Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:45 min Ikona 29.12.2017

Rok 2017 w Google – tego się wyszukiwało

W końcu się doczekaliśmy. Albo raczej – jak to możliwe, że to już koniec? Bo dla większości z nas to zaskakujące, że już za niecałe dwa tygodnie 17 ustąpi miejsca 18. Mówię oczywiście o roku 2017, który już za kilka dni dobiegnie końca. Trzeba przyznać, że w tym czasie Google nie próżnowało i niestrudzenie w każdej milisekundzie dzielnie odpowiadało na pytania Internautów.

Jak dokładnie było w 2017 roku?

 

Dzięki wszystko wiedzącej wyszukiwarce, bliżej znanej polskim użytkownikom jako „wujek Google”, przeżyliśmy ponad 300 dni wzbogacając się o nową wiedzę. Często bardzo potrzebną, czasem nieco mniej.

Jak co roku, Google opublikował roczny przegląd odpowiadający na pytanie: jakich zapytań wyszukiwarka otrzymywała najwięcej w 2017 roku?

 

SPOSÓB
Giphy.com

Na świecie

 

Dyrektor generalny Sundar Pichai podał na Twitterze informację, że w 2017 roku o wiele częściej niż w latach poprzednich ludzie chcieli dowiedzieć się „jak”.

Interesowało ich, jak powstają zjawiska atmosferyczne, jak pomóc innym, jak przyrządzić określone danie albo jak stać się lepszym. Niewątpliwie najczęściej wyszukiwane hasła były pytaniem o to, jak chociaż w maleńkim stopniu sprawić, żeby świat wokół nas lub ten nieco dalej stał się lepszy.

Użytkownicy wyszukiwarki interesowali się tym, co powstaje przez niebezpieczne żywioły i za sprawą równie niezwyciężonych zjawisk stworzonych przez człowieka.

Zainteresowani pytali:

„Jak powstają pożary w przyrodzie?”„Jak daleko mogą dotrzeć rakiety Korei Północnej?”

W Polsce

Polacy natomiast byli zainteresowani raczej sprawami leśno-kulinarnymi:

Szukali porady w kwestii:

„Jak suszyć grzyby?”, Jak mrozić grzyby?”, „Jak marynować grzyby?”, „Jak długo gotować grzyby?”, a także jeszcze bardziej precyzyjne: „Jak gotować kanie?”

Naszych rodaków interesowała również kwestia florystyczno-społecznościowa oraz strefa pozaziemska. Chcieli dowiedzieć się:

„Jak zrobić kwiatka na FB?” i „Jak nazywa się doba marsjańska?”

LICZBA

Giphy.com

 

Na świecie

 

Polityka od zawsze była jednym z najgorętszych tematów na świecie. W związku z rządami Donalda Trumpa i jego – dla jednych obietnicą, dla innych groźbą – zleceniem wybudowania muru odgradzającego Meksyk od Stanów Zjednoczonych, powstało kolejne popularne zapytanie:

„Ile będzie kosztować mur oddzielający USA od Meksyku?”

 

W Polsce

W Polsce najpopularniejsze pytania wydają się być nieco bardziej przyziemne:

Kierowcy w naszym kraju zastanawiali się:

„Ile kosztuje przegląd samochodu?” lub „Ile kosztuje przerejestrowanie auta?”

 

Miłośnicy podróży do krajów spoza Unii Europejskiej, ale i państw członkowskich dopytywali:

„Ile kosztuje paszport?” oraz „Ile kosztuje korona czeska?”

 

Pojawiały się również nieco bardziej niepokojące pytania, takie jak na przykład:

„Ile kosztuje nerka?”

 

Ale też mniej kontrowersyjne, jak:

„Ile kosztuje znaczek na list?”

LUDZIE

Giphy.com

 

Na świecie

 

Obecnie jedną z najbardziej kontrowersyjnych spraw jest kwestia uchodźców. Nic więc dziwnego, że popularnym zapytaniem było:

„Jak wielu uchodźców jest na świecie?”, a w związku z tym „Jak pomóc uchodźcom?”

 

Użytkownicy wyszukiwarki Google martwili się również o losy innych poszkodowanych. Pytali:

„Jak pomóc ofiarom powodzi?”, „Jak pomóc Puerto Rico?”, „Jak pomóc Meksykowi?” czy „Jak pomóc Las Vegas?

Oprócz tego świat zadawał pytania dotyczące przyszłej małżonki księcia Harry’ego – Meghan Markle oraz zmarłych w tym roku, utalentowanych i uwielbianych muzyków – Toma Petty, Chestera Benningtona i Chrisa Cornella.

W Polsce

 

Tutaj hasłami najczęściej wyszukiwanymi były informacje dotyczące:

Magdaleny Żuk, która zginęła w tajemniczych okolicznościach w jednym z egipskich kurortów, a także legendy polskiej muzyki –  Zbigniewa Wodeckiego.

Padały również pytania o bohaterów seriali, na przykład:

Dlaczego Tomek odchodzi z M jak Miłość?”

PORADNIK

Giphy.com

 

Na świecie

 

Najprawdopodobniej żeńska część Internetu zastanawiała się:

„Jak być silną kobietą?”, a spodziewający się potomka: „Jak być dobrym rodzicem?”

W Polsce

 

U nas natomiast rodzice chcieli dowiedzieć się:

„Jak wypełnić wniosek o 500 plus?”

Na szklanym ekranie

Giphy.com

 

Na świecie

 

Najczęściej wyszukiwanym hasłem było nawiązujące do doskonałego klimatu lat 80-tych  „Stranger things” oraz „Trzynaście powodów” – historia nastolatki, która skrupulatnie, krok po kroku wyjaśnia, dlaczego popełniła samobójstwo.

W Polsce

 

Dużym powodzeniem cieszyło się „Ucho Prezesa” – komedia polityczna o współczesnej Polsce, a także stosunkowo nowy serial „Diagnoza” o tematyce medyczno-kryminalnej.

Nietypowo

Giphy.com

Wyszukiwarka Google na pewno nie musiała się nudzić, bowiem nie zabrakło również pytań niecodziennych i intrygujących.

Na świecie użytkownicy szukali sposobów na to, „jak biec do biura?”

W Polsce częstym pytaniem było: „dlaczego Zabłocki na mydle?”

Na co dzień i od święta

Giphy.com

 

Było poważnie i czasami dość smutno. Niekiedy bardzo zagadkowo, a nawet z wyrzutem. Interesowały nas zjawiska nietypowe, czasami nawet pozaziemskie, ale najczęściej było to raczej po prostu zwykłe życie.

Wyszukiwarka Google dzięki swojemu rocznemu podsumowaniu pomogła nam spojrzeć na to wszystko z szerszej perspektywy.

Pokazała, że mimo tragedii i wielu nieszczęść na świecie dzieje się jeszcze dużo dobrego. Pomimo przykrych wydarzeń, podnosimy się i nadal chcemy się rozwijać. W końcu nie bez powodu pytamy „jak iść do przodu?”, „jak być nieustraszonym?”, a nawet „jak być superbohaterem?”.

Martwimy się nie tylko o siebie, ale i tych obok nas – mniejszych i bezbronnych. Chcemy wiedzieć, „jak uspokoić psa podczas burzy?”

I mimo wszystko nie brakuje nam apetytu i chęci do zabawy. Dopytujemy, „jak zrobić kopytka”„polewę czekoladową” na ciasto, a potem biesiadować do białego rana przy najczęściej wyszukiwanej piosence roku „Despacito” i w jej rytm kręcić fidget spinnerem, o który w tym roku również bardzo często wypytywaliśmy.

Ciekawe, o co będziemy pytać w przyszłym roku. Tymczasem Google już rozgrzewa swoje mechanizmy i czeka na kolejną pulę haseł na 2018 rok.

Źródła: Search Engine Roundtable, Google Blog Polska

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.5 / 5. Vote count: 24

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 19

No votes so far! Be the first to rate this post.

Brand safety: czym jest i na czym polega? Ikona 3:00 min 14.09.2023

Brand safety: czym jest i na czym polega?

Nie będzie przesadą, jeśli powiemy, że zdecydowana większość decyzji związanych z robieniem zakupów czy korzystaniem z usług podejmowana jest w sieci. Nie powinno dziwić więc, że spora część działań marketingowych prowadzona jest właśnie w świecie cyfrowym. Należy pamiętać jednak, że internet to miecz obosieczny – a brak ochrony marki przed nieodpowiednimi treściami może zaszkodzić reputacji firmy. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55