Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:20 min Ikona 28.06.2017

Czy wpisy w Google Moja Firma zastąpią posty w Google+?

Wpisy (ang. „Posts„) w Google Moja Firma to funkcja dostępna dla lokalnych firm od 22 czerwca 2017 roku. A wygląda przykładowo tak:
 

Wpisy widoczne w lokalnym panelu firmy (kliknij aby powiększyć)
Źródło: Wyniki wyszukiwania Google

Czyli to nic innego jak krótkie „posty”, podobne do tych z Facebooka czy Google+, ale wyświetlane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Mają to być krótkie (100-300 słów) informacje/nowości o firmie i jej ofercie z atrakcyjnym zdjęciem (minimalne wymiary to 250×250 pikseli), które wyświetlą się w lokalnym panelu na zapytania brandowe (czyli takie, które zawierają w sobie nazwę firmy).

Aktualizacja z 06.07.2017:  Wpisy automatycznie wygasają po upływie 7 dni – 6-ego dnia otrzymujemy maila z przypomnieniem. Jeśli jednak Wpis jest wydarzeniem, wygaśnie dopiero z datą końca tegoż wydarzenia.

Dodawanie przycisków i tworzenie wydarzeń
Bardzo fajną funkcją jest możliwość dodania jednego z przycisków: więcej informacji, zarezerwuj, rejestracja, kup lub zapisz ofertę. Do takiego przycisku przypisujemy adres URL i użytkownik po kliknięciu przenoszony jest w odpowiednie miejsce na naszej stronie internetowej.


Przyciski dostępne we Wpisach
Źródło: Google Moja Firma

Dodatkowo możemy zrobić z wpisu wydarzenie. Trzeba je tylko odpowiednio nazwać (np. „Weekend szalonych przecen”), ustawić datę i godzinę rozpoczęcia oraz zakończenia.
Tworzenie z Wpisów wydarzeń – jak widać, drobnostki są jeszcze do dopracowania
Źródło: Google Moja Firma

Przed ostateczną publikacją klikamy w „Podgląd” aby zobaczyć czy wszystko jest w porządku. Po publikacji mamy również możliwość edycji wpisu oraz jego usunięcia (jeśli np. wpis jest już nieaktualny).

Oczywiście, aby skorzystać z funkcji, trzeba mieć konto Google Moja Firma i zweryfikować swój wpis w tym serwisie.

Dla osób niezaznajomionych z tematem Google Moja Firma odsyłamy do naszego przewodnika po tej usłudze.

Prosto, łatwo… czy skutecznie?
Dodawanie wpisów przez Google Moja Firma jest dziecinnie łatwe. I takie miało być w założeniu. Czy jednak będzie skuteczne?

Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to świetna alternatywa dla postów na serwisie Google+, który stopniowo traci aktywnych użytkowników na rzecz innych sieci społecznościowych. Być może z biegiem czasu również we „wpisach” pojawią się bardziej zaawansowane funkcje a same wpisy zaczną się wyświetlać nie tylko na zapytania brandowe.

Wpisy w Google nie mają też obecnie bezpośredniego przełożenia na pozycjonowanie. Oczywiście, każda dodatkowa forma promocji, szczególnie taka, którą za darmo oferuje Google, jest warta rozważenia. Jak na razie jednak nie wydaje się, żeby wpisy wspierały wysiłki zwiazane z pozycjonowaniem.

Jak zwykle – pożyjemy, zobaczymy. A póki co gorąco zachęcamy wszystkie firmy lokalne do publikowania wpisów i analizowania statystyk, które udostępniane są bezpośrednio w panelu Google Moja Firma.


Chronologia wprowadzania nowej funkcji:

  • 26 stycznia 2016 – funkcja dostępna sztabom kandydatów na prezydenta USA;
  • 4 marca 2016kilkadziesiąt małych firm, wybranych przez Google, zaczyna testować nową funkcję;
  • 19 sierpnia 2016 – rozszerzenie testów na tysiące małych firm w Brazylii, USA i Indiach;
  • 17 lutego 2017 – w postach pojawiają się animowane gify;
  • 22 marca 2017 – rozszerzenie testów na muzea, filmy, muzyków, drużyny i ligi sportowe w USA i Brazylii;
  • 22 czerwca 2017WPROWADZENIE FUNKCJI DLA WSZYSTKICH FIRM LOKALNYCH;
  • 26 czerwca 2017 – firmy zapisują się na listę oczekujących na możliwość publikowania jednego posta w wielu lokalizacjach jednocześnie.

Źródła:  Search Engine Land 1, 2, 3; Understanding Google My Business & Local Search 1, 2, 3, 4; Search Engine Journal; The SEM Post; Google Small Business Blog; Posts on Google; Pomoc Google Moja Firma

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55