Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Klarownie i czytelnie, ale przede wszystkim szybko – tego właśnie wymagają od formularzy internetowych współcześni użytkownicy. Analiza firmy Janrain wykazała, że zdecydowana większość internautów nie chce wypełniać długich formularzy rejestracyjnych.
Wg wspomnianych badań aż 86% użytkowników opuszcza stronę internetową, jeśli korzystanie z materiałów zamieszczonych na niej wymaga założenia kolejnego konta. W znaczącej mierze wynika to z konieczności wymyślania i zapamiętania nowego loginu oraz hasła. Statystyczny użytkownik Internetu korzysta aż z pięciu różnych haseł, którymi operuje w ramach posiadanych profili społecznościowych oraz innych kont internetowych. Ważnym czynnikiem jest również odpowiednia długość formularza rejestracyjnego. Jeśli wymaga zbyt wielu danych, najczęściej internauta rezygnuje z dołączenia do danej społeczności.
W świetle przeprowadzonej analizy, firma Janrain wskazała również na bardzo powszechny problem długich i przestarzałych w formie formularzy. Blisko 90% ankietowanych przynajmniej raz dopuściło się oszustwa przy wprowadzaniu danych do formularza. Jako główny powód postępowania podali oni brak informacji dotyczącej wykorzystania ich danych osobowych w przyszłości.
Najkorzystniejszym rozwiązaniem problemu rejestracji na portalach i stronach internetowych jest społecznościowe logowanie. Najczęściej sprowadza się do konieczności założenia konta za pomocą rejestracji swojego facebookowego profilu, jednak można także zupełnie wykluczyć ten etap. Naturalnie można również bazować na kontach innych serwisów internetowych , jak również mailowych. Liderem na rynku społecznościowego logowania pozostaje jednak Facebook (54%), jedna czwarta należy zaś dostawców poczty elektronicznej (Google, Yahoo!).
Źródło: SocialPress
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: