Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:30 min Ikona 19.05.2017

Interaktywne wideo – nowy pomysł na zaangażowanie odbiorcy

Wśród firm odbywa się nieustanna gonitwa w poszukiwaniu najlepszego pomysłu na zareklamowanie swojej marki. Zacięta walka trwa nieustannie, bo w końcu nie tylko idea, ale również czas/termin realizacji ma ogromne znaczenie w tym emocjonującym, branżowym wyścigu. Nic dziwnego – nagrodą są zaciekawieni klienci.

Przepowiednie w reklamie

 

Marketingowcy muszą przewidywać i zawsze być PRZED konkurencją. Sprawa się jednak nieco komplikuje, bo przecież specjalistów od reklamy jest wielu i wiadomo – każdemu zależy, żeby być tym pierwszym, a przede wszystkim najlepszym.

W ostatnim czasie niezwykle popularny stał się content marketing. Powstaje mnóstwo filmików, stworzonych przez znanych w internetowym świecie youtuberów, którzy w mniej lub bardziej oryginalny sposób reklamują kosmetyki, jedzenie czy sprzęty.

Jednak i to z biegiem czasu staje się miałkie (jeśli wcześniej nie było) i nawet najciekawszy pomysł staje się w końcu wtórny. Wiedząc to, spece od reklamy poszli o krok dalej, podsuwając pomysł interaktywnego wideo marketingu.

 

Dla Klienta wszystko

 

Obecnie, skuteczna reklama powinna w dużym stopniu angażować odbiorcę. Dobrze jest, gdy potencjalny klient staje się częścią reklamy, jednak musi być ona wykonana na tyle umiejętnie, aby konsument nawet tego nie zauważył. Jego zadaniem jest po prostu czuć się dobrze i świetnie się bawić.

Interaktywne wideo  doskonale wpisuje się w powyższe wymagania. Pomysł na formę jest, marketingowcom pozostaje tylko stworzyć interesującą treść.

Nowoczesny odbiorca szybko się nudzi i chce być zaciekawiony od razu, już w pierwszych milisekundach oglądanej reklamy. Możliwości, jakie stwarza interaktywne wideo są w stanie sprostać wymaganiom oglądającego.

Wpływ na bieg wydarzeń

 

Zadanie potencjalnego klienta jest proste.  Musi tylko nacisnąć „start” lub „stop”, przewinąć albo wybrać najlepszą według niego opcję.

Widz może nie tylko oglądać wszystko, co dzieje się na ekranie monitora, ma również możliwość decydowania o tym, co wydarzy się dalej. Klient sam decyduje, co stanie się w dalszej kolejności. To on tworzy historię i wybiera jego wersję zdarzeń.

Ponadto klient może uzyskać odpowiedź na swoje pytanie, kupić określony produkt i pobrać interesującą go zawartość. I to wszystko bez opuszczania okna z odtwarzanym filmikiem!

Przykłady realizacji

 

Interaktywne wideo zamiast tradycyjnego trailera

 

Na taki pomysł wpadła wytwórnia Warner Bros. Stworzyła zwiastun, doskonale nawiązujący do zorganizowanej wcześniej kampanii. Oglądający może poprzez jedno kliknięcie obejrzeć osobno każdą ścieżkę, w której przedstawiony jest jeden z bohaterów filmu.

Wideo stworzone przez jedną z międzynarodowych spółek handlowych daje możliwość sprawdzenia się w konkretnych sytuacjach biznesowych. Zostało przygotowane w ramach rekrutacji na określone stanowiska. Kandydat dzięki wybieranym odpowiedziom może dowiedzieć się, czy stanowisko, o które się ubiega na pewno jest dla niego odpowiednie.

 

Jeden z zagranicznych youtuberów, stworzył zabawny film, w którym widzowie sami decydują o jego fabule, wybierając jedno z możliwych rozwiązań. To doskonały sposób na utrzymanie odbiorców i zyskanie kolejnych zainteresowanych.

Dwa oblicza

 

Honda, znając doskonale potrzeby swoich klientów stworzyła film, przedstawiający dwa rodzaje osobowości użytkownika. Popularna marka samochodu dała możliwość wybrania ulubionego stylu jazdy poprzez kliknięcie w odpowiednie pole. Tym samym, zmieniała się również historia.

Życie według Riley

 

Z interaktywnego wideo korzysta nawet Disney channel, tworzący produkcje dla dzieci i młodzieży. Jedną z propozycji programu jest film z elementami quizu.  Widzowie mogą decydować,  jak postąpiliby na miejscu bohaterki.

Interaktywne wideo, choć istnieje na rynku już od dłuższego czasu, dopiero ostatnio zaczęło być stosowane częściej. Koszty wykonania przedsięwzięcia spadają, dzięki czemu również i chętnych do takiej formy reklamy jest coraz więcej.

Nie trzeba się jednak obawiać, że takie wideo będzie na tyle popularne, aż w końcu przestanie być skuteczne.

Interaktywne filmiki mają przyszłość i to przyszłość, która zawsze może wyglądać inaczej, dlatego nigdy nie przestanie być atrakcyjna.

Źródła: HubSpot, Raptmedia

 

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 15

No votes so far! Be the first to rate this post.

Storytelling w rekrutacji: Jak przyciągać talenty za pomocą opowieści? Ikona 9:00 min 11.09.2023 Rekrutacja stanowi kompleksowy i strategiczny proces w organizacji. Pozwala firmom pozyskiwać oraz zatrzymywać talenty o kompetencjach dopasowanych do stanowisk i kultury organizacyjnej. Narzędziem wspierającym działania rekrutacyjne może być opowieść, która przyciągnie talenty. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:40 min 01.06.2016 Wrocław jest kolejnym polskim miastem, prócz Warszawy czy Szczecina, w którym wprowadzona została funkcja Transportu publicznego. Dzięki tej opcji możliwe jest szybkie wyszukanie połączenia autobusowego czy tramwajowego, które dowiezie nas we wskazane miejsce. Dodatkowo, aplikacja pokaże nam, jak długo zajmie nam przejazd i oznaczy drogę, którą będziemy się poruszać.   Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Treści wiecznie zielone, czyli jak przygotować ponadczasowy content Ikona 05:25 min 17.08.2017 Użytkownicy często poszukują nie tylko samych produktów, ale i wszystkich dodatkowych informacji o nich. Warto je zaprezentować w postaci evergreen content, czyli treści wiecznie zielonych, które pozostaną aktualne niezależnie od upływu czasu bądź gwałtownej zmiany trendów. Może to być zgrabny poradnik, case study, a nawet odpowiedzi na najczęściej zadawane przez klientów pytania. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700