzenie naszej propozycji. Ponieważ zgłoszenia rozpatrywane są zgodnie z kolejnością wpłynięcia, może to oznaczać czekanie przez miesiąc, półtora… Czy jest to jedyna możliwość? Nie!

Źródło: Mapy Google

Drugą, być może nawet bardziej skuteczną i szybszą możliwością na pozbycie się duplikatu, jest bezpośredni kontakt z Działem Pomocy Google Moja Firma oraz prośba o scalenie wpisów. Zanim jednak przejdziesz do wypełniania formularza kontaktowego, musisz sprawdzić, czy scalenie zduplikowanych wizytówek będzie już możliwe. Weź też pod uwagę, że kontakt z działem pomocy Google Moja Firma przez e-mail, telefon czy czat nie zawsze będzie możliwy – czasem opcja ta jest czasowo wyłączana.

Źródło: Google Moja Firma

 

Duplikatem jest niezweryfikowany wpis

 

Źródło: Mapy Google

To najprostsza sytuacja. Jeśli dla Twojej firmy, dla tego samego adresu fizycznego istnieje niezweryfikowany wpis (wyświetla się z informacją „Zgłoś prawo do tej firmy”), wystarczy, że skontaktujesz się z działem pomocy i poprosisz o scalenie. Dział Pomocy Google Moja Firma bez problemu przyjmie Twoje zgłoszenie i przekaże je dalej do Działu Technicznego.

 

Duplikatem jest zweryfikowany wpis

 

W tym przypadku musisz dążyć do tego, żeby duplikat utracił weryfikację. Jeśli jest on na Twoim koncie, po prostu usuń go. Po przejściu do zarządzania wpisem, w zakładce „Informacje”, znajdziesz opcję „Oznacz tę firmę jako zamkniętą lub usuń ją”. Po usunięciu wpisu z konta, skontaktuj się z Działem Pomocy i poproś o scalenie wizytówek.

Źródło: Google Moja Firma

Jeśli nie masz dostępu do zweryfikowanego wpisu, sytuacja staje się nieco bardziej skomplikowana. Dobrze, jeśli masz kontakt z obecnym właścicielem – wystarczy poprosić go o usunięcie wizytówki z konta i skontaktować się z Działem Pomocy.

Jeśli nie znasz obecnego właściciela duplikatu, musisz odzyskać własność wpisu. Jak przeprowadzisz proces do końca i staniesz się właścicielem niechcianej wizytówki, usuń ją z konta i skontaktuj się z Działem Pomocy.

Uwaga! Jeśli poprosisz o scalenie wizytówek, opinie wystawione na duplikacie powinny zostać przeniesione do wpisu, który pozostanie na Mapach Google.

 

Podsumowanie

 

Bez względu na sytuację należy dążyć do usunięcia zduplikowanych wpisów. Tworzenie kolejnych wizytówek dla tej samej firmy na ten sam adres fizyczny jest niezgodne z wytycznymi Google, a zduplikowane wpisy, do których nie mamy dostępu, nie dość że mogą wyświetlać się wyżej w rankingu lokalnym, to mogą jeszcze wprowadzać Klientów w błąd.

Usuwając duplikaty zyskujemy pełną kontrolę nad informacjami wyświetlanymi w wizytówce naszej firmy, dzięki czemu potencjalny Klient trafi na aktualne dane, które to MY chcemy mu udostępnić. Uporządkowanie sytuacji naszej firmy na Mapach Google może więc ułatwić kontakt z Klientem, a także pozytywnie wpłynąć na pozycjonowanie wizytówki, którą zarządzamy.

Źródła: Pomoc Google Moja Firma (1, 2), Moz.com (1, 2)

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55