Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:40 min Ikona 03.03.2017

Nowa funkcja w wyszukiwarce: O co jeszcze internauci pytają Google?

Wyszukiwarka Google już od wielu lat pomaga internautom z całego świata znaleźć odpowiedź na każde pytanie. Zarówno te banalne, np. „W którym roku była Bitwa pod Grunwaldem?”, jak i te nawet najbardziej nietypowe, których po prostu nie wypada powiedzieć na głos. Niektóre z tych pytań bardzo często się powtarzają, co udowadnia infografika stworzona przez Digitaloft.

„Czy pingwiny mają kolana?”, „Czy mężczyźni mogą zajść w ciążę?” oraz „Kiedy umrę?” to tylko kilka z wielu nieoczekiwanych pytań, na które odpowiedzi tak interesują użytkowników każdego miesiąca.

 

Co jeszcze interesowało internautów?

 

Google postanowiło pójść o krok dalej i ułatwić tym najbardziej ciekawskim internautom poszerzenie swojej wiedzy w zakresie danego tematu. Do tej pory wpisując w wyszukiwarce zapytanie, Google starało się znaleźć odpowiedź, umieszczając ją nad wynikami wyszukiwania.

Od 2015 roku Google testowało dodatkową funkcję „O co jeszcze pytają internauci”, która zgodnie z wpisem Satyajeeta Salgara na Twitterze, na początku lutego zyskała nowe oblicze – wyniki ładują się dynamicznie. Póki co jest ona dostępna w tej postaci tylko dla użytkowników mieszkających w Stanach Zjednoczonych, a efekty można zauważyć pod odpowiedzią nad wyszukiwanym zapytanie.

 

Czy zabije mnie nietoperz?

 

Satyajeet Salgar wrzucił GIF, na którym pokazał na przykładzie „Czy nietoperze są ślepe?”, jakie powiązane pytania interesowały innych internautów w obrębie tego tematu:

•  Czy nietoperze mogą ugryźć?

•  Czy światło przyciąga nietoperze?

•  Czy nietoperz może zabić człowieka?

 

Oznacza to, że gdy już dowiesz się kiedy była ta Bitwa pod Grunwaldem, Google pokaże również listę pytań dotyczących samej walki. W tym, które państwa uczestniczyły w bitwie, ile osób zginęło po każdej stronie, czy też nazwiska wszystkich dowódców.

 

Ta funkcja posiada dodatkową zaletę. Po wybraniu interesującego nas powiązanego pytania, internauta nie zostaje przeniesiony do następnej strony. Google od razu rozwija odpowiedź, pochodzącą ze sprawdzonego źródła. Pozwala to zgromadzić całkiem pokaźne kompendium wiedzy dotyczące interesującego nas tematu.

 

 

Google Feud: sprawdź swoją wiedzę!

 

Skoro dzięki Google już wiadomo o co pytają inni internauci, warto przetestować nowo nabytą wiedzę w rzeczywistym teście. Google Feud to prosta gra bazująca na danych API Google. Polega na wybraniu jednej z czterech kategorii i uzupełnieniu zdań.

 

Jednak szukając właściwej odpowiedzi nie należy kierować się własnymi upodobaniami, ale zamiast tego spróbować wczuć się w setki tysięcy internautów, którzy już wcześniej zadali to pytanie. Przykładowo dla poszczególnych kategorii mogą pojawić się takie zapytania, jak:

 

•  kultura – „Nie wińcie mnie, że głosowałem na….”,

•  ludzie – „Jak narysować…”,

•  nazwiska – „Eric…”,

•  pytania – „Czy mogę zjeść mój…”.

 

 

Właściwa odpowiedź musi należeć do top 10 najczęściej wyszukiwanych zapytań. Możesz pomylić się tylko 3 razy. Powodzenia!

 

 

Źródła: SeroundTable (1, 2), DailyMail, DigitaLoft.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:55 min 25.01.2019 Google nie oferuje nagrody za 5 miliardów wyszukiwań! Nie daj się zwieść profesjonalnemu wyglądowi wyskakujących okien ani manipulacjom emocjonalnym, takim jak efekt konfetti. Nie otrzymasz obiecanego telewizora, ale możesz ponieść spore straty. Więcej na ten temat w tekście. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklama na Mapach Google Ikona 00:00 min 02.06.2016 Jeszcze niedawno Mapy Google pozwalały jedynie planować trasy i wyszukiwać lokalne przedsiębiorstwa. Dziś celem Google wydaje się być zmaksymalizowanie użyteczności tej usługi nie tylko dla samych użytkowników, lecz także promujących się tam firm. Na Mapy Google z przytupem i fioletowym znacznikiem wkroczyli reklamodawcy AdWords, a jakiś czas wcześniej partnerzy Google tacy jak np. Booking.com, HRS, czy inne wyszukiwarki hoteli i systemy rezerwacji. Co jeszcze ma w zanadrzu gigant z Mountain View? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:40 min 22.09.2008 Google jest wyszukiwarką tekstową, a co za tym idzie: bazuje przede wszystkim na warstwie tekstowej stron internetowych. Więc słowo w pozycjonowaniu ma ogromną moc! Bez dobrych, użytecznych tekstów, które jednocześnie będą odpowiednio nasycone frazami kluczowymi, osiągnięcie wysokich pozycji w wynikach wyszukiwania jest bardzo trudne. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700