Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:45 min Ikona 31.08.2017

Opinie na Mapach Google – poradnik dla początkujących

 

Czym są opinie na Mapach Google?

 

To oceny, zawierające zawsze  liczbę gwiazdek (od 1 do 5) przyznanych przez użytkownika, oraz opcjonalnie  kilka słów komentarza – opinii użytkownika o danym miejscu.

 

Skąd pochodzą opinie na Mapach Google?

 

Zostawiają je zalogowani użytkownicy Google, ale nie tylko. Do części wizytówek Google może dodać opinie z innych witryn, na których można ocenić miejsce lub firmę. W rezultacie np. średnia ocena naszej firmy może się różnić niż suma ocen zostawionych bezpośrednio na Mapach Google.

 

Jak czytać i odpowiadać na opinie?

 

Przede wszystkim nasz wpis musi być zweryfikowany i dostępny na naszym koncie Google. Po zalogowaniu do Google Moja Firma znajdziemy specjalne pole, w którym dostępne są wszystkie opinie o naszej firmie. W tym miejscu możemy też na nie odpowiedzieć – co warto robić nie tylko w przypadku opinii negatywnych.

Odpowiadając na opinie, szczególnie te negatywne, pamiętaj:
  • nie bądź nieuprzejmy – nawet jeśli ten użytkownik nie ma racji, Twoją odpowiedź przeczytają pozostali użytkownicy, obecni lub potencjalni Klienci, których możesz zrazić do skorzystania ze swojej oferty;
  • pisz krótko – nie ma sensu wchodzi w zawiłości regulaminu, czy też szczegóły danej sytuacji: użytkownicy oczekują krótkiej, konkretnej informacji;
  • nie reklamuj się – opinię zwykle zostawiają już Twoi obecni Klienci, więc krótkie podziękowanie lub zachęcenie do kolejnych wizyt w sklepie/lokalu w zupełności wystarczy.
Pamiętaj też, że negatywne opinie nie zawsze wypływają ze złośliwości użytkowników. Czasami warto ich posłuchać i być może zmienić jakiś element w swojej firmie, aby w przyszłości niezadowolonych użytkowników było mniej.

Może drobny rabat lub bezpośredni kontakt z niezadowolonym użytkownikiem zatrze złe wrażenie i kto wie, czy negatywna opinia nie zmieni się w pozytywną.

 

Jak dodawać opinie na Mapach Google?

 

To bardzo proste. Wystarczy zalogować się na swoje konto Google, a następnie wyszukać firmę, której chcemy wystawić opinię. Po kliknięciu w „Napisz opinię” pojawi się okienko, w którym wybieramy liczbę gwiazdek, które chcemy przyznać, oraz dodajemy kilka słów swojego komentarza. Możemy również dodać kilka zdjęć danego miejsca, jeśli takimi dysponujemy.

Pamiętaj, że nie jesteś anonimowy! Inni użytkownicy będą mogli zobaczyć nie tylko Twoją opinię, ale także nazwę konta Google oraz inne zdjęcia i opinie jakie dodałeś do Map Google.

 

Podstawowe zasady dotyczące zamieszczania opinii na Mapach Google

 

W dosyć szczegółowym artykule Google wyjaśnia jakie opinie nie powinny pojawiać się na Mapach Google:
  • reklamy,
  • spam,
  • opinie zawierające e-maile, numery telefonów i adresy URL,
  • nie na temat,
  • niekulturalne, wulgarne,
  • konflikt interesów,
  • zawierające nielegalne treści lub treści chronione prawem autorskim,
  • z materiałami pornograficznymi,
  • opublikowane przez osoby podszywające się pod kogoś innego,
  • zawierające dane poufne (również informacje osobowe),
  • szerzące nienawiść.
Takie opinie można zgłosić do Google i powinny zostać usunięte z Map Google.

 

Podsumowanie

 

Opinie na Mapach Google są niezwykle ważne: użytkownicy coraz większą wagę przywiązują właśnie do oceny firmy. W ramach promocji swojej działalności koniecznie trzeba uwzględnić również ten element, aktywnie zachęcając swoich Klientów do oceny naszej firmy.

Pozycjonowanie także może skorzystać na dobrze zoptymalizowanej wizytówce, która ma dodatkowo dużo pozytywnych opinii. Niewykluczone, że przy ustalaniu rankingu na Mapach algorytmy Google biorą pod uwagę także oceny pochodzące od użytkowników. Oczywiście, jak zwykle w pozycjonowaniu, Google niczego nie potwierdza i niczemu nie zaprzecza.

A jak zdobywać pozytywne opinie? O tym w kolejnej części poradnika Sunrise System.

Źródła: Pomoc Google Moja Firma 01, 02, 03, 04; Pomoc Map Google
Źródło grafik: Google
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55