Ikona 03:30 min Ikona 19.05.2017

Wśród firm odbywa się nieustanna gonitwa w poszukiwaniu najlepszego pomysłu na zareklamowanie swojej marki. Zacięta walka trwa nieustannie, bo w końcu nie tylko idea, ale również czas/termin realizacji ma ogromne znaczenie w tym emocjonującym, branżowym wyścigu. Nic dziwnego – nagrodą są zaciekawieni klienci.

 

Przepowiednie w reklamie

 

Marketingowcy muszą przewidywać i zawsze być PRZED konkurencją. Sprawa się jednak nieco komplikuje, bo przecież specjalistów od reklamy jest wielu i wiadomo – każdemu zależy, żeby być tym pierwszym, a przede wszystkim najlepszym.

 

W ostatnim czasie niezwykle popularny stał się content marketing. Powstaje mnóstwo filmików, stworzonych przez znanych w internetowym świecie youtuberów, którzy w mniej lub bardziej oryginalny sposób reklamują kosmetyki, jedzenie czy sprzęty.

 

Jednak i to z biegiem czasu staje się miałkie (jeśli wcześniej nie było) i nawet najciekawszy pomysł staje się w końcu wtórny. Wiedząc to, spece od reklamy poszli o krok dalej, podsuwając pomysł interaktywnego wideo marketingu.

 

Dla Klienta wszystko

 

Obecnie, skuteczna reklama powinna w dużym stopniu angażować odbiorcę. Dobrze jest, gdy potencjalny klient staje się częścią reklamy, jednak musi być ona wykonana na tyle umiejętnie, aby konsument nawet tego nie zauważył. Jego zadaniem jest po prostu czuć się dobrze i świetnie się bawić.

 

Interaktywne wideo  doskonale wpisuje się w powyższe wymagania. Pomysł na formę jest, marketingowcom pozostaje tylko stworzyć interesującą treść.

 

Nowoczesny odbiorca szybko się nudzi i chce być zaciekawiony od razu, już w pierwszych milisekundach oglądanej reklamy. Możliwości, jakie stwarza interaktywne wideo są w stanie sprostać wymaganiom oglądającego.

 

Wpływ na bieg wydarzeń

 

Zadanie potencjalnego klienta jest proste.  Musi tylko nacisnąć „start” lub „stop”, przewinąć albo wybrać najlepszą według niego opcję.

 

Widz może nie tylko oglądać wszystko, co dzieje się na ekranie monitora, ma również możliwość decydowania o tym, co wydarzy się dalej. Klient sam decyduje, co stanie się w dalszej kolejności. To on tworzy historię i wybiera jego wersję zdarzeń.

 

Ponadto klient może uzyskać odpowiedź na swoje pytanie, kupić określony produkt i pobrać interesującą go zawartość. I to wszystko bez opuszczania okna z odtwarzanym filmikiem!

 

Przykłady realizacji

 

Interaktywne wideo zamiast tradycyjnego trailera

 

Na taki pomysł wpadła wytwórnia Warner Bros. Stworzyła zwiastun, doskonale nawiązujący do zorganizowanej wcześniej kampanii. Oglądający może poprzez jedno kliknięcie obejrzeć osobno każdą ścieżkę, w której przedstawiony jest jeden z bohaterów filmu.

 

Wideo stworzone przez jedną z międzynarodowych spółek handlowych daje możliwość sprawdzenia się w konkretnych sytuacjach biznesowych. Zostało przygotowane w ramach rekrutacji na określone stanowiska. Kandydat dzięki wybieranym odpowiedziom może dowiedzieć się, czy stanowisko, o które się ubiega na pewno jest dla niego odpowiednie.

 

Jeden z zagranicznych youtuberów, stworzył zabawny film, w którym widzowie sami decydują o jego fabule, wybierając jedno z możliwych rozwiązań. To doskonały sposób na utrzymanie odbiorców i zyskanie kolejnych zainteresowanych.

 

 

Dwa oblicza

 

Honda, znając doskonale potrzeby swoich klientów stworzyła film, przedstawiający dwa rodzaje osobowości użytkownika. Popularna marka samochodu dała możliwość wybrania ulubionego stylu jazdy poprzez kliknięcie w odpowiednie pole. Tym samym, zmieniała się również historia.

 

Życie według Riley

 

Z interaktywnego wideo korzysta nawet Disney channel, tworzący produkcje dla dzieci i młodzieży. Jedną z propozycji programu jest film z elementami quizu.  Widzowie mogą decydować,  jak postąpiliby na miejscu bohaterki.

 

 

Interaktywne wideo, choć istnieje na rynku już od dłuższego czasu, dopiero ostatnio zaczęło być stosowane częściej. Koszty wykonania przedsięwzięcia spadają, dzięki czemu również i chętnych do takiej formy reklamy jest coraz więcej.

 

Nie trzeba się jednak obawiać, że takie wideo będzie na tyle popularne, aż w końcu przestanie być skuteczne.

 

Interaktywne filmiki mają przyszłość i to przyszłość, która zawsze może wyglądać inaczej, dlatego nigdy nie przestanie być atrakcyjna.

 

 

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 2.3 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:50 min 07.06.2017 Już nie raczkujące, a całkiem nieźle poruszające się po Internecie dziecko Google Maps i Google Earth ma już 10 lat. Pomysł na Street View dotyczył początkowo tylko pięciu amerykańskich miast. Z czasem zaczął się rozrastać, by ogarnąć swoim zasięgiem całą kulę ziemską. Samo narzędzie okazało się szczególnie przydatne nie tylko dla ciekawych świata, ale także firm. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:00 min 20.06.2017 YouTube to platforma oferująca filmy dla każdego - niezależnie od zainteresowań, istnieje bardzo duża szansa, że ktoś już przygotował serię wideo na ten temat. Dotyczy to również gier komputerowych, a dokładnie: oglądania jak ktoś w nie gra. Dzięki ciągle rosnącej popularności tego rodzaju wideo, coraz częściej przeprowadzane są w nich działania marketingowe, opłacane przez największe marki świata. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:10 min 18.04.2017 Po raz kolejny Google wychodzi naprzeciw coraz bardziej rosnącym oczekiwaniom użytkowników mobilnych. Na co inżynierowie technologicznego giganta wpadli tym razem? Na skróty – a konkretnie szybsze odsyłanie użytkowników do konkretnych stron internetowych. Co to da? To, do czego dążą dzisiaj wszyscy – jeszcze szybsze wyszukiwanie i… mniejszy wysiłek. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700