Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Czyli to nic innego jak krótkie „posty”, podobne do tych z Facebooka czy Google+, ale wyświetlane bezpośrednio w wynikach wyszukiwania Google. Mają to być krótkie (100-300 słów) informacje/nowości o firmie i jej ofercie z atrakcyjnym zdjęciem (minimalne wymiary to 250×250 pikseli), które wyświetlą się w lokalnym panelu na zapytania brandowe (czyli takie, które zawierają w sobie nazwę firmy).
Dla osób niezaznajomionych z tematem Google Moja Firma odsyłamy do naszego przewodnika po tej usłudze.
Na pierwszy rzut oka wydaje się, że jest to świetna alternatywa dla postów na serwisie Google+, który stopniowo traci aktywnych użytkowników na rzecz innych sieci społecznościowych. Być może z biegiem czasu również we „wpisach” pojawią się bardziej zaawansowane funkcje a same wpisy zaczną się wyświetlać nie tylko na zapytania brandowe.
Wpisy w Google nie mają też obecnie bezpośredniego przełożenia na pozycjonowanie. Oczywiście, każda dodatkowa forma promocji, szczególnie taka, którą za darmo oferuje Google, jest warta rozważenia. Jak na razie jednak nie wydaje się, żeby wpisy wspierały wysiłki zwiazane z pozycjonowaniem.
Jak zwykle – pożyjemy, zobaczymy. A póki co gorąco zachęcamy wszystkie firmy lokalne do publikowania wpisów i analizowania statystyk, które udostępniane są bezpośrednio w panelu Google Moja Firma.
Źródła: Search Engine Land 1, 2, 3; Understanding Google My Business & Local Search 1, 2, 3, 4; Search Engine Journal; The SEM Post; Google Small Business Blog; Posts on Google; Pomoc Google Moja Firma
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: