Ikona 03:25 min Ikona 31.05.2017

Sztuczna inteligencja w naszym codziennym życiu

Jeszcze kilkanaście lat temu obecna w filmach science-fiction sztuczna inteligencja, wydawała się być  futurystycznym wymysłem – wizją niezwykle odległą i rzeczą przeznaczoną dla wybrańców. Jednak postępujący rozwój w zakresie badań nad uczeniem maszynowym i sieciami neuronowymi sprawia, że rzeczy, które jeszcze do niedawna były dla wielu całkowitą abstrakcją, wkraczają do naszego codziennego życia. I chociaż przed nami jeszcze długa droga do wykorzystania pełnego potencjału sztucznej inteligencji, już dzisiaj można zaobserwować sporo dziedzin, w których znajduje ona zastosowanie. Oto kilka przykładów.

 

Asystent głosowy

 

Nowinka techniczna, która za pomocą komendy głosowej, umożliwia na przykład wysyłanie wiadomości, korzystanie z wyszukiwarki internetowej oraz obsługę wielu zintegrowanych z nią urządzeń. Z asystentami mamy obecnie do czynienia oczywiście w smartfonach, a także samochodach, telewizorach czy nawet lodówkach. Do najbardziej znanych aplikacji tego typu należą Google Asystent, Siri od Apple czy Alex Amazona. Potrafią wykonywać proste polecenia (takie jak np. rezerwacja biletu), odpowiadać na pytania bądź wyszukiwać przydatne dla użytkownika informacje.

 

I chociaż na razie asystenci głosowi nie cieszą się aż tak dużą popularnością, z pewnością są to aplikacje z ogromnym potencjałem, mogące stanowić pole do popisu dla rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji.

 

Samochody bez kierowców

 

Przywykliśmy do tego, że nowe modele aut wyposażane są w różnego rodzaju kamery oraz czujniki, które mają sprawić, że jazda samochodem będzie prostsza i bardziej bezpieczna. Jednak giganci motoryzacyjni idą o krok dalej i prezentują nam auta autonomiczne – obsługiwane przez sztuczną inteligencję, która kieruje samochodem, analizując sytuację na drodze oraz skutecznie reagując na zachowanie pozostałych uczestników ruchu.

 

Źródło: YouTube

Pierwsze testy pokazały, że autonomiczne samochody, poprzez wyeliminowanie czynnika ludzkiego, znacznie rzadziej są uczestnikami wypadków drogowych, a ich jazda jest dużo bardziej precyzyjna i przewidywalna. Kto wie, być może okaże się, że za kilkanaście lat każdy kierowca będzie posiadał swojego szofera w postaci sztucznej inteligencji.

 

Google Lens

 

Tymczasem gigant z Mountain View nie próżnuje i co jakiś czas przedstawia nam nowe rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji, które znajdują zastosowanie w codziennych czynnościach. Jego nowe dziecko przedstawione na konferencji I/O 2017, czyli Google Lens to usługa, która przetwarza informacje wizualne z kamerki w smartfonie – nie tylko rozpoznaje to co znajduje się na ekranie, ale także pomaga zrozumieć dlaczego wykonujemy dane zdjęcie oraz zasugeruje, jakie działania możemy podjąć w związku z obiektem widocznym na ekranie.

Innymi słowy Google Lens rozpozna to co zobaczy poprzez aparat w smartfonie oraz dostarczy nam informacji związanych z daną rzeczą lub miejscem. Przykład? Idąc ulicą skierujemy kamerę na szyld restauracji – Asystent przy pomocy Google Lens, przedstawi nam np. recenzje tego miejsca, menu czy godziny otwarcia oraz wszelkie informacje, które mogą się okazać dla nas przydatne.

 

Szansa czy zagrożenie?

 

Oczywiście pojawiają się również głosy krytyki, które traktują Google Lens jako kolejny krok na drodze do coraz większej inwigilacji użytkowników. Podobnie jest w przypadku innych rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji, przedstawianych przez światowych gigantów. Nie da się jednak zaprzeczyć, że badania nad uczeniem maszynowym kryją w sobie prawdziwy potencjał. Już dzisiaj wykorzystuję się je na przykład w medycynie – do ulepszania profilaktyki bądź powstrzymywania rozwoju wielu chorób.

 

Wszystko wskazuje na to, że sztuczna inteligencja jest dziedziną, która kiedyś (niebawem?) diametralnie zmieni nasze życie. Jednak o tym czy będzie to zmiana na lepsze, przekonamy się dopiero w przyszłości.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:25 min 05.07.2017 W dzisiejszych czasach można zauważyć swoiste uzależnienie od informacji. Nie jesteśmy nawet w stanie zliczyć, jak często sprawdzamy aplikację Facebooka lub odwiedzamy popularne serwisy informacyjne. Chęć zabicia czasu, poczucia kontroli czy może lęk przed niewiedzą? Niezależnie od przyczyny takich zainteresowań, Wiadomości Google teraz pozwolą nam jeszcze wygodniej i sprawniej docierać do najnowszych wieści ze świata. Czas sprawdzić, co się zmieniło! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:20 min 10.07.2017 Skąd biorą się nasze potrzeby? Czego oczekujemy? Dokąd zmierzają nasze wymagania? Zmieniający się świat i możliwości, jakie przed nami stawia, zwiększają nasz apetyt na więcej: informacji, wrażeń, doświadczeń. Jak się okazuje, oczekiwania użytkowników sieci są wyższe niż kiedykolwiek, a to z kolei wymaga od marketingowców nowych (to znaczy lepszych!) sposobów działania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:15 min 12.05.2017 Według danych StatCounter w kwietniu przeglądarka Google Chrome zanotowała kolejny wzrost popularności wśród internautów. To obecnie najczęściej używana przeglądarka na świecie i w Polsce. Globalnie używa jej blisko 54 procent internautów, u nas z kolei już niemal 70 procent. Nic więc dziwnego, że Google Chrome wciąż się udoskonala i przywiązuje dużą wagę do poziomu bezpieczeństwa użytkowników oraz ich danych. Sprawdźmy, dlaczego warto korzystać z Google Chrome. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700