Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:30 min Ikona 30.12.2021

Marketingowe podsumowanie trendów 2021 roku

Każdy z nas może przyznać, że rok 2021 należał do najbardziej szalonego czasu w naszej epoce. Prędkość rozwoju w cieniu nowych fal globalnej pandemii, była nie tylko wyścigiem z czasem, ale również ogromnym wyzwaniem dla wszystkich agencji marketingowych.

Co przyniósł nam 2021 rok?
 
Przede wszystkim, wzrosło znaczenie branży e-commerce, a nowe sklepy internetowe pojawiały się, jak przysłowiowe grzyby po deszczu. Aby się wyróżnić, nie można było poprzestać tylko na ładnie prezentującym się interfejsie, ale należało dodać coś ekstra, coś co zapadnie w pamięć klientów. Dodatkowo, trzeba było dostosować sklepy do dynamicznie zmieniających się algorytmów. Google w tym roku zalał nas szeregiem zmian, były to zmiany wpływające pozytywnie na odbiór platform przez użytkowników.


I tak pewną rewolucją było zacieśnienie więzi między SEO a UX – czyli wprowadzenie długo zapowiadanego Core Web Vitals. Ważnym czynnikiem ratinowym stało się również dostosowanie witryn do urządzeń mobilnych.

Wzrosło znaczenie mediów społecznościowych, nie tylko tak popularnych jak Facebook czy Instagram, ale również wykorzystanie nowych mediów jak chociażby Tik Tok. Udział w reklamach na tej platformie znacząco się podniósł na przestrzeni ostatnich kilku miesięcy, a prognozy wskazują, że to jeszcze nie koniec. Tik Tok zmienił również swój algorytm i zwraca dużo większą uwagę na wartościowy content, który publikuje, dzięki czemu jego marketingowe znaczenie rośnie z dnia na dzień.

 
Poza tak technicznymi zmianami, ważnym trendem stała się odpowiedzialność społeczna. I jest to dobry kierunek! Globalne badanie “The Rise of Sustinable Media” Dentsu International i Microsoft Advertising przeanalizowało postawy i zachowania konsumentów w zakresie zrównoważonego rozwoju.

Aż 82% polskich konsumentów zadeklarowało, że zamierza przestać korzystać z marek, które nie podejmują działań w sprawie zmian klimatycznych. To interesująca informacja również dla mniejszych przedstawicieli ecommerce.


Konsumenci coraz częściej dokonując zakupów zwracają uwagę na ekologiczne opakowania, są gotowi zapłacić więcej za dostawę, aby ograniczyć ślad węglowy przy wysyłce swojego zamówienia. Ruch Zero Waste zagląda więc pod strzechy i staje się bardzo ważnym kryterium przy wyborze partnerów biznesowych – błędem byłoby tego teraz nie wykorzystać.

 
Mówiąc o trendach 2021 nie można też nie wspomnieć o “life shoppingu” – czyli zakupach na żywo. Do tej pory prym wiódł Facebook, ale do boju ruszają również Tik Tok i Instagram. YouTube z kolei, śladem Tik Toka wprowadził krótki format nagrań wideo, a konkretnie kilkudziesięcio sekundowe filmy i już w lipcu wersja beta dostępna była w ponad 100 krajach na świecie.
 
Z roku na rok coraz większa liczba marek, czy sklepów stara się wyróżnić czymś na tle swojej konkurencji.  Zarówno w mediach, jak i w internecie, bardzo szybko rozwija się content marketing oraz storytelling. Prognozy na rok 2022 wskazują, że będzie to jeden z ważniejszych kierunków rozwoju i sposobu dotarcia do klienta.

Za każdym sukcesem produktu stoi, dobrze opowiedziana historia. Któż z nas nie czeka na nową reklamę allegro.pl w okresie świątecznym? A może Werther’s Original: “Pamiętam bardzo dobrze, kiedy dostałem pierwszy cukierek od mojego dziadka…” – Pamiętacie ten spot?
Co nas czeka w 2022?
W zbliżającym sie wielkimi krokami roku, będziemy obserwować budowanie więzi między marką a konsumentem. Wykorzystamy do tego w dużej mierze media społecznościowe, ale również AR i VR! To dzieje się już teraz, a to dopiero początek. Ważna będzie dobra historia, a w komunikacji nie można zapomnieć o odpowiedzialności. Coraz większą uwagę będziemy przywiązywać do aktywności użytkowników, reklamy będą coraz lepiej dedykowane konkretnym grupom odbiorców. To czas zbierania również ogromnej ilości danych. Liczy się już nie tylko to, ile użytkowników odwiedza naszą witrynę, ale to kim są, czym się pasjonują, a ten wyścig wygrają Ci, którzy doskonale zrozumiają potrzeby klientów i co ważniejsze, będą wiedzieć jak je zaspokoić.
 
Według ekspertów, aby osiągnąć choćby zbliżony efekt sprzedażowy do lat ubiegłych, nakłady na reklamę internetową będą musiały znacząco wzrosnąć. Już teraz warto uwzględnić to w budżetach firmowych.
 
Podsumowując…
Jeżeli rok 2021 był rewolucją, to rok 2022 nie będzie się od niego różnił. Warto postawić na wszystkie nowoczesne formy komunikacji, ale również otworzyć się na nowe grupy odbiorców. Obecnie grupa 55+ to najszybciej rosnąca grupa odbiorców na Facebook’u i Instagramie, a dziennie przybywa 1 milion aktywnych odbiorców social mediów! “Wyróżnij się i zapadaj w pamięć”, będzie więc już nie tylko hasłem marketingowym, ale i kluczem do sukcesu!
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55