Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:40 min Ikona 04.01.2013

SEO Copywriting – sztuka osiągania kilku celów jednocześnie

Wielu ludziom może się wydawać, że Google jest tępym narzędziem, które wyświetla strony tylko ze słowami wpisanymi przez nas do okna wyszukiwarki. Prawda jest taka, że Google potrafi o wiele więcej, niż możemy sobie wyobrazić. Można powiedzieć, że Google ma o wiele więcej do czynienia z „semantyką” oraz rozumieniem zapytania i treści dokumentu, niż jakakolwiek inna wyszukiwarka internetowa.
Matt Cutts

SEO Copywriting jest pojęciem stosunkowo nowym, które powstało w przeciągu ostatnich kilkunastu lat, jako następstwo rozwoju technologii internetowych oraz pozycjonowania i marketingu w wyszukiwarkach. 

W przeciwieństwie do klasycznego copywritingu, skupionego na przygotowaniu tekstów typowo reklamowych, SEO Copywriting tworzony jest głównie na potrzeby optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych.

Nie oznacza to jednak, że stanowi on „gorszy”, czy też mniej wartościowy rodzaj twórczości. Wręcz przeciwnie. Dobry SEO Copywriting to sztuka łączenia atrakcyjnego dla internauty przekazu z uwzględnieniem „oczekiwań” algorytmów najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, poprzez wprowadzenie do treści odpowiednich słów kluczowych.
 
Dobry kontent zamiast bełkotu
Wbrew pozorom pisanie takich tekstów nie jest łatwe.  Kilka lat temu, kiedy pozycjonowanie w polskich wyszukiwarkach jeszcze raczkowało, często niestety marginalizowano jakość treści na rzecz ich użyteczności, publikując nienaturalne, sztucznie naszpikowane frazami twory. Na szczęście to już przeszłość.

Obecnie głównym celem SEO Copywritingu jest opracowywanie naturalnych, przyjaznych dla internautów treści, łączących w sobie obecność fraz kluczowych z pożytecznymi i ciekawymi dla  odbiorców informacjami. 
W trosce o jak najwyższą jakość wyników wyszukiwania i dobry kontent Google wprowadziło wiele zmian, które otworzyły nowy rozdział w historii SEO Copywritingu. 
W 2006 roku Google wprowadziło algorytm phrase-based indexing, który zwiększył semantyczną inteligencję wyszukiwarki. Dzięki tej zmianie Google potrafi analizować treść stron, rozpoznawać słowa kluczowe (a nawet ich synonimy) i powiązywać je z ogólną treścią.
Jednak prawdziwym przełomem w tej kwestii okazała się niewinnie brzmiąca Panda, czyli update algorytmu, faworyzujący witryny wysokiej jakości.

Informacja o wdrożeniu Pandy wywołała spore zamieszanie w całym świecie pozycjonowania. Oznaczało to bowiem koniec masowego duplikowania treści, farm linków, czy mało wartościowych tekstów, tworzonych tylko na potrzeby robotów Google.
Na efekty Pandy nie trzeba było długo czekać. W krótkim czasie strony niespełniające nowych standardów zniknęły z najwyższych miejsc naturalnych wyników Google, na rzecz tych wartościowych i atrakcyjnych dla użytkowników. W przypadku wielu firm pozycjonerskich wiązało się to z ogromnymi stratami. Ponieważ dla nas zawsze istotna była najwyższa jakość treści, bez najmniejszych problemów okiełznaliśmy Pandę;-)
 
Jak to pisać?
Czym jest dobry copywriting? Jak pisać teksty, aby były nie tylko ciekawe, ale również atrakcyjne dla wyszukiwarek?

Jak już wcześniej wspomniałam, dobre teksty „pod SEO” muszą być atrakcyjne zarówno dla internautów, jak i robotów Google. Powinny one przede wszystkim zachęcać do kupienia naszych produktów czy skorzystania z usług – ale nie nachalnym przekazem! Aby to osiągnąć, warto w tekstach wskazywać na korzyści związane z zakupem bądź podjęciem współpracy. Mile widziane są również cechy charakterystyczne dla naszej oferty. Wyróżnij się! Oferujesz rabaty? Może darmowy dojazd na terenie miasta? Koniecznie poinformuj o tym swoich odbiorców.

Z punktu widzenia algorytmów Google teksty powinny spełniać kilka formalnych założeń:
 
1. Przede wszystkim – nie kopiuj ich ze strony konkurencji!
– po pierwsze: to kradzież wartości intelektualnej,
– po drugie: Google doskonale potrafi rozpoznawać oryginalny tekst,
– po trzecie: Twoja firma zasługuje na unikalne treści, które wyróżnią ją na tle konkurencji.
 
2. Google nie toleruje duplikatów, więc również swoich własnych tekstów nie powielaj w innych miejscach w sieci, ponieważ zamiast pomóc pozycjonowaniu – możesz tylko zaszkodzić.

3. Pamiętaj o słowach kluczowych. Google jest wyszukiwarką tekstową, dlatego ciekawe, oryginalne i przede wszystkim zawierające wyrażenia kluczowe treści zostaną pozytywnie ocenione przez algorytm wyszukiwarki. Należy znaleźć złoty środek pomiędzy naturalnością i użytecznością tekstów, a ilością wprowadzonych fraz kluczowych. Nie zapominaj przy tym o odmianach i synonimach, ponieważ również one są pozytywnie oceniane przez Google.

SEO Copywriting to trudna sztuka, ale warto włożyć wysiłek w przygotowywanie dobrego kontentu –  wszystkie najnowsze zmiany w algorytmach mają na celu faworyzowanie stron zawierających treści naprawdę wysokiej jakości.

Warto o tym pamiętać nie tylko po to, aby nasza strona zajmowała najwyższe miejsca w naturalnych wynikach wyszukiwania, ale również by była przyjazna dla internautów, od których zależy kondycja każdego internetowego biznesu.

Źródła:

 
Więcej:
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55