Ikona 04:40 min Ikona 29.08.2017
Google Moja Firma nie zwalnia tempa jeżeli chodzi o dodawanie nowych funkcji do swojej usługi. Nie tak dawno wystartował kreator stron internetowych (o którym pisaliśmy w Strona internetowa w Google Moja Firma), a także funkcja umożliwiająca firmom lokalnym dodawanie wpisów do wizytówki (Czy wpisy w Google Moja Firma zastąpią posty w Google+). Teraz przyszedł czas na kolejną nowość w wizytówkach, skierowaną również do firm lokalnych, a mianowicie Pytania i Odpowiedzi. Na czym dokładnie będzie polegała nowa usługa? Jakie niesie ze sobą możliwości, a także zagrożenia dla lokalnych biznesów? Co zrobić, aby czerpać z niej korzyści? Oto garść informacji.

 

Czym są Pytania i Odpowiedzi w Mapach Google?

 

Na razie nowa funkcja od Google Moja Firma dotyczy jedynie urządzeń mobilnych z Androidem. Możliwość zadawania pytań, a także udzielania na nie odpowiedzi mają wszyscy użytkownicy Map Google – zarówno właściciele firmy, jak i wszystkie inne osoby korzystające z aplikacji na swoim smartfonie. Ponadto nowa funkcja umożliwia również ocenę jakości pytań oraz przydatności udzielanych na nie odpowiedzi.

 

Pytania i odpowiedzi mają na celu ułatwienie nam podjęcia decyzji odnośnie tego, czy chcemy skorzystać z usług danej firmy, zrobić zakupy w konkretnym sklepie, czy też zjeść posiłek w pobliskiej restauracji. I to wszystko bez potrzeby zaglądania na stronę internetową firmy, czy też konieczności szukania interesujących nas informacji np. na forach internetowych. Brzmi zachęcająco. Ale czy na pewno?

 

Możliwości i zagrożenia dla firm lokalnych

 

Podobnie jak w przypadku funkcjonujących w wizytówkach Opinii, również Pytania i Odpowiedzi mają potencjał i mogą się okazać przydatne dla użytkowników. Ponadto wpis, który jest uzupełniony o przydatne i rzetelne informacje, wpływa pozytywnie na pozycjonowanie powiązanej z nim witryny. Ale zawsze istnieje także druga strona medalu. Nowa funkcja dopiero raczkuje, jednak już teraz można prognozować co oznacza dla właścicieli lokalnych biznesów.

 

Możliwości

 

Firmy, które dbają o swoje wizytówki na Mapach Google mogą sprawić, że Pytania i Odpowiedzi okażą się ciekawym źródłem informacji o ich działalności. Umieszczenie w wizytówce najczęściej zadawanych pytań wraz z odpowiedziami, a także systematyczne odpowiadanie na pojawiające się zapytania, z pewnością zostanie docenione przez potencjalnych Klientów. Co więcej jeżeli użytkownicy znajdą w wizytówce wszystkie informacje, których poszukują, istnieje szansa, że skorzystają z usług danej firmy.

 

Zagrożenia

 

Dotyczą w szczególności firm, które nie przywiązują dużej wagi do swoich wizytówek. Tacy właściciele wizytówek mogą nawet nie zauważyć, że nowa funkcja jest dostępna. To z kolei stwarza zagrożenie, że w naszej wizytówce mogą zaleźć się pytania i odpowiedzi (umieszczone np. przez konkurencję lub niezadowolonego Klienta), które nie przedstawiają naszej firmy w zbyt dobrym świetle.

 

Kolejny minus to fakt, że aktualnie (być może w przyszłości ulegnie to zmianie) właściciele wizytówek nie otrzymują żadnego powiadomienia odnośnie opublikowanych pytań lub odpowiedzi. Dlatego osoby, które na bieżąco nie aktualizują swoich wizytówek, mogą po prostu przegapić informację od innych użytkowników, a przez to narazić się na negatywne oceny.

 

Co zrobić, aby nowa funkcja niosła ze sobą korzyści a nie straty?

 

Mając na uwadze poniższe kwestie można sprawić, że Pytania i Odpowiedzi w wizytówkach okażą się szansą na promocję lokalnego biznesu – a także będą miały wpływ na pozycjonowanie lokalne naszej strony internetowej.

 

aktywność – zadbaj o to, aby jak najszybciej dodać do swojej wizytówki pytania i odpowiedzi, zanim zrobi to przypadkowy użytkownik.

 

praktyczność – skup się na dodaniu pytań, które okażą się najbardziej przydatne i pomocne dla użytkowników. Wartość dodana jest zawsze mile widziana – zarówno w kontaktach z Klientami, jak i z punktu widzenia pozycjonowania.

 

konkrety – umieszczaj w wizytówce rzeczywiste pytania, które zadają Ci Klienci oraz udzielaj na nie krótkiej ale sprecyzowanej odpowiedzi.

 

spokój – tak jak w przypadku opinii również w pytaniach i odpowiedziach na pewno będziemy mieć do czynienia z treściami, które są spamem lub przedstawiają naszą firmę w negatywny sposób. Nie działaj pod wpływem impulsu – przemyśl co chcesz napisać i w sposób profesjonalny udziel odpowiedzi na niewygodne pytanie.

 

Podsumowanie

 

Funkcja jaką są Pytania i Odpowiedzi dopiero wkracza do wizytówek, ale już widać, że niesie ze sobą spory potencjał. Może stanowić ciekawe pole do interakcji z obecnymi oraz przyszłymi Klientami, a  także mieć wpływ na pozycjonowanie naszej wizytówki. Warto zatem na bieżąco obserwować rozwój tej usługi oraz dbać o to, aby nasz wpis na Mapach swoją atrakcyjnością przyciągał użytkowników szukających konkretnych usług w naszej okolicy. Wskazówki na temat tego jak dodać pytanie lub odpowiedź do wizytówki, dostępne są w Pomocy Google.

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:45 min 31.08.2017 Właściwie wszyscy je widzimy i, jak pokazują badania, mocno się nimi sugerujemy. Ale co to tak naprawdę są opinie na Mapach Google? Z czego się składają, skąd pochodzą (bo nie tylko od użytkowników Google)? A przede wszystkim: jak odpowiadać na opinie? I nie chodzi tylko o reakcję na opinie negatywne, ale również pozytywne! Każdy użytkownik zasługuje na Twoją reakcję i odpowiedź. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:20 min 06.09.2017 Każda firma chce być dobrze oceniana przez swoich Klientów. To jednak Ci niezadowoleni mają zwykle większą motywację, żeby wystawić nam niepochlebną opinię - zarówno wśród swoich znajomych, jak i w Internecie. Jak w takim razie zdobywać te pozytywne opinie? Nie musi to być wcale takie trudne. Wymaga oczywiście trochę wysiłku, ale rezultat powinien się opłacić. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:35 min 21.08.2017 Posiadanie duplikatu wizytówki na Mapach Google nie jest korzystne ani z marketingowego punktu widzenia, ani pod kątem SEO. Wiemy też, że usunięcie wpisu w panelu usługi Google Moja Firma nie jest jednoznaczne z usunięciem go z Map Google. Usunięcie wizytówki z konta wiąże się jedynie z utratą weryfikacji wpisu oraz możliwości zarządzania nim. Co więc należy zrobić, żeby pozbyć się duplikatu, jeśli taki już istnieje? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700