Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:55 min Ikona 18.01.2013

„Pokolenie Y” – generacja przesiąknięta Internetem

Trudne życie bez smartfona

Zadziwiające, jak bardzo można przywiązać się do urządzenia. „Pokolenie Y” to osoby,  dla których niemożność korzystania z telefonu komórkowego z Internetem wiąże się z ze złym samopoczuciem podobnym do tego, jakie nałogowy palacz odczuwa nie mogąc sięgnąć po papierosa. Aż 75% polskich badanych nie chciałoby się rozstawać ze swoimi smartfonami. Dla wielu z respondentów (90% na świecie i 77% w Polsce) korzystanie z telefonów jest jedną z wielu wykonywanych codziennie rano czynności bez której nie wyobrażają sobie wyjścia z domu, tak jak umycia zębów czy wypicia kawy.  W łóżku, w łazience, podczas posiłków – wszędzie tam „pokoleniu Y” towarzyszy telefon z dostępem do Internetu.

 

Przyjaciele w Internecie – Internet przyjacielem?

Niepokojące są dane o tym, że spędzanie czasu ze znajomymi w Internecie staje się równie popularne, co osobiste kontakty. 66% ankietowanych z całego świata przyznało, że tyle samo lub więcej (!) czasu spędza z przyjaciółmi w sieci, co podczas tradycyjnych spotkań. Czy to oznacza, że następna generacja w ogóle nie będzie się kontaktować twarzą w twarz? Na szczęście Polska znajduje się pod tym względem w lepszej pozycji. W naszym kraju ponad połowa respondentów (56%) deklaruje, że woli osobiste spotkania, a połowa mniej preferuje kontakt przez Internet. Mimo że nowe, mniejsze urządzenia stają się coraz bardziej popularne wśród „pokolenia Y”, więcej użytkowników (w Polsce 65%) wciąż woli łączyć się z Internetem poprzez laptop. Smartfon najwyższą popularność zdobył w Korei Południowej, a tablet – w Brazylii.

 

Być albo nie być w sieci

Dla „generacji Y” Internet nie jest już tylko sposobem spędzania wolnego czasu,  przenika bowiem wszystkie dziedziny jej codziennego życia. Praca, zakupy, życie towarzyskie – wszystko to łączy się z przebywaniem w sieci. Szczególną popularnością cieszą się zakupy przez Internet – 90% światowych respondentów i prawie wszyscy z Polski przyznają się do tej formy kupowania. Większa część „pokolenia Y” (66% na świecie) nie chce jednak, by ich pracodawcy monitorowali ich poczynania w sieci.  Jest to zapewne związane z tym, jak wiele informacji na swój temat zamieszczają oni na portalach społecznościowych. Aż 9 na 10 ankietowanych z Polski i świata regularnie wrzuca do sieci swoje zdjęcia, by zamieścić je na Facebooku i innych stronach, a wielu z nich codziennie aktualizuje swój profil. Mimo chęci zdobywania informacji i publikowania swojego wizerunku, „generacja Y”  jest jednak ostrożna w podawaniu swoich danych osobowych, decydując się tylko na udostępnienie adresu e-mail do otrzymania informacji na temat promocji. W naszym kraju wciąż króluje Facebook, który jest najbardziej popularnym portalem. Ponad ¾ polskich respondentów nie ma natomiast konta na innym popularnym na świecie serwisie, Twitterze.

 

Czy nasze dzieci i wnuki będą w ogóle chodzić do szkoły, czy edukacja też całkowicie przeniesie się do sieci i nie będzie już żadnego powodu, żeby wychodzić z domu? Na to pytnie odpowie nam za lat kilka czy kilkanaście diagnoza zachowań  „pokolenia Z”.

 

Źródło: Wirtualnemedia

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki Ikona 6:00 min 26.05.2023

Dlaczego warto przeprowadzić rebranding marki

W Waszych głowach pojawił się pomysł na nowe logo, ciekawszy slogan lub zmianę grupy docelowej? Impulsów do przeprowadzenia rebrandingu znajdziecie naprawdę sporo. Istotne, aby decyzja o odświeżeniu identyfikacji wizualnej marki była dobrze przemyślana i zaplanowana. To proces, po którego zakończeniu czeka Was mnóstwo satysfakcji. Dowiedzcie się, dlaczego! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 6

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania? Ikona 4:40 min 22.05.2023

Jak skracać linki, by zachęcały do klikania?

Często okazuje się, że linki są za długie i zajmują zbyt wiele miejsca we wpisach w social mediach albo wiadomościach wysyłanych do klientów. Nie wyglądają estetycznie, a przez to nie zachęcają do klikania. Jest na to sposób – skracanie linków przy użyciu specjalistycznych narzędzi. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55