Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:55 min Ikona 18.01.2013

„Pokolenie Y” – generacja przesiąknięta Internetem

Trudne życie bez smartfona

Zadziwiające, jak bardzo można przywiązać się do urządzenia. „Pokolenie Y” to osoby,  dla których niemożność korzystania z telefonu komórkowego z Internetem wiąże się z ze złym samopoczuciem podobnym do tego, jakie nałogowy palacz odczuwa nie mogąc sięgnąć po papierosa. Aż 75% polskich badanych nie chciałoby się rozstawać ze swoimi smartfonami. Dla wielu z respondentów (90% na świecie i 77% w Polsce) korzystanie z telefonów jest jedną z wielu wykonywanych codziennie rano czynności bez której nie wyobrażają sobie wyjścia z domu, tak jak umycia zębów czy wypicia kawy.  W łóżku, w łazience, podczas posiłków – wszędzie tam „pokoleniu Y” towarzyszy telefon z dostępem do Internetu.

 

Przyjaciele w Internecie – Internet przyjacielem?

Niepokojące są dane o tym, że spędzanie czasu ze znajomymi w Internecie staje się równie popularne, co osobiste kontakty. 66% ankietowanych z całego świata przyznało, że tyle samo lub więcej (!) czasu spędza z przyjaciółmi w sieci, co podczas tradycyjnych spotkań. Czy to oznacza, że następna generacja w ogóle nie będzie się kontaktować twarzą w twarz? Na szczęście Polska znajduje się pod tym względem w lepszej pozycji. W naszym kraju ponad połowa respondentów (56%) deklaruje, że woli osobiste spotkania, a połowa mniej preferuje kontakt przez Internet. Mimo że nowe, mniejsze urządzenia stają się coraz bardziej popularne wśród „pokolenia Y”, więcej użytkowników (w Polsce 65%) wciąż woli łączyć się z Internetem poprzez laptop. Smartfon najwyższą popularność zdobył w Korei Południowej, a tablet – w Brazylii.

 

Być albo nie być w sieci

Dla „generacji Y” Internet nie jest już tylko sposobem spędzania wolnego czasu,  przenika bowiem wszystkie dziedziny jej codziennego życia. Praca, zakupy, życie towarzyskie – wszystko to łączy się z przebywaniem w sieci. Szczególną popularnością cieszą się zakupy przez Internet – 90% światowych respondentów i prawie wszyscy z Polski przyznają się do tej formy kupowania. Większa część „pokolenia Y” (66% na świecie) nie chce jednak, by ich pracodawcy monitorowali ich poczynania w sieci.  Jest to zapewne związane z tym, jak wiele informacji na swój temat zamieszczają oni na portalach społecznościowych. Aż 9 na 10 ankietowanych z Polski i świata regularnie wrzuca do sieci swoje zdjęcia, by zamieścić je na Facebooku i innych stronach, a wielu z nich codziennie aktualizuje swój profil. Mimo chęci zdobywania informacji i publikowania swojego wizerunku, „generacja Y”  jest jednak ostrożna w podawaniu swoich danych osobowych, decydując się tylko na udostępnienie adresu e-mail do otrzymania informacji na temat promocji. W naszym kraju wciąż króluje Facebook, który jest najbardziej popularnym portalem. Ponad ¾ polskich respondentów nie ma natomiast konta na innym popularnym na świecie serwisie, Twitterze.

 

Czy nasze dzieci i wnuki będą w ogóle chodzić do szkoły, czy edukacja też całkowicie przeniesie się do sieci i nie będzie już żadnego powodu, żeby wychodzić z domu? Na to pytnie odpowie nam za lat kilka czy kilkanaście diagnoza zachowań  „pokolenia Z”.

 

Źródło: Wirtualnemedia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dzień z życia pozycjonera – kim jest specjalista SEO? Ikona 04:00 min 14.03.2022 Pozycjonowanie to złożony proces, w którym specjalista SEO musi działać w wielu obszarach – od analizy danych, poprzez optymalizację, a kończąc na monitorowaniu wdrożonych zmian. Codzienna praca pozycjonera nie ma nic wspólnego z nudą i monotonią, pozwala natomiast zgłębić bardzo ciekawy świat marketingu cyfrowego. Co robi specjalista SEO na co dzień? Jak nim zostać? Zajrzyj do tego artykułu! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 07:15 min 14.11.2019 Zależy Ci na zwiększeniu sprzedaży, nowych pobraniach aplikacji mobilnej lub rejestracjach do Twojego serwisu? Marketing afiliacyjny pozwoli promować Twoją działalność licznym właścicielom stron internetowych lub profili w mediach społecznościowych. Korzystając z tej formy współpracy, płacisz za efekt. Dowiedz się, czym jeszcze charakteryzują się programy partnerskie! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketingowe podsumowanie 2022 roku Ikona 6:15 min 03.01.2023 Witajcie w Nowym Roku! Świąteczny kurz powoli opada, jeszcze słychać echa fajerwerków, a jeden z najbardziej szczególnych miesięcy w roku właśnie minął. Jakie tematy królowały w 2022 roku i o czym mówił internet w grudniu? Czy głównym tematem były święta? A może pojawiły się jakieś postanowienia noworoczne? Sprawdźmy! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700