Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 10:00 min Ikona Sunrise System 28.09.2023

Co to jest reklama PPC?

Wszechobecna, wszechstronna i obecnie najczęściej wykorzystywana jako element kampanii marketingowej online.

Reklama PPC (Pay Per Click) to narzędzie, które w rękach doświadczonych strategów może stać się wyjątkowo skutecznym orężem w walce z konkurencją o uwagę klientów. Nie zaskakuje więc, że przedsiębiorcy chętnie i często decydują się właśnie na to rozwiązanie. A jak możesz wykorzystać tę opcję do realizacji własnych celów biznesowych lub wizerunkowych w sieci? Tego dowiesz się, zapoznając się z dalszą częścią tekstu!

 

Spis treści:

  1. Kampanie reklamowe PPC jako klucz do sukcesu
  2. Skuteczne prowadzenie reklam PPC
  3. Jak oszczędzać i zwiększać rentowność Twojej reklamy?
  4. Klucz do precyzyjnego targetowania
  5. Reklama PPC – KPI, metryki i śledzenie konwersji
  6. Jak przyciągać odbiorców z powrotem do Twojej strony?
  7. Jak zamienić kliknięcia w realne zyski?
  8. Poprawa wyników Twojej reklamy
  9. Jak efektywnie inwestować w PPC?

 

Kampanie reklamowe PPC jako klucz do sukcesu

Przeciętny przedsiębiorca musi na co dzień mierzyć się z wieloma wyzwaniami, do których bezsprzecznie należy nieustanna walka z konkurencją o uwagę klientów i ciągłe przekonywanie ich do zakupu konkretnego produktu lub usługi. Powszechnie w tym celu wykorzystuje się odpowiednio sformułowane, cyfrowe komunikaty dystrybuowane w różnych miejscach w internecie, których głównym zadaniem jest m.in. przyciągnięcie odbiorców na stronę i zwiększenie konwersji.

Najpopularniejszym obecnie modelem takiej reklamy jest PPC, w którym płaci się za kliknięcie.

Tego typu kampanie znakomicie sprawdzają się zarówno w przypadku chęci wypromowania sezonowych produktów lub usług na lokalnym rynku, jak i w sytuacjach, kiedy zależy Ci na wypracowaniu rozpoznawalności marki globalnie.

Reklama PPC to niewątpliwy klucz do sukcesu biznesowego czy wizerunkowego. Wpływ mają na to jej konfigurowalność oraz elastyczność, a także fakt, że już od momentu uruchomienia zaczyna spełniać swoje zadanie, docierając do precyzyjnie określonych grup docelowych. To jednak nie wszystko. Wśród licznych atutów wymienić można też:

  • różnorodność dostępnych form komunikatów,
  • możliwość mierzenia efektów kampanii reklamowych oraz analizowania wyników,
  • a także ścisłą kontrolę budżetu.

Największą zaletą jest jednak to, że płatne komunikaty wyświetlają się zawsze w widocznym miejscu. W przypadku wyszukiwarek internetowych znaleźć można je przede wszystkim nad oraz pod organicznymi wynikami wyszukiwania.

 

Skuteczne prowadzenie reklam PPC

 

Ze względu na fakt, że prowadzenie kampanii marketingowej w modelu Pay Per Click w sieci wiąże się z koniecznością poniesienia pewnych kosztów, warto od początku zadbać o to, aby podjęte działania przynosiły oczekiwane efekty. Oczywiście nic nie stoi na przeszkodzie, aby samodzielnie podejść do tego tematu, jednak skorzystanie w tym zakresie z pomocy specjalistów pozwoli uniknąć wielu błędów. Zarządzanie reklamami PPC jest bowiem sporym wyzwaniem, a odpowiednia wiedza i doświadczenie profesjonalistów pomagają w pełni wykorzystać przeznaczony na działania marketingowe budżet.

Skuteczne prowadzenie kampanii to większe szanse na poprawienie widoczności w sieci oraz konwersji, a tym samym – lepsze widoki na osiągnięcie wyznaczonego celu biznesowego i wizerunkowego.

 

Jak oszczędzać i zwiększać rentowność Twojej reklamy?

 

Najprawdopodobniej zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób ograniczyć koszty reklamy PPC oraz w jaki sposób jednocześnie zwiększyć rentowność kampanii. Podstawą sukcesu będzie w tym przypadku opracowanie odpowiedniej strategii, dzięki której płatne komunikaty przyniosą oczekiwane rezultaty i trafią tam, gdzie powinny. Warto zadbać o to, aby pracujące na Twoją korzyść płatne komunikaty reklamowe:

  • miały dobrze dobrany zestaw słów kluczowych,
  • były przystępne w odbiorze oraz atrakcyjne wizualnie,
  • prezentowały produkt lub usługę jako remedium na konkretne problemy,
  • były zdywersyfikowane i skonfigurowane pod konkretną grupę odbiorców,
  • prowadziły do przyjaznej dla użytkownika strony docelowej, zachęcającej do pozostania na niej jak najdłużej.

Nie da się ukryć, że ze względu na złożoność kampanii PPC, wszystkimi działaniami w tym obszarze najlepiej zajmą się profesjonaliści. Korzystanie z pomocy fachowców to również możliwość ustalenia kosztu kliknięcia reklamy na optymalnym poziomie – takim, jaki pozwoli jeszcze lepiej wykorzystać dostępny budżet.

 

Klucz do precyzyjnego targetowania

 

Kampanie PPC pomagają w wypromowaniu produktu lub usługi zarówno na lokalnym, jak i globalnym rynku. Pozwalają przede wszystkim na precyzyjne targetowanie potencjalnych klientów, co jest ich ogromną zaletą. Dzięki temu Twoja reklama trafia dokładnie tam, gdzie powinna – do odbiorców w odpowiednim wieku, o konkretnych zainteresowaniach lub wykształceniu czy zamieszkujących wybrany region.

A co jest kluczem do precyzyjnego targetowania?

Przede wszystkim są to dobrze dobrane frazy podstawowe oraz long-tail. Słowa kluczowe w reklamie PPC pozwalają maksymalnie wykorzystać możliwości tego narzędzia, pomagają bowiem dotrzeć z komunikatem do danej grupy docelowej.

 

Reklama PPC – KPI, metryki i śledzenie konwersji

 

Elementem mającym fundamentalne znaczenie w tworzeniu oraz optymalizacji płatnych kampanii online są kluczowe wskaźniki efektywności (KPI – Key Performance Indicators). Poszczególne metryki pozwalają na uzyskanie niezbędnej wiedzy na temat postępów prac czy też na śledzenie konwersji. Dają możliwość szybkiego reagowania, jeżeli dana strategia czy taktyka nie przynoszą oczekiwanych efektów. Do najważniejszych kluczowych wskaźników efektywności, czyli KPIs w marketingu online należą między innymi:

CTR

Współczynnik klikalności (Click Through Rate) – pozwala procentowo określić stosunek między liczbą kliknięć a wyświetleniami reklam PPC. Im wyższy CTR, tym lepiej kampania spełnia swoje zadanie.

CR lub CVR

Współczynnik konwersji (Conversion Rate) – określa, jak wielu odbiorców w wyniku kontaktu z reklamą PPC wykonało określoną akcję, na przykład zakupiło produkt czy usługę.

CPC

Koszt kliknięcia (Cost Per Click) determinuje to, ile kosztuje pojedyncze kliknięcie reklamy przez użytkownika.

CPA

Koszt konwersji (Cost Per Action) służy do mierzenia tego, ile budżetu należy przeznaczyć na pozyskanie leada, czyli na wykonanie przez użytkownika konkretnej akcji na stronie.

 

Oczywiście lista wskaźników jest znacznie dłuższa. Dzięki metrykom uzyskać można też informacje np. o średniej pozycji reklamy PPC, jej udziale w wyświetleniach czy też o zwrocie z inwestycji. To zaś pozwala na precyzyjne zmierzenie efektywności prowadzonych działań marketingowych w internecie.

 

Jak przyciągać odbiorców z powrotem do Twojej strony?

 

To pytanie zadaje sobie właściwie każdy przedsiębiorca wykorzystujący internet do prowadzenia swojej działalności. Wśród strategii sprzyjających docieraniu do potencjalnych Klientów oraz generowaniu ruchu na stronie, z pewnością wymienić można:

  • remarketing w reklamie PPC kierowany do Twoich dotychczasowych klientów,
  • a także retargeting stosowany wobec użytkowników, którzy odwiedzili dane miejsce, ale jeszcze nic w nim nie kupili lub nie uzupełnili formularza kontaktowego.

Te dwa narzędzia pozwalają skuteczniej zachęcać odbiorców do ponownego odwiedzenia Twojej witryny.

W przypadku remarketingu przybierającego najczęściej postać wiadomości e-mail rozsyłanych regularnie do dotychczasowych klientów, zyskujemy m.in. możliwość bezpośredniego informowania odbiorcy o nowościach czy promocjach, budujemy również renomę marki. Retargeting w reklamie PPC pozwala zaś na przypominanie użytkownikom, którzy jedynie odwiedzili Twoją stronę, ale nie wykonali żadnych konkretnych działań, o ich potrzebach zakupowych. Takie precyzyjne targetowanie to kluczowy element strategii budowania spójnych i skutecznych kampanii marketingowych online.

 

Jak zamienić kliknięcia w realne zyski?

 

Wysokie konwersje w reklamie PPC to cel, do którego dąży każdy reklamodawca.

 

Jednak w jaki sposób zamienić kliknięcia w realne zyski?

 

Zdarza się bowiem, że użytkownicy, którzy dzięki kampaniom trafili na Twoją stronę, opuszczają ją bez dokonania zakupu produktu czy pozostawienia leadu. W rezultacie ponosisz wysokie koszty generowane przez kliknięcia, a efektów inwestycji w marketing online nie widać.

 

Warto w takiej sytuacji skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy przeprowadzą audyt SEO, odpowiednio skonfigurują reklamy PPC i zadbają o targetowanie grupy docelowej. Bardzo możliwe, że dzięki audytowi dowiesz się, że problemem nie jest sama kampania, a kondycja Twojej niezoptymalizowanej strony internetowej. Dziś bowiem użytkownicy oczekują, że odwiedzane witryny nie tylko błyskawicznie się załadują, ale też będą przyjazne w obsłudze. Z tego powodu koniecznie należy zadbać o przejrzystość, intuicyjną nawigację i przyjemny dla oka layout. Kluczowy będzie też wartościowy content na stronie.

 

Poprawa wyników Twojej reklamy

 

Ze względu na fakt, że kampanie PPC to najpopularniejszy obecnie element marketingu online, w cenie są skuteczne strategie maksymalizowania zwrotu z inwestycji w reklamy płatne. Poprawa wyników to priorytet dla każdego reklamodawcy, a dobry plan działania przygotowany przez fachowców na bazie audytu SEO strony, jest w stanie pomóc Ci w szybszym osiągnięciu wyznaczonych celów biznesowych oraz wizerunkowych. Optymalizacja reklam PPC, w szczególności dobór słów kluczowych i dostosowywanie działań do dynamicznie zmieniających się zachowań grup docelowych to aspekty, na których bagatelizowanie po prostu nie można sobie pozwolić, prowadząc np. sklep internetowy czy inną formę działalności online.

 

 

Jak efektywnie inwestować w PPC?

 

Uniwersalnego przepisu na to, jak efektywnie inwestować w reklamy PPC niestety nie ma, dlatego tak kluczowa jest tutaj rola agencji zajmującej się przygotowaniem dla Ciebie kampanii – dopasowanej do Twoich oczekiwań oraz branży.

Na efekty i opłacalność inwestycji wpływa wiele czynników, a koszty zoptymalizować można między innymi na podstawie danych z audytu SEO oraz tych pozyskiwanych przy pomocy narzędzi do monitorowania kampanii, np. Google Analytics, Google Search Console. Duże znaczenie ma również konkurencyjność słów kluczowych w danej branży, dlatego warto dobierać je starannie i modyfikować, jeżeli wpłynie to pozytywnie na wyniki. Ponadto budżet reklamowy PPC powinien być skonstruowany tak, aby koszt kliknięcia pozwalał Twojej reklamie na możliwie najczęstsze wygrywanie w licytacjach o wyższe miejsca w płatnych wynikach wyszukiwania, ale jednocześnie nie drenował budżetu na kampanie PPC zbyt szybko.

blog-sunrise-5
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

TikTok – Twoje nowe “ja” w marketingu internetowym! Ikona 03:55 min 07.09.2022 Jeśli dotychczas korzystałeś z wyłącznie Facebooka lub Instagrama, aby dotrzeć do młodych odbiorców, to przykro mi, ale jesteś boomerem – czyli zgodnie z definicją słownika slangu i mowy potocznej osobą, która nie nadąża za najnowszymi trendami. Liczącym się graczem na rynku mediów społecznościowych, który cieszy się obecnie największą popularnością wśród młodzieży, jest bowiem TikTok! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:00 min 17.09.2018 W internecie jak w życiu – pierwsze wrażenie ma duży wpływ na nasz odbiór i podejmowane potem decyzje. Warto więc zwrócić uwagę na wygląd strony głównej, a także zamieszczone na niej teksty. Proponujemy Ci dziś kilka rad, jak stworzyć atrakcyjny i przyciągający tekst na stronę główną, który zachęci użytkownika do dalszego pobytu na witrynie oraz skorzystania z Twoich usług! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reakcje w Messengerze Ikona 01:50 min 11.04.2017 Pod koniec marca użytkownicy aplikacji Messenger mogą korzystać z nowej funkcji – dodawania reakcji na pojedyncze wiadomości, w tym również zdjęcia i gify. Do wyboru jest siedem emotikon: miłość, śmiech, wow, smutek, złość, kciuk w górę, kciuk w dół. To dowód na to, że emocje obrazkowe są już stałym elementem wirtualnej komunikacji. Korzystacie z nowej funkcji Messengera? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700