Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 06:30 min Ikona 29.11.2019

Lanie wosku i skórka jabłka – synergia nie tylko w służbie wróżby!

Andrzejki to dzisiaj świetna okazja do zabawy i świętowania. Najczęściej jest to właśnie przede wszystkim zabawa – wróżby czy różne konkurencje mają na celu jedynie wprowadzenie humorystycznych elementów do spotkania z przyjaciółmi. Kiedyś jednak andrzejki były dniem, w którym panny brały udział w różnych „konkurencjach” i zabawach, aby dowiedzieć się jak najwięcej o swoim przyszłym mężu. Każda wróżba dawała inną informację o mężczyźnie życia czy weselu, dając pełen obraz przyszłego wybranka.

Dlaczego o tym piszemy na blogu o pozycjonowaniu? Odpowiedź jest prosta – wróżby andrzejkowe mają wiele wspólnego z działaniami marketingowymi w sieci! Podczas tworzenia kampanii produktowej warto skorzystać z różnych form reklamy, dzięki czemu w kompleksowy sposób „otoczymy” potencjalnego klienta, zachęcając do skorzystania z naszych usług. Strategię tę nazywamy synergią działań promocyjnych.

Należy pamiętać, aby wybierać takie formy reklamy, które będą pasować do danej branży i rzeczywiście zwrócą uwagę użytkowników w sieci. Warto więc poznać, czym jest User Experience i stosować się do jego zasad.

Jak działać, aby zachęcić jak największe grono internautów do korzystania z oferty Twojej firmy? Zadziałać tak kompleksowo, jak kiedyś panny „zabezpieczając” wróżbami andrzejkowymi swoją przyszłość!

Jako pierwsze – wróżenie ze skórki od jabłka, czyli świadomość istnienia marki
Wróżba ta jest jedną z bardziej znanych nawet dziś i często występuje w różnego rodzaju zabawach. Polegała na tym, że młode dziewczyny obierały jabłka i starały się stworzyć jak najdłuższą obierkę, którą następnie rzucały za siebie. Litera, w którą ułożyła się obierka, była pierwszą literą imienia jej przyszłego męża. Dziewczyna miała już pierwszą informację o swojej przyszłości.

Podobnie już pierwsze dane internetowi użytkownicy mogą uzyskać o Twojej firmie, jeśli tylko im na to pozwolisz
. Budowanie świadomości marki może odbywać się np.:
  • poprzez odpowiednio zoptymalizowaną i wypozycjonowaną witrynę internetową,
  • reklamę płatną – PPC,
  • fanpage w Social Mediach,
  • reklamę mobilną.
A teraz klasyk – lanie wosku, czyli jak zainteresować klienta ofertą

Ważną informacją, oprócz imienia wybranka, były jego cechy. Tego można się było dowiedzieć poprzez wróżbę lania wosku. Należało zapalić świeczkę i wylać wosk do zimnej wody w misce. Należało go lać przez duży, stary klucz. Następnie wyciągano otrzymany kształt i próbowano rozpoznać, co przedstawia. W taki sposób poznawano najważniejsze cechy przyszłego męża, np. zawód czy usposobienie.

Aby użytkownicy chcieli poznać korzyści płynące z Twoich usług czy asortyment, który sprzedajesz, powinieneś zainteresować ich swoją ofertą. Dobrym rozwiązaniem jest tu retargeting, zwany inaczej remarketingiem. Jest to jedna z opcji reklamy PPC, polegająca na wyświetlaniu banerów promujących Twoją firmę na różnych witrynach użytkownikom, którzy np. odwiedzili już raz Twoją stronę.

Jest to świetne rozwiązanie – często bowiem użytkownicy oglądają jakiś przedmiot, a potem o nim zapominają. Retargeting sprawia, że mogą zobaczyć ten przedmiot przeglądając inne strony. Dzięki temu nie tylko przypomną sobie o planowanym zakupie, ale również trafią bezpośrednio na Twoją stronę.

Losujemy kubki, aby poznać konkrety – czyli jak ułatwić klientowi skorzystanie z oferty
Niektóre dziewczyny chciały nie tylko poznać swojego przyszłego męża, ale również inne „fakty” ze swojej przyszłości. W tym celu przygotowywały kilka kubków, pod którymi znajdowały się np. moneta, pierścionek, cukierek, listek laurowy, klucz i inne przedmioty. Następnie losowały jeden z nich. Każdy miał jakieś konkretne znaczenie – np. cukierek oznaczał znak szybkich narodzin dziecka, a moneta bogactwo.

Spraw, aby Twój Klient  nie musiał wróżyć z kubków, korzystając z Twojej oferty. Jeśli już zdecyduje się kupić produkt lub zamówić usługę, to warto, aby było to łatwe i intuicyjne – zbyt duża ilość formalności czy przechodzenia między kartami może zniechęcić ostatecznie użytkownika do zakupu. Dlatego też należy odpowiednio zoptymalizować witrynę – zarówno pod kątem SEO, jak i User Experience. Dobrze  zoptymalizowana strona internetowa stanie się jednym ze skutecznie działających kanałów promocji Twojej firm, zaś użytkownik poruszając się po witrynie nie będzie czuł się zagubiony. Pamiętaj, że optymalizacja strony to nie tylko użyteczne teksty, ale też dobrze zaplanowany układ strony i intuicyjna nawigacja.

Czy gałązka wiśni zakwitnie, czyli działania długofalowe
Co prawda większość wróżb odbywało się w same andrzejki, jednak na rezultaty niektórych z nich należało dłużej poczekać. Jedną z takich praktyk było zerwanie 30 listopada gałązki wiśni i wstawienie jej do wody. Jeśli zakwitła ona w Boże Narodzenie, oznaczało to, że dziewczyna szybko wyjdzie za mąż.

W marketingu internetowym ważne jest nie tylko doprowadzenie Klienta do zakupu produktu bądź usługi, ale też zapewnienie kompleksowej obsługi posprzedażowej. Jeśli będzie on zadowolony z Twoich usług, być może będzie chciał częściej zamawiać właśnie u Ciebie. Dobrze jest mu to ułatwić bądź zadbać, aby zawsze pamiętał o Twojej firmie.

Tu z pomocą znów przychodzi remarketing – jest on świetnym sposobem na to, aby klient nie zapomniał o Twojej firmie. Stwarza to większe prawdopodobieństwo nie tylko na to, że znów kupi on u Ciebie konkretne produkty, ale także że poleci Twoje usługi znajomym.

Ponadto liczy się obecność w mediach społecznościowych, które stanowią doskonały kanał komunikacji z odbiorcami i pozwalają budować społeczność wokół marki. Prowadząc ciekawy profil z angażującym contentem zyskujesz pewność, że osoby go obserwujące będą na bieżąco z Twoją ofertą i być może chętniej skorzystają z zakupu nowego produktu lub z promocji, którą ogłosisz na Facebooku lub Instagramie.

 A po wróżbach przychodzi czas na zabawę – podsumowanie
Kiedyś andrzejki traktowane były poważnie, a młode dziewczyny wierzyły, że wróżby dotyczące ich przyszłości i wybranków serc się spełnią. Dzisiaj natomiast spotkania te mają charakter typowej zabawy i okazji do spotkania z przyjaciółmi.

Nikt już raczej nie wierzy, że kilka  różnych wróżb andrzejkowych się z pewnością spełni. Warto jednak w marketingu internetowym wziąć za wzór przezorność dawnych panien i skorzystać z kilku różnych możliwości promocji swojej firmy oraz marki. Postawienie na synergię działań marketingowych i opracowanie odpowiedniej jej strategii pozwala nie tylko zwiększyć świadomość Twojej marki, ale także prawdopodobieństwo konwersji w formie skorzystania z Twoich usług. Dodatkowo możesz  zadbać o tych klientów, którzy zrobili zakupy w Twoim sklepie.

Zachęcamy więc do przygotowania nowej, synergicznej kampanii promocyjnej, aby „otoczyć” klienta odpowiednimi informacjami o Twojej firmie. Dzięki temu użytkownicy poczują się zaopiekowani, a Ty osiągniesz oczekiwany efekt biznesowy.
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55