Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:30 min Ikona 31.01.2017

Nowe SEO – pozycjonowanie skupione na użytkowniku

 

SEO musi skupić się na użytkowniku

 

Pozycjonowanie ewoluuje. Nieustannie, od samego początku swojego istnienia. Kierunek tej ewolucji jest jasny i oparty o bardzo proste założenie: użytkownik jest najważniejszy!

 

 

 

Google o tym wie, specjaliści zajmujący się pozycjonowaniem o tym wiedzą, marketingowcy o tym wiedzą… czy oby na pewno Ty, jako reklamodawca, też o tym wiesz?

 

Google zmienia: wygląd SERP

 

Wyszukiwarka nieustannie wprowadza zmiany w „layoucie”, mające na celu zwiększenie komfortu i użyteczności dla użytkowników – również tych korzystających z urządzeń mobilnych. Obecnie w wynikach wyszukiwania możemy powszechnie spotkać takie dodatkowe elementy, jak:

 

Polecane fragmenty – fragmenty stron internetowych najlepiej odpowiadające na wprowadzone zapytanie

Panel wiedzy – wyświetlający się nie tylko dla firm, ale również innych zapytań

Lokalny 3-pak – 3 najlepsze wyniki pochodzące z Map Google

wyniki „na żywo”

• Grafiki – kilka przykładowych grafik, które mogą być przydatne dla użytkownika

• Filmy wideo – filmy, które mogą zawierać odpowiedź na zapytanie

• Tweety i wiele więcej!

 

W rezultacie wyniki wyszukiwania to już od dawna nie tylko „10 niebieskich linków”. To zestaw gotowych odpowiedzi na potrzeby i pytania użytkownika.

 

Google zmienia: wygląd SERP

 

Kolejne aktualizacje, odświeżenia i wprowadzanie nowych algorytmów ma jeden cel: wyświetlenie najlepszych, najbardziej wartościowych wyników użytkownikowi – wyników, które najlepiej odpowiadają na wpisane przez niego zapytanie:

 

Panda – coraz skuteczniej eliminująca strony ze słabym jakościowo (a więc nieprzydatnym dla użytkowników) contentem z czołowych miejsc

Pingwin – świetnie radzący sobie m.in. ze stronami, do których prowadzą nienaturalne, spamerskie linki

Koliber – pozwalający wyszukiwarce ocenić m.in. tematyczność i kontekst, znaczenie całego tekstu a nie tylko jego pojedynczych słów, a w rezultacie jeszcze lepiej zadecydować, jak dobrze strona odpowiada na zapytanie użytkownika

Gołąb – porządkujący wyniki lokalne na Mapach Google w oparciu m.in. o czynniki z organicznych wyników wyszukiwania

 

Algorytmy zmieniają się również wraz z postępem technologicznym. Ciekawym przykładem jest np. wyszukiwanie głosowe i tzw. „conversational search”. W związku ze zmianą sposobu wyszukiwania (w tym wypadku głosem), algorytmy również muszą zmienić sposób odpowiedzi na oczekiwania odbiorców.

 

Google zmienia: wyniki lokalne… i personalizuje!

 

A propos wyników lokalnych, tych na Mapach Google. Coraz częściej i coraz chętniej wyszukujemy za pomocą naszych smartfonów. Coraz częściej też robimy to w biegu, np. szukając najbliższej restauracji KFC lub McDonald’s.

 

Google świetnie zdaje sobie sprawę z tego trendu, coraz większą wagę przykładając choćby do wizytówek na Mapach Google. Jednocześnie wyniki są coraz mocniej spersonalizowane, oparte o obecną lokalizację użytkownika oraz historię wyszukiwań.

 

Rezultat? Jeszcze lepsze, precyzyjniejsze i lepiej dopasowane wyniki do naszych potrzeb.

 

Co z tego wszystkiego wynika?

 

O zmianach, jakie Google wprowadził w ciągu kilku ostatnich miesięcy można by napisać znacznie więcej i znacznie precyzyjniej. Natomiast niepodważalny jest fakt, że w 2017 roku to użytkownik jest kluczowy. Zrozumienie jego potrzeb i dostosowanie do nich swojego contentu, prawidłowa optymalizacja witryny pod kątem technicznym jak i poprawa User Experience to podstawy marketingu online, w tym również (a może przede wszystkim) pozycjonowania.

 

Spójrzmy więc na optymalizację i promocję witryny szerzej: odrzucając ograniczenia pozycjonowania opartego o przestarzałe schematy i krótką listę fraz kluczowych. Skupmy się na budowie widoczności w naturalnych wynikach wyszukiwania, na Mapach Google, odpowiadajmy na rzeczywiste potrzeby odbiorców. Twórzmy jeszcze lepsze, jeszcze ciekawsze treści i zajmijmy pozycję lidera, wyprzedzając naszą konkurencję o dwie i więcej długości listy fraz kluczowych.

 

Źródła:  Search Engine Journal, Search Engine Watch, AdWeek, Moz, Moz Blog, Google – Pomoc

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55