Ikona 02:50 min Ikona 07.06.2017

Street View ma już 10 lat, jednak nie zamierza zwalniać tempa!

25 maja 2007 roku oficjalnie wystartowała funkcja Google Street View Larry’ego Page’a, zapewniająca panoramiczne obserwowanie wybranej części globu. Ze Stanów Zjednoczonych szybko przeniosła się za ocean, wzbudzając coraz większe zainteresowanie Internautów.

 

Pomysł był prosty – wystarczyło zamontowanie kamery 360 stopni na dachu samochodu i wyruszenie w teren. Uzyskane w ten sposób zdjęcia umożliwiły stworzenie panoramicznej mapy świata: ulic, budynków, cudów natury. W ciągu 10 lat pojawiło się wiele zmian i ulepszeń, które obecnie pozwalają użytkownikom na przykład na eksplorację świata bez ruszania się sprzed komputera.

 

Kursorem po mapie

 

Samochody Google Street View widziane były na każdym kontynencie w 83 krajach i przemierzyły 16 milionów km. W Polsce pierwszy samochód Google pojawił się w 2011 roku i przez kolejne 2 lata sporadycznie przemierzał poszczególne miasta i miasteczka. Wielu próbowało, w mniej lub bardziej efektowny sposób, zaznaczyć swoją obecność na zdjęciach. Rozpoczęła się nowa moda na najdziwniejsze fotografie, których obecnie na Mapach Google jest całe mnóstwo.

 

Być albo nie być widocznym

 

Street View to obecnie jedna z najpopularniejszych funkcji Map Google, która umożliwia odwiedzanie każdego kawałka świata i oglądanie go z perspektywy przechodnia. Dzięki coraz szerszym możliwościom można obserwować wybraną okolicę, ale także nurkować, wspinać się po górach i spacerować po muzeach.

 

Jednak Google Street View to nie tylko ciekawy sposób na podróżowanie „palcem po mapie”. To również doskonałe narzędzie dla firm, które umożliwia promocję oraz geolokalizowanie siedziby, a nawet prezentowanie jej wnętrza, a w szerszej perspektywy – budzenie zaufania i budowanie autorytetu przedsiębiorstwa.

 

Firma wyprowadzona w pole

 

Niestety to, co z teorii wygląda doskonale, w praktyce już się takie nie jest. O ile znane marki nie miewają z tym problemu, wiele małych i średnich przedsiębiorstw boryka się z nieaktualnymi danymi w Street View. Weryfikacja wpisu pod kątem widoku z poziomu ulicy okazuje się często niemożliwa – zamiast nowej siedziby firmy użytkownikom prezentowany jest na przykład dawny nieużytek. Oczywiście dane są przez Google aktualizowane, ale na zmiany trzeba czekać nawet kilka lat.

 

Na szczęście Google stara się doskonalić ogromną bazę zdjęć, po raz kolejny wypuszczając swoje samochody w świat. Street View wraca także na polskie drogi – auta z kamerą 360 stopni mają być widoczne na ulicach od maja do października tego roku. Ponadto Google poszerza usługę o możliwość dodawania własnych zdjęć, potwierdzonych odpowiednim certyfikatem, o czym wspominaliśmy już na naszym blogu.

 

Sto lat, Street’y!

 

Czego życzymy jednemu z najchętniej używanych narzędzi Gogle Maps z okazji 10 urodzin?

 

znakomitych warunków drogowych, jak najlepszego „oka” do zdjęć, większego zasięgu, częstszych wizyt w naszym (i nie tylko naszym) kraju, jeszcze lepszych możliwości technicznych, coraz nowszych pomysłów, pokazywania świata w jego najlepszej odsłonie.

 

Google Street View świętuje, a nam pozostaje czekać, co zaprezentuje nam za kolejną dekadę.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:00 min 20.06.2017 YouTube to platforma oferująca filmy dla każdego - niezależnie od zainteresowań, istnieje bardzo duża szansa, że ktoś już przygotował serię wideo na ten temat. Dotyczy to również gier komputerowych, a dokładnie: oglądania jak ktoś w nie gra. Dzięki ciągle rosnącej popularności tego rodzaju wideo, coraz częściej przeprowadzane są w nich działania marketingowe, opłacane przez największe marki świata. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:00 min 21.06.2017 Chcąc zdobyć sukces na polu marketingowym nie można zostawać w tyle, zawsze trzeba mieć wzrok skierowany w przyszłość. Znając potrzeby klientów i korzystając z wcześniejszych statystyk należy dobierać takie metody promocji swojej marki lub produktu, które będą jak najatrakcyjniejsze dla doświadczenia użytkownika. W tym celu warto korzystać z innowacyjnych narzędzi. Google pokazuje, jakie trendy będą stanowić przyszłość reklamy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:30 min 19.05.2017 Jak wyprzedzić konkurencję i zdobyć zainteresowanie potencjalnych Klientów? Na to pytanie marketingowcy stale poszukują odpowiedzi. Jedną z ciekawszych jest interaktywne wideo. Popularne marki stworzyły kreatywne filmiki, angażujące odbiorców w powstawanie ich treści. Czy taki pomysł sprawdzi się na dłużej? Przeczytajcie artykuł, obejrzyjcie filmiki i oceńcie sami. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700