Ikona 04:40 min Ikona 04.01.2013

SEO Copywriting – sztuka osiągania kilku celów jednocześnie

Wielu ludziom może się wydawać, że Google jest tępym narzędziem, które wyświetla strony tylko ze słowami wpisanymi przez nas do okna wyszukiwarki. Prawda jest taka, że Google potrafi o wiele więcej, niż możemy sobie wyobrazić. Można powiedzieć, że Google ma o wiele więcej do czynienia z „semantyką” oraz rozumieniem zapytania i treści dokumentu, niż jakakolwiek inna wyszukiwarka internetowa.
Matt Cutts

SEO Copywriting jest pojęciem stosunkowo nowym, które powstało w przeciągu ostatnich kilkunastu lat, jako następstwo rozwoju technologii internetowych oraz pozycjonowania i marketingu w wyszukiwarkach. 

W przeciwieństwie do klasycznego copywritingu, skupionego na przygotowaniu tekstów typowo reklamowych, SEO Copywriting tworzony jest głównie na potrzeby optymalizacji i pozycjonowania stron internetowych.

Nie oznacza to jednak, że stanowi on „gorszy”, czy też mniej wartościowy rodzaj twórczości. Wręcz przeciwnie. Dobry SEO Copywriting to sztuka łączenia atrakcyjnego dla internauty przekazu z uwzględnieniem „oczekiwań” algorytmów najpopularniejszych wyszukiwarek internetowych, takich jak Google, poprzez wprowadzenie do treści odpowiednich słów kluczowych.

 

Dobry kontent zamiast bełkotu

 

Wbrew pozorom pisanie takich tekstów nie jest łatwe.  Kilka lat temu, kiedy pozycjonowanie w polskich wyszukiwarkach jeszcze raczkowało, często niestety marginalizowano jakość treści na rzecz ich użyteczności, publikując nienaturalne, sztucznie naszpikowane frazami twory. Na szczęście to już przeszłość.

Obecnie głównym celem SEO Copywritingu jest opracowywanie naturalnych, przyjaznych dla internautów treści, łączących w sobie obecność fraz kluczowych z pożytecznymi i ciekawymi dla  odbiorców informacjami. 
W trosce o jak najwyższą jakość wyników wyszukiwania i dobry kontent Google wprowadziło wiele zmian, które otworzyły nowy rozdział w historii SEO Copywritingu. 
W 2006 roku Google wprowadziło algorytm phrase-based indexing, który zwiększył semantyczną inteligencję wyszukiwarki. Dzięki tej zmianie Google potrafi analizować treść stron, rozpoznawać słowa kluczowe (a nawet ich synonimy) i powiązywać je z ogólną treścią.
Jednak prawdziwym przełomem w tej kwestii okazała się niewinnie brzmiąca Panda, czyli update algorytmu, faworyzujący witryny wysokiej jakości.

Informacja o wdrożeniu Pandy wywołała spore zamieszanie w całym świecie pozycjonowania. Oznaczało to bowiem koniec masowego duplikowania treści, farm linków, czy mało wartościowych tekstów, tworzonych tylko na potrzeby robotów Google.
Na efekty Pandy nie trzeba było długo czekać. W krótkim czasie strony niespełniające nowych standardów zniknęły z najwyższych miejsc naturalnych wyników Google, na rzecz tych wartościowych i atrakcyjnych dla użytkowników. W przypadku wielu firm pozycjonerskich wiązało się to z ogromnymi stratami. Ponieważ dla nas zawsze istotna była najwyższa jakość treści, bez najmniejszych problemów okiełznaliśmy Pandę;-)

 

Jak to pisać?

 

Czym jest dobry copywriting? Jak pisać teksty, aby były nie tylko ciekawe, ale również atrakcyjne dla wyszukiwarek?

Jak już wcześniej wspomniałam, dobre teksty „pod SEO” muszą być atrakcyjne zarówno dla internautów, jak i robotów Google. Powinny one przede wszystkim zachęcać do kupienia naszych produktów czy skorzystania z usług – ale nie nachalnym przekazem! Aby to osiągnąć, warto w tekstach wskazywać na korzyści związane z zakupem bądź podjęciem współpracy. Mile widziane są również cechy charakterystyczne dla naszej oferty. Wyróżnij się! Oferujesz rabaty? Może darmowy dojazd na terenie miasta? Koniecznie poinformuj o tym swoich odbiorców.

Z punktu widzenia algorytmów Google teksty powinny spełniać kilka formalnych założeń:
 
1. Przede wszystkim – nie kopiuj ich ze strony konkurencji!
– po pierwsze: to kradzież wartości intelektualnej,
– po drugie: Google doskonale potrafi rozpoznawać oryginalny tekst,
– po trzecie: Twoja firma zasługuje na unikalne treści, które wyróżnią ją na tle konkurencji.
 
2. Google nie toleruje duplikatów, więc również swoich własnych tekstów nie powielaj w innych miejscach w sieci, ponieważ zamiast pomóc pozycjonowaniu – możesz tylko zaszkodzić.

3. Pamiętaj o słowach kluczowych. Google jest wyszukiwarką tekstową, dlatego ciekawe, oryginalne i przede wszystkim zawierające wyrażenia kluczowe treści zostaną pozytywnie ocenione przez algorytm wyszukiwarki. Należy znaleźć złoty środek pomiędzy naturalnością i użytecznością tekstów, a ilością wprowadzonych fraz kluczowych. Nie zapominaj przy tym o odmianach i synonimach, ponieważ również one są pozytywnie oceniane przez Google.

SEO Copywriting to trudna sztuka, ale warto włożyć wysiłek w przygotowywanie dobrego kontentu –  wszystkie najnowsze zmiany w algorytmach mają na celu faworyzowanie stron zawierających treści naprawdę wysokiej jakości.

Warto o tym pamiętać nie tylko po to, aby nasza strona zajmowała najwyższe miejsca w naturalnych wynikach wyszukiwania, ale również by była przyjazna dla internautów, od których zależy kondycja każdego internetowego biznesu.

Źródła:

 
Więcej:
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:20 min 19.04.2013 W świecie celebrytów goszczących na okładkach kolorowych magazynów króluje przeświadczenie, że nieważne jak o nas mówią, ważne że mówią i nie przekręcają nazwiska. W marketingu internetowym i pozycjonowaniu natomiast zarządzanie reputacją w sieci jest procesem skrupulatnie zaplanowany. Orężem wykorzystywanym do budowania wizerunku jest SEO Copywriting. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:10 min 17.05.2013 O contencie  jest coraz głośniej, a słowa Billa Gatesa „Content is King”, wypowiedziane w 1996 roku, są dziś aktualnie jak nigdy dotąd. Dlaczego? Na przestrzeni ostatnich miesięcy dużo się  mówiło i pisało o contencie – czyli treści, szczególnie w kontekście zawartości wyników wyszukiwania Google. Zmiany algorytmów najpopularniejszej w Polsce  wyszukiwarki internetowej zwróciły uwagę na konieczność profesjonalnego tworzenia wartościowych tekstów na potrzeby pozycjonowania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dobre słowo Ikona 01:10 min 04.11.2008 Język jest żywym organizmem - ewoluuje w coraz wymyślne formy lub ulega uproszczeniu. Z tym drugim zjawiskiem mamy do czynienia my, korzystający na co dzień z Sieci. Język Internetu zostaje zniekształcony przez formę komunikatu, jaki stosujemy do tego, aby się porozumieć: naszpikowaną obrazkami i skrótami myślowymi. Pamiętajmy jednak, że nie ma tego złego, co by na dobre nie wyszło. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 13

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700