Ikona 03:35 min Ikona 18.12.2012

Ostatni tydzień przed Świętami to doskonała okazja do podsumowań. Szczególnie jeśli dotyczą one zakupów przedświątecznych, jak również zakupów w ogóle.

Internetowy rynek zakupowy rośnie w siłę z roku na rok. Prognozy wskazują, że w tym roku w sieci wydamy nawet 21,5 mld złotych (prognoza SMB, Kelkoo, Forrester Research). To o 4 mld złotych więcej niż w zeszłym roku. Użytkownicy Internetu chętnie kupują online, jednak e-sklepy wybierają wyjątkowo starannie.

Źródło: Money.pl

 

W badaniu przeprowadzonym przez Money.pl we współpracy z Gazetą Wyborczą i Wyborcza.biz wzięto pod uwagę kilka głównych czynników, które przyczyniają się do popularności sklepu internetowego:

 

– przejrzystość i funkcjonalność witryn, – asortyment, – informacja o produkcie, – procedura zamawiania i sposoby dostarczania towaru, – możliwości płacenia za nie, jakość obsługi i interakcja z klientem, a także promocje i rabaty dla klientów.

 

SEO przyciąga, Facebook kusi

 

Właściciele sklepów internetowych, według badania przeprowadzonego przez Shoper, największe szanse na podniesienie sprzedaży upatrują w reklamie internetowej. Na drugim miejscu, z wynikiem 48,8%, sytuują się działania SEO w wyszukiwarkach (w 2011 roku było to 43% badanych). To znaczący wzrost zainteresowania pozycjonowaniem. Wysoka pozycja w wyszukiwarce to przecież bezsporna przewaga nad konkurencją i większe zainteresowanie klientów serwisem.

Duże znaczenie w przedświątecznym wyścigu o klienta mają także działania promocyjne w mediach społecznościowych. Portale typu Facebook to korzyść dla sprzedawcy, bo daje mu możliwość zareklamowania się na swoim profilu, jednak fani również mogą osiągnąć profity z aktywności na fan page’ach –  często premiowana jest ona rabatami w sklepie. Prawidłowość jest prosta – większa aktywność właściciela fan page’a równa się większej aktywności jego fanów. Coraz rzadziej można spotkać profile-widma, którymi nikt się nie zajmuje. A to dobry znak.

 

Polacy stawiają na sprzęt RTV i AGD

 

W rankingu sklepów internetowych 2012 (analiza od października 2011 roku do września 2012 r.) wyodrębniono 7 kategorii: Elektronika i AGD, Zdrowie i uroda, Kultura i rozrywka, Moda, Sklepy wielobranżowe, Sklepy specjalistyczne, Turystyka. W takiej właśnie kolejności usytuowały się najlepiej ocenione sklepy w danych kategoriach. Sklepy z branży elektronicznej i AGD wiodą prym i zostały najbardziej docenione przez internautów. Ich atutem jest wyjątkowo wysoka jakość obsługi klienta, a także szeroki asortyment. – Bogaty asortyment a także nowe sposoby dostawy – szybkie i wygodne dla obu stron – pozwolą zrealizować oczekiwania nawet najbardziej wybrednych kupujących – prognozuje Krzysztof Krawczyk, Prezes DreamCommerce S.A. Okres przedświąteczny rządzi się jednak swoimi prawami.

 

Czy dotrze na czas?

 

Szacuje się, że co czwarta osoba w naszym kraju kupuje choć jeden bożonarodzeniowy prezent w sklepie internetowym. To powoduje gwałtowny wzrost sprzedaży, a także znacznie zwiększone obroty pracy firm kurierskich i Poczty Polskiej. Nietrudno domyślić się, że w obliczu ogromnego wzrostu zainteresowania ofertą, może wydłużyć się również czas dotarcia przesyłki. Jeśli chcemy więc uniknąć nieprzyjemnej niespodzianki w postaci prezentu, który nie dotarł na czas, warto zamówić go odpowiednio wcześniej – najlepiej do 17 – 18 grudnia, jak twierdzą specjaliści. Zakupy w sieci to duża wygoda, ale również ryzyko: że produkt nie będzie odpowiadał naszym oczekiwaniom, będzie wadliwy, nie dotrze na czas lub nie dotrze w ogóle. W świetle ostatnich wydarzeń, warto być czujnym i nie dać się oszukać fikcyjnym e-sklepom. Zalety handlu w Internecie najlepiej znają natomiast osoby, które wpadają w e-zakupowe szaleństwo i podkręcają sprzedaż przedświąteczną nawet o 100 procent. Święta to także szansa dla sklepów internetowych na pokazanie się z jak najlepszej strony. A dla nich najlepszą reklamą będą pozytywne opinie zadowolonych klientów.

Źródła: GłosWielkopolski.pl, Money.pl, Chip.pl.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google coraz bardziej aktywne w sektorze e-commerce Ikona 01:00 min 13.05.2015 Coraz częściej dowiadujemy się o planach Google związanych z ekspansją rynku e-commerce. W grudniu pojawiły się informacje na temat przycisku „Kup” w systemie Google Shopper, dzięki któremu użytkownicy mogliby dokonywać zakupów już z poziomu wyszukiwarki.  Teraz czas na kolejny krok – współpracę z sektorem modowym, wskazywanie trendów i preferencji Internautów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Polski rynek e-commerce w 2015 roku Ikona 01:10 min 03.08.2015 Jak wielu Polaków dokonuje zakupów online? To już 55%! Nie da się przeoczyć roli urządzeń mobilnych - aż 37% badanych użytkowników dokonuje zakupów online za pomocą smartfonów. A jakie są kluczowe czynniki, mające wpływ na podejmowanie decyzji zakupowych? Czego oczekują internauci od sklepów internetowych? Co zniechęca do transakcji online? Najnowszy raport Gemius odpowiada na wiele pytań związanych z trendami panującymi w e-commerce. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

65 proc. klientów e-sklepu powraca, gdy… Ikona 02:20 min 25.09.2009 Coraz więcej konsumentów decyduje się na robienie zakupów w Internecie. Jednak przed podjęciem decyzji lubimy szukać w sieci informacji na temat intersujących ich produktów. Co zrobić aby Klient oglądający produkt w naszym sklepie internetowym, zdecydował się na zakupy właśnie u nas? Co ma szczególny wpływ na podejmowanie przez nas decyzji zakupowych? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700