Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:50 min Ikona 07.06.2017

Street View ma już 10 lat, jednak nie zamierza zwalniać tempa!

„Widok na ulicę”

25 maja 2007 roku oficjalnie wystartowała funkcja Google Street View Larry’ego Page’a, zapewniająca panoramiczne obserwowanie wybranej części globu. Ze Stanów Zjednoczonych szybko przeniosła się za ocean, wzbudzając coraz większe zainteresowanie Internautów.

Pomysł był prosty – wystarczyło zamontowanie kamery 360 stopni na dachu samochodu i wyruszenie w teren. Uzyskane w ten sposób zdjęcia umożliwiły stworzenie panoramicznej mapy świata: ulic, budynków, cudów natury. W ciągu 10 lat pojawiło się wiele zmian i ulepszeń, które obecnie pozwalają użytkownikom na przykład na eksplorację świata bez ruszania się sprzed komputera.

Źródło: Blog Google

Kursorem po mapie

Samochody Google Street View widziane były na każdym kontynencie w 83 krajach i przemierzyły 16 milionów km. W Polsce pierwszy samochód Google pojawił się w 2011 roku i przez kolejne 2 lata sporadycznie przemierzał poszczególne miasta i miasteczka. Wielu próbowało, w mniej lub bardziej efektowny sposób, zaznaczyć swoją obecność na zdjęciach. Rozpoczęła się nowa moda na najdziwniejsze fotografie, których obecnie na Mapach Google jest całe mnóstwo.

Źródło: Street View  

Być albo nie być widocznym

Street View to obecnie jedna z najpopularniejszych funkcji Map Google, która umożliwia odwiedzanie każdego kawałka świata i oglądanie go z perspektywy przechodnia. Dzięki coraz szerszym możliwościom można obserwować wybraną okolicę, ale także nurkować, wspinać się po górach i spacerować po muzeach.

Jednak Google Street View to nie tylko ciekawy sposób na podróżowanie „palcem po mapie”. To również doskonałe narzędzie dla firm, które umożliwia promocję oraz geolokalizowanie siedziby, a nawet prezentowanie jej wnętrza, a w szerszej perspektywy – budzenie zaufania i budowanie autorytetu przedsiębiorstwa.

Firma wyprowadzona w pole

Niestety to, co z teorii wygląda doskonale, w praktyce już się takie nie jest. O ile znane marki nie miewają z tym problemu, wiele małych i średnich przedsiębiorstw boryka się z nieaktualnymi danymi w Street View. Weryfikacja wpisu pod kątem widoku z poziomu ulicy okazuje się często niemożliwa – zamiast nowej siedziby firmy użytkownikom prezentowany jest na przykład dawny nieużytek. Oczywiście dane są przez Google aktualizowane, ale na zmiany trzeba czekać nawet kilka lat.

Na szczęście Google stara się doskonalić ogromną bazę zdjęć, po raz kolejny wypuszczając swoje samochody w świat. Street View wraca także na polskie drogi – auta z kamerą 360 stopni mają być widoczne na ulicach od maja do października tego roku. Ponadto Google poszerza usługę o możliwość dodawania własnych zdjęć, potwierdzonych odpowiednim certyfikatem, o czym wspominaliśmy już na naszym blogu.

Sto lat, Street’y!

Czego życzymy jednemu z najchętniej używanych narzędzi Gogle Maps z okazji 10 urodzin?

znakomitych warunków drogowych, jak najlepszego „oka” do zdjęć, większego zasięgu, częstszych wizyt w naszym (i nie tylko naszym) kraju, jeszcze lepszych możliwości technicznych, coraz nowszych pomysłów, pokazywania świata w jego najlepszej odsłonie.

Google Street View świętuje, a nam pozostaje czekać, co zaprezentuje nam za kolejną dekadę.

Źródło: Street View

Źródła: Blog Google, Google Blog Polska, Google Street View, Happyvr, Search Engine,

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:10 min 16.07.2008 Internet przestał być wyłącznie źródłem wiedzy. Obecnie z powodzeniem służy nam jako platforma do kontaktu, wymiany myśli, zakupów oraz, mimochodem, dzielenia się prywatnymi informacjami. Na te ostatnie czyhają hakerzy, pragnący wykorzystać naszą naiwność. Jak się przed nimi uchronić? Przede wszystkim należy zadbać, aby Sieć nie była dziurawa, za pomocą specjalnych zabezpieczeń. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 4

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pozycjonowanie tzw. długiego ogona – czym są frazy long-tail? Ikona 10:00 min 12.05.2023 Dobór słów kluczowych jest ważnym etapem w planowaniu kampanii reklamowej w wynikach wyszukiwania organicznego. Słowa te nie tylko kierują optymalizacją techniczną i strategią content marketingową, ale także przyciągają użytkowników na promowaną stronę. Jednym z najszybszych i skutecznych sposobów dotarcia do użytkowników są frazy zwane "long-tail". Czytaj więcej
AMSORT: wzwyż i do przodu Ikona 02:10 min Marka AMSORT Sp. z o.o., znana wcześniej jako firma DERCO Sp. z o.o., to prężnie rozwijająca się działalność, dla której istotnym momentem rozwoju stał się rebranding. Przedsiębiorstwo zaczęło korzystać z nowej energii, stając się niezachwianą konkurencją dla innych dostawców systemów przenośnikowych na świecie. Przyjrzyjmy się, jak rebranding wpłynął na rozpoczęcie tej nowej drogi rozwoju. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700