Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:15 min Ikona 26.11.2019

Co wie o mnie Google?

Czy zastanawiałeś się kiedyś, co wie o Tobie Google i w jaki sposób wykorzystuje te informacje?

 

Google zna: – Twój przedział wiekowy oraz płeć, – ogólną lokalizację, – całą Twoją aktywność w wyszukiwarce oraz na YouTube, – komentarze na blogach, – poprzednie interakcje z reklamami. Posiada także wiedzę na temat odwiedzanych przez Ciebie stron, rodzajów aktywności w aplikacjach mobilnych na Twoich urządzeniach, zdjęć zapisanych na dysku i wiele więcej – jeżeli  nigdy nie zmieniałeś swoich ustawień prywatności.

Każdy użytkownik może pobrać wszystkie dane, które podczas długiego czasu (czasami nawet kilkunastu lat!) zdążył zebrać Google. Pliki niektórych internautów ważyły nawet po kilkaset gigabajtów! Forumowicze z Reddit’a pochwalili się zadziwiającymi informacjami, których dowiedzieli się na swój temat.

 

Przykładowe znaleziska forumowiczów

„Według ich profilu lubię chiński rap. Nie mam pojęcia dlaczego, jedyne co przychodzi mi na myśl to jeden filmik, na który natrafiłem podczas wielogodzinnego przeklikiwania się przez proponowane filmy na YouTube” – „Mam podobny problem, tylko dotyczy on naprawy klimatyzacji, po koreańsku. Nie mam pojęcia, dlaczego Google uważa, że znam koreański, ani dlaczego sądzi, że mój klimatyzator wymaga naprawy”

 

„Jestem wiceprezesem firmy, o której nigdy nie słyszałem”
 

„Pierwszą rzeczą, którą wyszukałem w Google to ‘co to kurczak’, a drugą ‘czy kurczaki istnieją naprawdę?’”

 

„Jedyne co wiem na pewno to to, że nie mogę ubiegać się o pracę na stanowisku publicznym…”

 

„Znalazłem nagrania rozmów z moim przełożonym sprzed dwóch lat. Nie mam pojęcia, dlaczego znalazły się tam te nagrania”

 

Największym zaskoczeniem znacznej części forumowiczów były zebrane dane lokalizacji oraz domniemane nagrania głosowe. Rzekomo, dotyczyły one między innymi prywatnych rozmów użytkowników lub były to nagrania szumu wydobywającego się z wentylatorów komputera. Reddit’owicze przypuszczają, że ich smartwatche lub smartfony uruchamiały inteligentnego Asystenta Google, który w teorii powinien włączyć się tylko po wypowiedzeniu komendy: OK Google lub Hey Google. Nikt jednak nie spodziewał się, że ich rozmowy mogą zostać nagrywane. Forumowicze spekulują, że jest to najprawdopodobniej spowodowane tym, że sztuczna inteligencja użyta w ich urządzeniach jest ciągle ulepszana. Im więcej informacji zawiera AI Google’a tym lepiej działa – potencjalnym kosztem prywatności internautów.

 

„Najwidoczniej lunatykuję i jestem w stanie w ciągu jednej nocy przejść tysiące kilometrów, wrócić do domu i zdążyć na czas do pracy”

 

Jeśli chodzi o lokalizację, to część osób nie wie, że na bieżąco wysyła informacje o swojej aktualnej lokalizacji. Dzięki temu, jeśli dużo urządzeń z włączonymi usługami lokalizacji znajduje się w jednym miejscu, Google jest w stanie powiadomić w usługach Google Maps o możliwych korkach na danej drodze.

„Kiedyś pijany zgubiłem się w drodze do domu, przemierzając autostradę rowerem. Przez dwa lata zastanawiałem się gdzie wtedy byłem, do czasu gdy znalazłem historię lokalizacji Google z tamtej nocy”

Wypowiedź, która została nagrodzona przez wielu użytkowników oraz otrzymała największą ilość głosów:

„To dobry czas, aby uświadomić ludziom, ile informacji o sobie podają na talerzu i jak tragiczne mogą być konsekwencje ich wycieku lub jeśli zostałyby wykorzystane w nikczemny sposób przez rząd, czy jakąś osobę prawną. Szanse na to, że wtedy rozpęta się prawdziwe piekło są duże – osobiste informacje na temat każdego z nas mogą zostać ujawnione bez możliwości ich usunięcia”

Po co Google te wszystkie informacje?

 

Odpowiedź jest prosta, co najmniej z marketingowego punktu widzenia – aby wyświetlać personalizowane reklamy i ciągle ulepszać Asystenta Google. Pozycjonowanie stron ma ogromny wpływ na to, jakie wyniki pojawią się po wpisaniu przez Ciebie danego hasła, jednak działania również Google nie są przypadkowe. Chce, aby wyświetlane przez niego reklamy były jak najbardziej „przydatne” dla użytkowników.

Oczywiście jest to także bardzo użyteczne, np. przy zmianie komputera lub smartfona oraz kiedy chcemy przestać korzystać z usług Google. Dzięki temu wszystkie nasze kontakty, dokumenty i zdjęcia zapisane na Dysku Google oraz e-maile są bezpiecznie przechowywane i w każdym momencie dostępne do ściągnięcia i usunięcia.

Przydatne linki:

Źródła: Reddit; Google 1, 2, 3, CNBC
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:05 min 22.12.2009 Zbliżający się wielkimi krokami, Nowy Rok 2010 niesie z sobą bardzo budujące prognozy dla marketingu internetowego. Nakłady na reklamę tradycyjną w dalszym ciągu będą maleć, natomiast promocja w sieci jeszcze bardziej zwiększy swoją popularność, a sam Internet wysunie się na prowadzenie wśród mediów. Czy czeka nas internetowa rewolucja czy raczej nieuniknione zmiany? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:00 min 28.02.2017 Budzisz się rano, robisz kawę, a na słoiku: „content”… otwierasz gazetę, a tam: „content”… jedziesz autobusem, wyglądasz przez okno, tam billboard a na nim: „content”… otwierasz książkę, a tam… no, już chyba wiadomo do czego zmierzam: content jest dosłownie wszędzie. Dlaczego miałoby być inaczej w  pozycjonowaniu? Jak w takim razie pisać, żeby zainteresować? Jak nie zanudzić i nie zniechęcić czytelnika? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:55 min 16.01.2018 Styczeń to miesiąc naszych ukochanych seniorów. Dla tych, którzy zapomnieli, przypominamy - już niedługo Dzień Babci i Dzień Dziadka! To nie tylko doskonała chwila, by pokazać im, że ich kochamy i o nich pamiętamy. To także okazja, żeby zastanowić się nad tym, jaki tak naprawdę jest współczesny senior i jakie wyzwania stawia on przed marketingiem w sieci. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700