Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:35 min Ikona 18.12.2012

Gwiazdkowe szaleństwo e-zakupowe

Ostatni tydzień przed Świętami to doskonała okazja do podsumowań. Szczególnie jeśli dotyczą one zakupów przedświątecznych, jak również zakupów w ogóle.

Internetowy rynek zakupowy rośnie w siłę z roku na rok. Prognozy wskazują, że w tym roku w sieci wydamy nawet 21,5 mld złotych (prognoza SMB, Kelkoo, Forrester Research). To o 4 mld złotych więcej niż w zeszłym roku. Użytkownicy Internetu chętnie kupują online, jednak e-sklepy wybierają wyjątkowo starannie.

Źródło: Money.pl

 

W badaniu przeprowadzonym przez Money.pl we współpracy z Gazetą Wyborczą i Wyborcza.biz wzięto pod uwagę kilka głównych czynników, które przyczyniają się do popularności sklepu internetowego:

 

– przejrzystość i funkcjonalność witryn, – asortyment, – informacja o produkcie, – procedura zamawiania i sposoby dostarczania towaru, – możliwości płacenia za nie, jakość obsługi i interakcja z klientem, a także promocje i rabaty dla klientów.

 

SEO przyciąga, Facebook kusi

 

Właściciele sklepów internetowych, według badania przeprowadzonego przez Shoper, największe szanse na podniesienie sprzedaży upatrują w reklamie internetowej. Na drugim miejscu, z wynikiem 48,8%, sytuują się działania SEO w wyszukiwarkach (w 2011 roku było to 43% badanych). To znaczący wzrost zainteresowania pozycjonowaniem. Wysoka pozycja w wyszukiwarce to przecież bezsporna przewaga nad konkurencją i większe zainteresowanie klientów serwisem.

Duże znaczenie w przedświątecznym wyścigu o klienta mają także działania promocyjne w mediach społecznościowych. Portale typu Facebook to korzyść dla sprzedawcy, bo daje mu możliwość zareklamowania się na swoim profilu, jednak fani również mogą osiągnąć profity z aktywności na fan page’ach –  często premiowana jest ona rabatami w sklepie. Prawidłowość jest prosta – większa aktywność właściciela fan page’a równa się większej aktywności jego fanów. Coraz rzadziej można spotkać profile-widma, którymi nikt się nie zajmuje. A to dobry znak.

 

Polacy stawiają na sprzęt RTV i AGD

 

W rankingu sklepów internetowych 2012 (analiza od października 2011 roku do września 2012 r.) wyodrębniono 7 kategorii: Elektronika i AGD, Zdrowie i uroda, Kultura i rozrywka, Moda, Sklepy wielobranżowe, Sklepy specjalistyczne, Turystyka. W takiej właśnie kolejności usytuowały się najlepiej ocenione sklepy w danych kategoriach. Sklepy z branży elektronicznej i AGD wiodą prym i zostały najbardziej docenione przez internautów. Ich atutem jest wyjątkowo wysoka jakość obsługi klienta, a także szeroki asortyment. – Bogaty asortyment a także nowe sposoby dostawy – szybkie i wygodne dla obu stron – pozwolą zrealizować oczekiwania nawet najbardziej wybrednych kupujących – prognozuje Krzysztof Krawczyk, Prezes DreamCommerce S.A. Okres przedświąteczny rządzi się jednak swoimi prawami.

 

Czy dotrze na czas?

 

Szacuje się, że co czwarta osoba w naszym kraju kupuje choć jeden bożonarodzeniowy prezent w sklepie internetowym. To powoduje gwałtowny wzrost sprzedaży, a także znacznie zwiększone obroty pracy firm kurierskich i Poczty Polskiej. Nietrudno domyślić się, że w obliczu ogromnego wzrostu zainteresowania ofertą, może wydłużyć się również czas dotarcia przesyłki. Jeśli chcemy więc uniknąć nieprzyjemnej niespodzianki w postaci prezentu, który nie dotarł na czas, warto zamówić go odpowiednio wcześniej – najlepiej do 17 – 18 grudnia, jak twierdzą specjaliści. Zakupy w sieci to duża wygoda, ale również ryzyko: że produkt nie będzie odpowiadał naszym oczekiwaniom, będzie wadliwy, nie dotrze na czas lub nie dotrze w ogóle. W świetle ostatnich wydarzeń, warto być czujnym i nie dać się oszukać fikcyjnym e-sklepom. Zalety handlu w Internecie najlepiej znają natomiast osoby, które wpadają w e-zakupowe szaleństwo i podkręcają sprzedaż przedświąteczną nawet o 100 procent. Święta to także szansa dla sklepów internetowych na pokazanie się z jak najlepszej strony. A dla nich najlepszą reklamą będą pozytywne opinie zadowolonych klientów.

Źródła: GłosWielkopolski.pl, Money.pl, Chip.pl.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:35 min 15.01.2010 Formy promocji, z którymi możemy spotkać się w Internecie już dawno nie ograniczają się do irytujących banerów, które trudno jest wyłączyć. Natomiast okazuje się, że wiedza użytkowników wyszukiwarek internetowych jest w tym zakresie dosyć ograniczona. Bo reklama w Internecie to nie tylko baner z niewidzialnym i znikającym krzyżykiem, ale tak naprawdę każdy ruch użytkownika. Czytaj więcej
Case study ze współpracy z marką Noffo Ikona 05:45 min Stały monitoring oraz dynamiczne reagowanie na zmiany przyczyniły się do sukcesu prowadzonych kampanii reklamowych w środowisku Google dla naszego Klienta – marki oferującej produkty wyposażenia wnętrz.  Dzięki gruntownej analizie danych oraz wieloletniej praktyce w obszarze kampanii reklamowych nasi Certyfikowani Specjaliści Google Ads przygotowali najbardziej optymalną strategię reklamową – a jej kulisy przedstawiają w tym case study. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:35 min 15.07.2013 Grany właśnie na ekranach kin film „Stażyści” przypomniał wszystkim o aranżacji przestrzeni w siedzibie Google INC. Gigant z Kalifornii pokazał, jak pomysłowo można zaprojektować wnętrze biura. Kreatywne breakout roomy, miejsca do relaksu, czy rekreacji, a także darmowe restauracje to trendy, które znajdują wielu naśladowców. Również w Polsce. Jednym z nich jest Sunrise System. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700