Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:30 min Ikona 17.12.2012

Kto (nie) korzysta z Internetu?

Raport „World Internet Project Poland 2012” przygotowany przez Orange Polska i Agora SA nie odkrywa Ameryki, ale potwierdza obserwacje dotyczące roli Internetu w naszej aktywności edukacyjnej, zawodowej, rozrywkowej i wreszcie – zakupowej.

Badania zostały przeprowadzone na użytkownikach powyżej piętnastego roku życia metodą wywiadów indywidualnych.  Informacje pozyskane na tej podstawie wykazały, że za użytkowników Internetu uznano 2/3 Polaków.

 

Kto (nie)korzysta z Internetu?

Analiza wyników badań nie wykazała istotnych różnic ilościowych między korzystaniem z Sieci przez kobiety i mężczyzn. Widoczny wzrost zaobserwowano natomiast wśród osób z wykształceniem podstawowym, mieszańców małych miasteczek i wsi.

Jednocześnie raport wykazał, że blisko 1/3 Polaków w badanej grupie wiekowej nie zalicza się do użytkowników Internetu. Wśród głównych przyczyn takiego zjawiska wyróżnia się: brak zainteresowania, brak dostępu do Sieci lub sprzętu komputerowego, brak odpowiednich umiejętności. Nie oznacza to, że osoby te nie miały nigdy kontaktu z Internetem. Niemalże połowa z nich wykorzystuje informacje z Sieci, które wyszukały dla nich inne osoby. Nie-internauci proszę internautów najczęściej o sprawdzenie cen produktów – efekt ROPO działa nawet na nieinternetowych:-)

 

Gdzie najczęściej korzystamy z dostępu do Sieci?

Przeciętny użytkownik Internetu spędza w Sieci blisko dwie godziny dziennie. Raport uwzględnił w swoich badaniach wykształcenie oraz wykonywany zawód. Z racji coraz większej cyfryzacji szkoły oraz miejsc pracy, największy procent użytkowników stanowią uczniowie i pracownicy firm. Jednak z analizy badań wynika, że głównie korzystamy z Internetu w domu. 

W swoich domach polscy Internauci każdego dnia spędzają blisko 1,5 godziny w Sieci. W przypadku osób pracujących ten czas wynosi około 40 minut dziennie. Pomimo, iż obecnie Internet w Polsce przeżywa prawdziwą, mobilną rewolucję, o czym świadczy fakt, że 1/6 respondentów przyznała się do  korzystania z połączenia bezprzewodowego, Polacy rzadko korzystają z dostępu do Sieci w bibliotekach, kawiarniach oraz innych miejscach.

 

Do czego służy nam Internet?

Do podstawowych czynności większości polskich Internautów należy wyszukiwanie informacji w Sieci (czy kogoś to dziwi?). Bardzo duży odsetek użytkowników korzysta z Internetu jako głównego źródła wiadomości. W zależności od wieku internauty obszar wyszukiwanych informacji się zmienia. W najniższej grupie wiekowej (15-19 lat), badania wykazały, że respondenci poszukiwali w Sieci treści humorystycznych oraz edukacyjnych przy przygotowywaniu prac pisemnych, referatów czy do nauki. Starsi użytkownicy wyszukują w Internecie wiadomości o aktualnych wydarzeniach z kraju i świata, ofertach wakacyjnych oraz informacji medycznych.

Internet wykorzystywany jest przez polskich użytkowników także w celach komunikacyjnych. W dalszym ciągu najpopularniejszym kanałem wymiany informacji pozostaje email, na dalszym miejscu plasują się komunikatory oraz portale społecznościowe. Zauważalne są także zmiany trendów i popularności mediów społecznościowych.

Badania „World Internet Project Poland 2012”  wykazały jeszcze jedną dość znaną prawidłowość, że Sieć ma rosnące znaczenie komercyjne. Wzrasta przy tym popularność internetowych usług płatniczych, takich jak: bankowość on-line, opłaty za wycieczki, inwestowanie, itd.

 

Czy Polacy lubią Internet?

 

Jak pokazuje przywoływany raport, doceniamy Sieć za wiedzę i informacje, których jest źródłem, z drugiej strony – dostrzegamy szereg zagrożeń.

 

Surfuje, kto może. Bardziej musimy czy lubimy? Zróżnicowanie aktywności pokazuje, że to narzędzie pracy i okno na świat oraz jedna z form rozrywki, ale z drugiej strony – akceptowana konieczność, by  przetrwać w zdigitalizowanych realiach zawodowych i towarzyskich, z całą świadomością specyfiki tego medium i charakterystycznych dla niego ryzyk.

 

Źródła: SocialPress, Marketingiem rządzi symbioza

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:20 min 24.03.2011 Z badań eyetrackingowch przeprowadzonych przez USER Centric opublikowanych w styczniu 2011r. wynika, że szukający w wyszukiwarce google.pl skupiają największą uwagą na wynikach organicznych. Jeżeli chodzi o boczne elementy -  to są one zauważane rzadziej. W lepszej sytuacji są linki sponsorowane, wzrok większości użytkowników się na nie kieruje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:55 min 16.10.2017 Kiedy chodzisz po galerii handlowej, możesz łatwo zauważyć, jak bardzo konkurencyjne marki walczą o Twoje zainteresowanie. Najczęściej dzieje się to poprzez próby wyróżnienia danej oferty na tle pozostałych. Podobnie jest w internecie, tylko techniki zwracania uwagi użytkownika są nieco inne. Jak więc stworzyć treść na swojej witrynie, aby przyciągnęła ona uwagę potencjalnych klientów i skłoniła ich do skorzystania z Twojej oferty? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:00 min 15.06.2009 Wiedzieć znaczy móc - tak możemy podsumować wydarzenie, jakim było uzyskanie statusu Google Analytics Individual przez dwóch członków naszego zespołu. Wiedza, jaką wykazali się podczas egzaminu sprawiła, że możemy pochwalić się obecnością dwóch wybitnych specjalistów Google Analytics, którzy jeszcze prężniej niż zwykle przystąpią do pracy nad modernizowaniem stron naszych partnerów biznesowych. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700