Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:25 min Ikona 31.05.2017

Sztuczna inteligencja w naszym codziennym życiu

Jeszcze kilkanaście lat temu obecna w filmach science-fiction sztuczna inteligencja, wydawała się być  futurystycznym wymysłem – wizją niezwykle odległą i rzeczą przeznaczoną dla wybrańców. Jednak postępujący rozwój w zakresie badań nad uczeniem maszynowym i sieciami neuronowymi sprawia, że rzeczy, które jeszcze do niedawna były dla wielu całkowitą abstrakcją, wkraczają do naszego codziennego życia. I chociaż przed nami jeszcze długa droga do wykorzystania pełnego potencjału sztucznej inteligencji, już dzisiaj można zaobserwować sporo dziedzin, w których znajduje ona zastosowanie. Oto kilka przykładów.

 

Asystent głosowy

 

Nowinka techniczna, która za pomocą komendy głosowej, umożliwia na przykład wysyłanie wiadomości, korzystanie z wyszukiwarki internetowej oraz obsługę wielu zintegrowanych z nią urządzeń. Z asystentami mamy obecnie do czynienia oczywiście w smartfonach, a także samochodach, telewizorach czy nawet lodówkach. Do najbardziej znanych aplikacji tego typu należą Google Asystent, Siri od Apple czy Alex Amazona. Potrafią wykonywać proste polecenia (takie jak np. rezerwacja biletu), odpowiadać na pytania bądź wyszukiwać przydatne dla użytkownika informacje.

I chociaż na razie asystenci głosowi nie cieszą się aż tak dużą popularnością, z pewnością są to aplikacje z ogromnym potencjałem, mogące stanowić pole do popisu dla rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji.

 

Samochody bez kierowców

 

Przywykliśmy do tego, że nowe modele aut wyposażane są w różnego rodzaju kamery oraz czujniki, które mają sprawić, że jazda samochodem będzie prostsza i bardziej bezpieczna. Jednak giganci motoryzacyjni idą o krok dalej i prezentują nam auta autonomiczne – obsługiwane przez sztuczną inteligencję, która kieruje samochodem, analizując sytuację na drodze oraz skutecznie reagując na zachowanie pozostałych uczestników ruchu.

Źródło: YouTube

Pierwsze testy pokazały, że autonomiczne samochody, poprzez wyeliminowanie czynnika ludzkiego, znacznie rzadziej są uczestnikami wypadków drogowych, a ich jazda jest dużo bardziej precyzyjna i przewidywalna. Kto wie, być może okaże się, że za kilkanaście lat każdy kierowca będzie posiadał swojego szofera w postaci sztucznej inteligencji.

 

Google Lens

 

Tymczasem gigant z Mountain View nie próżnuje i co jakiś czas przedstawia nam nowe rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji, które znajdują zastosowanie w codziennych czynnościach. Jego nowe dziecko przedstawione na konferencji I/O 2017, czyli Google Lens to usługa, która przetwarza informacje wizualne z kamerki w smartfonie – nie tylko rozpoznaje to co znajduje się na ekranie, ale także pomaga zrozumieć dlaczego wykonujemy dane zdjęcie oraz zasugeruje, jakie działania możemy podjąć w związku z obiektem widocznym na ekranie.

Źródło: Blog Google

Innymi słowy Google Lens rozpozna to co zobaczy poprzez aparat w smartfonie oraz dostarczy nam informacji związanych z daną rzeczą lub miejscem. Przykład? Idąc ulicą skierujemy kamerę na szyld restauracji – Asystent przy pomocy Google Lens, przedstawi nam np. recenzje tego miejsca, menu czy godziny otwarcia oraz wszelkie informacje, które mogą się okazać dla nas przydatne.

 

Szansa czy zagrożenie?

 

Oczywiście pojawiają się również głosy krytyki, które traktują Google Lens jako kolejny krok na drodze do coraz większej inwigilacji użytkowników. Podobnie jest w przypadku innych rozwiązań z zakresu sztucznej inteligencji, przedstawianych przez światowych gigantów. Nie da się jednak zaprzeczyć, że badania nad uczeniem maszynowym kryją w sobie prawdziwy potencjał. Już dzisiaj wykorzystuję się je na przykład w medycynie – do ulepszania profilaktyki bądź powstrzymywania rozwoju wielu chorób.

Wszystko wskazuje na to, że sztuczna inteligencja jest dziedziną, która kiedyś (niebawem?) diametralnie zmieni nasze życie. Jednak o tym czy będzie to zmiana na lepsze, przekonamy się dopiero w przyszłości.

Źródła: Blog Google; Spiders Web; Spiders Web

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak poprawić ruch organiczny? Ikona 03:30 min 04.08.2016 Istnieje wiele czynników, które mogą wpływać na ruch organiczny na stronie oraz na konwersje. Jeśli więc nasze starania w zakresie ich pozyskania nie przynoszą pożądanych rezultatów, choć zadbaliśmy o prawidłowe pozycjonowanie: tytuły oraz nagłówki, linki zewnętrzne i uporaliśmy się z kwestiami technicznymi – czas poszerzyć obszar poszukiwań. Dlaczego? Ponieważ czynników wpływających na ruch organiczny jest bardzo dużo i nie wszystkie są aż tak oczywiste – warto więc wiedzieć, co jeszcze można sprawdzić. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 00:55 min 22.08.2008 Bliźniakom mówimy stanowcze stop! Oczywiście mowa tutaj o bliźniaczych stronach internetowych, które mocno utrudniają pozycjonowanie głównej domeny. W końcu Google nie ma żadnego interesu w wyświetlaniu dwóch identycznych witryn w swoich wynikach wyszukiwania - jedna w zupełności użytkownikom wystarczy. Czy na pewno Twoja strona nie swojego złowrogiego bliźniaka? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Magiczne sztuczki w SEO – czy istnieją i działają? Ikona 04:10 min 01.09.2017 Taka już chyba nasza ludzka natura, że lubimy drogi na skróty. I nie chodzi tutaj tylko o ścieżkę do sklepu, ale również o działania z zakresu SEO. Wciąż wiele osób wierzy, że istnieją magiczne sztuczki, które w krótkim czasie i bez wielkiego wysiłku pozwolą wypromować daną witrynę na jedne z najwyższych pozycji w wynikach wyszukiwania. Dzisiaj opowiemy o tym, dlaczego takie zbytnie upraszczanie SEO nie ma nic wspólnego z rzeczywistością. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700