Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:15 min Ikona 06.07.2017

6 sposobów na szybkie pisanie fachowych i ciekawych tekstów

Wchodzisz rano do pracy, siadasz za biurkiem, włączasz komputer, a tam… masa zaległych tekstów. Zaspany idziesz przygotować kawę, a w głowie dźwięczy jedno słowo: DEADLINE.

Wracasz na miejsce, mijając po drodze plakat z napisem „Content is king!”.

Myślisz sobie: „Czy zdążę stworzyć świetne teksty w tak krótkim czasie?”

 

Chyba każdy SEO copywriter podczas swojej pracy miał chwile zawahania, czy uda mu się szybko stworzyć teksty, które będą wyróżniać się wysoką jakością i atrakcyjną formą. Dodatkowo muszą być zgodne z zasadami pozycjonowania. W pierwszej chwili niezwykle trudno połączyć te cechy, ale cytując klasyka: TRENING CZYNI MISTRZA!

Jeśli więc chcesz pisać szybciej, zapoznaj się z radami ekspertów i wprowadź je do swojego planu dnia.

 

Jak pisać szybko i fachowo?

 

1. Rób przerwy podczas pisania

Pisząc kilka godzin bez odpoczynku w pewnym momencie zdasz sobie sprawę, że Twoja wydajność spadła do minimum i właściwie to nawet nie wiesz, o czym piszesz. Krótkie przerwy podczas pisania pomagają nabrać nowych sił i jasności umysłu. Optymalną zależnością w pracy jest 25 minut pisania i pięciominutowy odpoczynek.

2. Jeśli jest to możliwe, co jakiś czas zmieniaj tematy

W pracy copywritera różnorodność dziedzin jest niewątpliwym atutem. Pozwala nie tylko poszerzyć swoje horyzonty i wiedzę, ale także uniknąć monotonii. Świadomość kolejnych kilku godzin pisania na jeden temat już na samym początku zniechęca. Lepiej rozplanować swoją pracę w taki sposób, aby na liście zadań przeplatały się różne branże.

3. Organizuj sobie czas pracy
Jeśli zaczniesz dzień pracy od stworzenia konkretnego planu, będziesz wiedział, ile czasu poświęcić na konkretne zadanie. Zwiększy to koncentrację na danym tekście i pozwoli szybciej wykonywać kolejne zamówienia na pozycjonowanie. Jednocześnie unikniesz przedłużania realizacji jednego zlecenia, co mogłoby spowodować falę zaległych tekstów pod koniec dnia.

 

4. Podziel sobie pracę na fragmenty

Znaną metodą motywacji podczas nauki z podręcznika jest umieszczanie w pewnych odstępach tekstu żelków czy cukierków. Taka zasada przydaje się też w pracy SEO copywritera. Podział długiego tekstu na mniejsze części czy sekcje jest świetną metodą, która przyspiesza realizację kolejnych zamówień. Chyba każdy zgodzi się, że perspektywa napisania trzech tekstów po 1000 znaków brzmi dużo lepiej, niż jeden na 3000…

5. Wypracuj własne rytuały
Mówi się, że stworzenie własnych rytuałów zwiększa motywację i chęć do działania. Są one również świetnym sposobem na poprawę nastroju. W takim przypadku stwierdzenie „wszystko… ale najpierw kawa” nabiera nowego znaczenia.
6. Spiesz się powoli…
Nie próbuj na siłę pisać szybko. W takich wypadkach Twoje teksty szybko stracą na wartości, a przecież to wysoka jakość treści jest w naszej pracy najważniejsza. A możesz być pewny, że stosując się do naszych rad, z biegiem czasu zaczniesz pisać sprawniej, a Twoje teksty dalej będą rzeczowe i ciekawe.

 

Powyższe porady są tylko propozycją metod na polepszenie wydajności pisania. Z pewnością każdy doświadczony copywriter mógłby podać długą listę metod na szybkie tworzenie ciekawych treści. Warto więc skorzystać z wszelkich dostępnych sugestii zarówno starszych kolegów po fachu, jak i naukowców. Nigdy nie wiemy bowiem, jaka technika pracy pomoże ją usprawnić.
Źródło: Hubspot.com
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 05.02.2010 Liczba nowych stron internetowych każdego dnia znacznie się powiększa. Rosnąca popularność zakładania stron internetowych dla prowadzonych przez siebie firm, doprowadzi wkrótce do sytuacji, w której nie tak łatwo będzie znaleźć domenę o atrakcyjnej nazwie (a przynajmniej nie będzie to tanie). Przedstawiamy tzw. domeny najwyższego rzędu oraz rozszerzenia, które mogą zyskać w najbliższym czasie dużą popularność. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:55 min 25.01.2011 Google postanowiło jeszcze mocniej wspierać zakupy w Internecie. Śladem bardzo popularnego Groupona (którego nie udało się Google kupić) tworzona jest podobno usługa Google Offers, której celem jest promowanie ...  promocji. Restauracji, hotelów, ośrodków SPA i tym podobne. Czy projekt odniesie sukces? Powstające na świecie konkurencyjne dla Groupona usługi mają szansę na pewien procentowy udział w rynku. Internauci lubią promocje! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:10 min 21.05.2020 Wydawać by się mogło, że ukrywanie treści przed wyszukiwarkami jest zbędne. Istnieje jednak wiele powodów, dla których warto a wręcz należy ograniczyć dostęp robotów do części contentu znajdującego się na naszej witrynie internetowej. Jak zrobić to najefektywniej? Jakie metody są najlepsze i kiedy zaleca się ich stosowanie? Wyjaśniamy, edukujemy i radzimy w tych kwestiach. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700