Ikona 02:20 min Ikona Sunrise System 09.01.2017

Polecane fragmenty wiadomości (ang. featured snippets) można zauważyć bezpośrednio pod polem do wyszukiwania haseł już od wielu lat. Pozwalają one użytkownikom łatwiej znaleźć pożądane informacje, a samym stronom internetowym właściwie rozreklamować swoje produkty, czy też usługi.

 

Promowane wideo w Featured Snippets

 

Niedawno Google poszerzyło polecane fragmenty o opisy z filmów na YouTube. Oznacza to, że wyszukując dowolne hasło, wyszukiwarka może pokazać powiązane wideo wraz z tekstem bezpośrednio z opisu, który został zamieszczony na YouTube. To właśnie twórca filmu tworzy treść, która zostanie pod nim umieszczona. Jeżeli wyjaśni ona dokładnie co przekazujemy w wideo, algorytmy mogą oznaczyć ją jako wartościową. Tym samym może one zostać użyta w wyszukiwarce Google. Fragment pojawi się bezpośrednio pod polem do wpisania hasła, co zachęci użytkowników do kliknięcia właśnie w promowany link.

 

Warto zauważyć, że większa widoczność filmów z platformy YouTube występowała wcześniej w polecanych fragmentach, lecz w postaci transkrypcji z wideo. Jednak znacznie ograniczało to twórcy kontrolowanie, jakie treści mogą zobaczyć użytkownicy w Google.

 

Jak właściwie wykorzystać to rozwiązanie?

 

Zanim film zostanie wgrany do YouTube, każdy użytkownik ma możliwość ustawienia opisu. Często można spotkać się z krótkim przedstawieniem się oraz podziękowaniami za obejrzenie wideo. Jednak taka treść nie zostanie uznana przez Google za wartościową, dlatego należy włożyć w nią trochę więcej pracy.

 

Przede wszystkim opis powinien, zgodnie ze swoją nazwą, opisywać co można zobaczyć w filmiku. Warto również opisać intencje kryjące się za jego stworzeniem, a także jakie korzyści mogą odnieść sami odbiorcy dzięki zobaczeniu wideo. Użytkownicy wyszukiwarki Google poszukując informacji, wpisują konkretne hasła, dlatego poprawnie przygotowany opis powinien również je uwzględniać. Jednak należy zadbać, aby zostały one wykorzystane naturalnie, tzn. powinny się wpasować w całą treść przekazu.

 

Zalety tej funkcji dotyczą przede wszystkim zwiększenia widoczności firmy w wyszukiwarce. Należy pamiętać, że algorytmy Google współpracują z tymi działającymi w YouTube. Nawet najlepiej przygotowany opis nie będzie miał znaczenia, jeżeli samo wideo nie jest w swojej kategorii często oglądane.

 

Zadbaj o opis

 

Niezależnie od tematyki naszego filmu, umieszczając go na YouTube chcemy, aby spotkał się on z zainteresowaniem jak największej liczby odbiorców. Dlatego warto oprócz treści ukazanej w wideo, w samym opisie zawrzeć najważniejsze, powiązane informacje, a także kluczowe hasła. Jeżeli zostaną one dopasowane do potencjalnych zapytań odbiorców, istnieje większa szansa, że wyszukiwarka Google wyświetli nasz film w polecanym fragmencie.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

Bezpłatne kursy digital marketingu – online!
Sprawdź
Efektywna firma w necie – kanał You Tube

Wskazówki, rozmowy, inspiracje

Oglądaj na YouTube!

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:30 min 31.01.2017 Tak, to kolejny tekst o tym, że powinniśmy się skupić – również w SEO – na użytkowniku i jego potrzebach. Zgadza się, nie jest to nowość, ale trend, o którym od dłuższego czasu mówi się nie tylko w naszej branży. Oczywiście, pokażę kilka zmian i trendów w wyszukiwarkach, które jednoznacznie wskazują, że skupienie na użytkowniku jest koniecznością. I tak, postaram się przekonać pozostałą garstkę niedowiarków, że pozycjonowanie to nie tylko ograniczona lista fraz i schemat standardowych działań optymalizacyjnych. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 02:40 min 03.03.2017 Już w 2015 roku internauci ze Stanów Zjednoczonych mogli korzystać z nowej funkcji w Google: "O co jeszcze pytają internauci?". Po wpisaniu zapytania, nie tylko otrzymujemy odpowiedź, ale i listę powiązanych pytań, ukazanych w postaci przejrzystej listy. Co więcej, po wybraniu interesujących nas kwestii, Google od razu rozwija gotową odpowiedź, w pełni zaspokajając ciekawość każdego internauty. Od lutego 2017 następuje to poprzez dynamiczne ładowanie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 05:20 min 29.12.2016 Zbliża się koniec roku więc i prognoz dotyczących przyszłości SEO, wyszukiwarki i ogólnie „świata technologii” jest coraz więcej. My również przyłączamy się do tego nurtu, dodając swoich kilka groszy w kwestii zmian w branży pozycjonowania. Czy przyszłość opierać się będzie na wyszukiwaniach mobilnych, zlokalizowanych i spersonalizowanych? Czy sztuczna inteligencja i wyszukiwanie głosowe zyskają na znaczeniu? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.6 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.5 / 5. Vote count: 20

No votes so far! Be the first to rate this post.

Samodzielne pozycjonowanie strony Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700