Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:20 min Ikona 06.09.2017

Opinie na Mapach Google – jak zdobywać te pozytywne?

Jak zdobywać opinie na Mapach Google?

 

Odpowiedź można zawrzeć w 5 punktach:
  • zweryfikuj wpis na Mapach Google,
  • informuj Klientów o możliwości wystawienia opinii,
  • stwórz link ułatwiający dodanie opinii o firmie,
  • celuj w zadowolonego Klienta,
  • odpowiadaj na opinie.

Jeśli jesteś jeszcze zupełnie „zielony” w temacie opinii na Mapach Google rzuć najpierw okiem na artykuł wyjaśniający podstawy podstaw z tego zakresu.

 

1. Zweryfikuj wpis na Mapach Google
Niby oczywiste, jednak (o dziwo) wciąż wiele firm nie wykonuje tego prostego kroku. A bez weryfikacji nie mamy zupełnie kontroli nad swoją wizytówką, ale nie możemy również reagować i odpowiadać na opinie – zarówno te pozytywne jak i negatywne – zostawiane przez użytkowników.

Źródło: Google Moja Firma

2. Informuj Klientów o możliwości wystawienia opinii

Zostaw taką informację nie tylko na stronie internetowej, ale dodaj ją także po sfinalizowaniu transakcji, do mailingu – i nie zapominaj o świecie rzeczywistym (tym „offline”). Połóż na ladzie swojego sklepu informację o obecności na Mapach, dodaj naklejkę na drzwiach i w rozmowach z Klientem wspomnij o możliwości wystawienia opinii.

3. Stwórz link ułatwiający dodanie opinii o firmie
Google daje możliwość stworzenia specjalnego odnośnika, który poprowadzi użytkowników od razu do momentu wystawienia opinii. To zadziwiające jak mało firm korzysta z tej możliwości! A przecież nie od dziś wiadomo, że użytkownicy są… leniwi! Jeśli czegoś nie podamy na tacy, nasze szanse na osiągnięcie swojego celu dramatycznie maleją.
4. Celuj w zadowolonego Klienta
Nie oszukujmy się – każda firma ma przynajmniej kilku niezadowolonych Klientów. Jednocześnie tych kilku niezadowolonych ma największą motywację, żeby wystawić negatywną opinię na Mapach Google. W rezultacie nawet najlepsza firma może mieć zepsutą opinię w wizytówce.

Dlatego warto zachęcać tych zadowolonych Klientów, którzy właśnie otrzymali swój wymarzony aparat fotograficzny w promocyjnej cenie lub skorzystali z naszych usług fryzjerskich, do zostawienia opinii. Oni potrzebują znacznie więcej zachęty aby kliknąć w 5 gwiazdek, ale jest ich również znacznie więcej. Jeśli nie skupimy swoich wysiłków właśnie na nich, to ta garstka niezadowolonych będzie, niestety, najbardziej reprezentatywną na Mapach Google.

5. Odpowiadaj na opinie – zadowolonych i (przede wszystkim) niezadowolonych Klientów Dodając odpowiedź na opinię na Mapach Google pokazujemy, że zależy nam na naszych Klientach. Użytkownicy to doceniają! Mamy jednocześnie szansę na odpowiedź na zastrzeżenia tych Klientów, którzy są niezadowoleni – dając sygnał pozostałym użytkownikom, że był to jedynie wypadek przy pracy lub zwykłe nieporozumienie.

 

Co więcej, dobra odpowiedź i odpowiednia reakcja firmy na zastrzeżenia Klienta (np. przyznanie drobnego rabatu na kolejne zakupy) może skutkować zmianą oceny na lepszą! Co jest podwójnym sukcesem firmy.

 

Podsumowanie

 

Aktywnie zachęcając użytkowników, przede wszystkim zadowolonych, do zostawiania opinii na Mapach Google może przynieść naprawdę znakomite efekty. Tym bardziej, że wciąż stosunkowo niewiele firm wystarczająco dobrze dba o oceny wystawiane w Google. A ich znaczenie wciąż rośnie – a być może mają również znaczenie w pozycjonowaniu samej wizytówki w wynikach na Mapach.

Niezależnie jednak od tego czy pozycjonowanie skorzysta na pozytywnych opiniach czy nie, nadszarpnięte zaufanie użytkowników do firmy bardzo trudno jest odzyskać.

Działaj więc proaktywnie – już teraz wprowadź kilka drobnych zmian, dbając o swój wizerunek w Sieci, w szczególności na Mapach Google.

Źródła: Pomoc Google Moja Firma 01, 02, 03, 04; Pomoc Map Google

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55