Ikona 03:15 min Ikona 06.07.2017

6 sposobów na szybkie pisanie fachowych i ciekawych tekstów

Wchodzisz rano do pracy, siadasz za biurkiem, włączasz komputer, a tam… masa zaległych tekstów. Zaspany idziesz przygotować kawę, a w głowie dźwięczy jedno słowo: DEADLINE.

 

Wracasz na miejsce, mijając po drodze plakat z napisem „Content is king!”.

Myślisz sobie: „Czy zdążę stworzyć świetne teksty w tak krótkim czasie?”

 

Chyba każdy SEO copywriter podczas swojej pracy miał chwile zawahania, czy uda mu się szybko stworzyć teksty, które będą wyróżniać się wysoką jakością i atrakcyjną formą. Dodatkowo muszą być zgodne z zasadami pozycjonowania. W pierwszej chwili niezwykle trudno połączyć te cechy, ale cytując klasyka: TRENING CZYNI MISTRZA!

Jeśli więc chcesz pisać szybciej, zapoznaj się z radami ekspertów i wprowadź je do swojego planu dnia.

 

Jak pisać szybko i fachowo?

 

1. Rób przerwy podczas pisania

Pisząc kilka godzin bez odpoczynku w pewnym momencie zdasz sobie sprawę, że Twoja wydajność spadła do minimum i właściwie to nawet nie wiesz, o czym piszesz. Krótkie przerwy podczas pisania pomagają nabrać nowych sił i jasności umysłu. Optymalną zależnością w pracy jest 25 minut pisania i pięciominutowy odpoczynek.

 

2. Jeśli jest to możliwe, co jakiś czas zmieniaj tematy
W pracy copywritera różnorodność dziedzin jest niewątpliwym atutem. Pozwala nie tylko poszerzyć swoje horyzonty i wiedzę, ale także uniknąć monotonii. Świadomość kolejnych kilku godzin pisania na jeden temat już na samym początku zniechęca. Lepiej rozplanować swoją pracę w taki sposób, aby na liście zadań przeplatały się różne branże.

 

3. Organizuj sobie czas pracy
Jeśli zaczniesz dzień pracy od stworzenia konkretnego planu, będziesz wiedział, ile czasu poświęcić na konkretne zadanie. Zwiększy to koncentrację na danym tekście i pozwoli szybciej wykonywać kolejne zamówienia na pozycjonowanie. Jednocześnie unikniesz przedłużania realizacji jednego zlecenia, co mogłoby spowodować falę zaległych tekstów pod koniec dnia.

 

4. Podziel sobie pracę na fragmenty
Znaną metodą motywacji podczas nauki z podręcznika jest umieszczanie w pewnych odstępach tekstu żelków czy cukierków. Taka zasada przydaje się też w pracy SEO copywritera. Podział długiego tekstu na mniejsze części czy sekcje jest świetną metodą, która przyspiesza realizację kolejnych zamówień. Chyba każdy zgodzi się, że perspektywa napisania trzech tekstów po 1000 znaków brzmi dużo lepiej, niż jeden na 3000…

 

5. Wypracuj własne rytuały
Mówi się, że stworzenie własnych rytuałów zwiększa motywację i chęć do działania. Są one również świetnym sposobem na poprawę nastroju. W takim przypadku stwierdzenie „wszystko… ale najpierw kawa” nabiera nowego znaczenia.
6. Spiesz się powoli…
Nie próbuj na siłę pisać szybko. W takich wypadkach Twoje teksty szybko stracą na wartości, a przecież to wysoka jakość treści jest w naszej pracy najważniejsza. A możesz być pewny, że stosując się do naszych rad, z biegiem czasu zaczniesz pisać sprawniej, a Twoje teksty dalej będą rzeczowe i ciekawe.

 

Powyższe porady są tylko propozycją metod na polepszenie wydajności pisania. Możesz też zlecić pozycjonowanie i pisanie contentu specjalistom. Z pewnością każdy doświadczony copywriter mógłby podać długą listę metod na szybkie tworzenie ciekawych treści. Warto więc skorzystać z wszelkich dostępnych sugestii zarówno starszych kolegów po fachu, jak i naukowców. Nigdy nie wiemy bowiem, jaka technika pracy pomoże ją usprawnić.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Treści wiecznie zielone, czyli jak przygotować ponadczasowy content Ikona 05:25 min 17.08.2017 Użytkownicy często poszukują nie tylko samych produktów, ale i wszystkich dodatkowych informacji o nich. Warto je zaprezentować w postaci evergreen content, czyli treści wiecznie zielonych, które pozostaną aktualne niezależnie od upływu czasu bądź gwałtownej zmiany trendów. Może to być zgrabny poradnik, case study, a nawet odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:50 min 24.08.2017 Chcąc stworzyć dobrą, wartościową treść, która ma pojawić się w Internecie, musimy włożyć wiele pracy. Jednak, aby cały wysiłek przeznaczony na pisanie tekstu nie poszedł na marne, powinniśmy znać najważniejsze reguły, które kreują wirtualną rzeczywistość. Co zatem warto robić, aby internauta zainteresował się treścią i pozostał na stronie? Tego dowiecie się w tym artykule. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:00 min 28.02.2017 Budzisz się rano, robisz kawę, a na słoiku: „content”… otwierasz gazetę, a tam: „content”… jedziesz autobusem, wyglądasz przez okno, tam billboard a na nim: „content”… otwierasz książkę, a tam… no, już chyba wiadomo do czego zmierzam: content jest dosłownie wszędzie. Dlaczego miałoby być inaczej w  pozycjonowaniu? Jak w takim razie pisać, żeby zainteresować? Jak nie zanudzić i nie zniechęcić czytelnika? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 13

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700