Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:55 min Ikona 23.06.2017

Strona internetowa w Google Moja Firma. Czy warto?

Nowe narzędzie testowała w styczniu Australia. Później miały dołączyć Indie. Teraz tworzenie stron internetowych w Google Moja Firma jest już dostępne prawie dla wszystkich. Na tę możliwość czekają już tylko mieszkańcy tych krajów, w których pisze się od prawej do lewej :).

Dzięki kreatorowi stron internetowych od Google nie musisz już wydawać góry pieniędzy na witrynę. Jeśli zaczynasz nowy biznes, Twoja firma nie ma jeszcze własnej strony lub też do tej pory promowałeś ją tylko na Facebooku i chcesz pójść krok dalej w marketingu internetowym, bez żadnych większych inwestycji, TA OPCJA JEST DLA CIEBIE!

 

Pamiętaj jednak, że strony internetowe w Google Moja Firma to rozwiązanie „na dobry początek”. Jeśli myślisz o pozycjonowaniu w Poznaniu, Wrocławiu, czy innym mieście, będziesz potrzebować klasycznej witryny.

 

Źródło: Google Moja Firma

 

 

Jak to działa?

 

Od utworzenia strony internetowej dzielą Cię właściwie 3 proste kroki i maksymalnie 10 minut, jeśli na początek wystarczy Ci naprawdę prosta witryna. Warto także podkreślić, że tworzenie stron internetowych w Google Moja Firma, tak jak cała usługa, jest całkowicie BEZPŁATNE.

 

1.   Strona internetowa tworzona jest automatycznie na podstawie wizytówki firmy – Ty musisz ją tylko wygenerować wybierając z menu „Strona internetowa”!

2.   Personalizacja witryny – Najważniejsze informacje już w niej są. Ty wybierasz motyw i uzupełniasz ją o unikalne treści i zdjęcia.

3.   Publikacja – Twoja strona jest już gotowa? Opublikuj ją! Niech ujrzy światło dzienne!

 

Źródło: Blog Google – Wszystko o AdWords

 

Zalety

 

1.   Kreator stron internetowych w Google Moja Firma jest intuicyjny i prosty w obsłudze. Nie musisz znać HTML-a ani żadnych innych języków programowania. Tak samo łatwo korzysta się z niego na komputerze, jak i na telefonie;

 

2.    Bezpłatne strony internetowe od Google mają atrakcyjny, przejrzysty layout. Dodatkowo masz dość spory wybór motywów, wśród których z pewnością znajdziesz coś „dla siebie”;

3.    Podstawowe informacje pobierane i aktualizowane są na podstawie informacji w wizytówce. Zmiana we wpisie oznacza automatyczną zmianę na stronie! Pamiętaj jednak, że dotyczy to także aktualizacji Google oraz zmian proponowanych przez użytkowników Map Google;

4.    Masz możliwość personalizacji witryny – dodawaj zdjęcia, czy szczegóły oferty;

5.    Witryny dostosowane są do różnych urządzeń – komputerów, jak również smartfonów, czy tabletów;

6.    Możesz mieć standardowy adres WWW w domenie business.site dostosowany np. do nazwy Twojej firmy – nazwatwojejfirmy.business.site – bądź też możesz kupić nową domenę (.com, .biz, .store itd.) lub wykorzystać już posiadaną przekierowując dotychczasową witrynę na nową;

7.    Aby opublikować stronę internetową w Google Moja Firma nie musisz mieć zweryfikowanej wizytówki firmy. Bez weryfikacji wizytówki adres strony nie pojawi się jednak na Mapach Google ani w wizytówce wyświetlanej po prawej stronie wyników wyszukiwania;

8.    Możesz tworzyć odrębne strony internetowe dla wszystkich swoich lokalizacji;

9.    Publikację witryny zawsze możesz cofnąć;

10.    Bezpłatna strona internetowa w Google Moja Firma świetnie sprawdzi się w kampaniach AdWords Express;

11.    W witrynie wyświetlany będzie komunikat o wykorzystywaniu plików cookie.

 

Wady

 

1.    Protokół HTTPS (SSL) nie jest jeszcze obsługiwany;

2.  Nie można implementować na stronie znaczników Schema.org. Bezpłatne strony internetowe w Google Moja Firma są jednak tak skonstruowane, że roboty Google nie mają problemu z odczytaniem i zinterpretowaniem poszczególnych informacji;

3.    Zmiana zawartości sekcji head (tagów title i meta description) jest niemożliwa;

4.    Witryny nie można połączyć z Google Analytics. Nie można też śledzić próśb o wskazówki dojazdu, czy też połączeń telefonicznych wykonanych za pośrednictwem strony;


5.    Bezpłatne strony internetowe w Google Moja Firma nie obsługują widżetów ani dodatków javascript;

6.    Nie można zaimplementować przycisków udostępniania w social mediach;

7.    Strony nie obsługują, przynajmniej na razie, formatów wideo ani .gif;

8.    Nie ma możliwości stworzenia przycisków CTA (ang. Call To Action);

9.    Jeśli ktoś przejmie własność wizytówki Twojej firmy, przejmuje również kontrolę nad stroną;

10.    Strony internetowej w Google Moja Firma nie wykorzystasz w pozycjonowaniu – nie można w nich wdrażać rozwiązań SEO . Można do nich jednak linkować.

 

Czy więc warto?

 

Z pewnością warto, jeśli Twoja firma nie ma jeszcze porządnej strony internetowej, która ładowałaby się szybko i wyświetlałaby się poprawnie na wszystkich urządzeniach. Z kreatora stron internetowych w Google Moja Firma warto skorzystać też, jeśli posiadasz tylko fanpage firmy na Facebooku. Pamiętaj, że niektórzy użytkownicy wciąż bardziej ufają „tradycyjnym” witrynom. Jeśli chodzi o pozycjonowanie… w obecnej formie jeszcze odradzamy wykorzystywanie jej w SEO.

Poza tym według statystyk prezentowanych przez Mike’a Blumenthala, w ostatnich dniach, dziennie pojawia się ok. 1 500 stron stworzonych w usłudze Google Moja Firma. Od stycznia do połowy czerwca było ich już w sumie ponad 300 tys.! Popyt na witryny od Google’a jest. Czy Ty też się skusisz?

 

Źródła: Google Moja Firma, Pomoc – Google Moja Firma, Blog Google – Wszystko o AdWords, Blumenthals.com (1, 2, 3)

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
2 domeny i 2 sposoby pozycjonowania, czyli case study ze współpracy z SafeFleet sp. z o.o. Ikona 05:45 min Współpraca z firmą SafeFleet sp. z o.o. opierała się na pozycjonowaniu dwóch domen z różną ofertą, skierowanych do różnych grup docelowych. Właśnie dlatego zaproponowaliśmy dwa sposoby promocji witryn. Czym kierowaliśmy się przy doborze usług? Jak przebiegała współpraca? Jak osiągnęliśmy cel biznesowy Klienta? Opowiadamy w Case Study! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:50 min 27.09.2018 Personalizacja treści staje się coraz częściej używanym narzędziem marketingowym w korespondencji mailowej, a także w tworzeniu contentu na strony internetowe. Czy warto go jednak używać? W jakich sytuacjach tej techniki unikać? Dlaczego sklepy internetowe gromadzą dane dotyczące swoich klientów? Odpowiedzi na te pytania znajdziecie w naszym dzisiejszym wpisie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Mam tę moc! – kilka słów o sekretach wzbudzania zaufania wśród odbiorców Ikona 07:20 min 14.12.2017 Niezależnie od tego, jaką firmę prowadzisz, z pewnością dążysz do tego, by użytkownicy internetu, zaglądający na Twoją stronę, zaufali Ci i skorzystali z oferowanych przez Ciebie produktów i usług. Jednak w gąszczu wielu konkurencyjnych firm musisz zadbać o to, by content Twojej witryny wyróżniał się na tle Twoich branżowych rywali. Proponujemy Ci kilka sprawdzonych metod na to, by zwrócić szczególną uwagę użytkowników na świadczone przez Twoją firmę usługi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700