Ikona 01:35 min Ikona 19.10.2012

 Problem rejestracji na portalach

Klarownie i czytelnie, ale przede wszystkim szybko – tego właśnie wymagają od formularzy internetowych współcześni użytkownicy. Analiza firmy Janrain wykazała, że zdecydowana większość internautów nie chce wypełniać długich formularzy rejestracyjnych.

Wg wspomnianych badań aż 86% użytkowników opuszcza stronę internetową, jeśli korzystanie z materiałów zamieszczonych na niej wymaga założenia kolejnego konta. W znaczącej mierze wynika to z konieczności wymyślania i zapamiętania nowego loginu oraz hasła. Statystyczny użytkownik Internetu korzysta aż z pięciu różnych haseł, którymi operuje w ramach posiadanych profili społecznościowych oraz innych kont internetowych. Ważnym czynnikiem jest również odpowiednia długość formularza rejestracyjnego.  Jeśli wymaga zbyt wielu danych, najczęściej internauta rezygnuje z dołączenia do danej społeczności.

W świetle przeprowadzonej analizy, firma Janrain wskazała również na bardzo powszechny problem długich i przestarzałych w formie formularzy. Blisko 90% ankietowanych przynajmniej raz dopuściło się oszustwa przy wprowadzaniu danych do formularza. Jako główny powód postępowania podali oni brak informacji dotyczącej wykorzystania ich danych osobowych w przyszłości.

 

Społecznościowe logowanie vs. tradycyjne formularze

Najkorzystniejszym rozwiązaniem problemu rejestracji na portalach i stronach internetowych jest społecznościowe logowanie. Najczęściej sprowadza się do konieczności założenia konta za pomocą  rejestracji swojego facebookowego profilu, jednak można także zupełnie wykluczyć ten etap. Naturalnie można również bazować na kontach innych serwisów internetowych , jak również  mailowych. Liderem na rynku społecznościowego logowania pozostaje jednak Facebook (54%), jedna czwarta należy zaś dostawców poczty elektronicznej (Google, Yahoo!). Takie elementy rozwiązujemy u nas dzięki przeprowadzeniu audytu SEO.

Źródło: SocialPress

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 03:30 min 17.12.2012 Jak zrozumieć osoby niekorzystające z Internetu (czy to dziś możliwe, zapyta niejeden zapalony internauta). Raport „World Internet Project Poland 2012” podaje, że motywy "niepodłączenia" są różne - od braku potrzeb, przez cenę po brak umiejętności. Nie oznacza to jednak braku korzystania z zalet i zasobów Internetu - badanie pokazuje, ze kto sam nie szuka w Sieci, często prosi o to kogoś bliskiego, tak czy inaczej pozyskując potrzebne informacje.  "Podłączeni" natomiast korzystają z Sieci z rosnącą intensywnością. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:55 min 18.01.2013 Każde pokolenie różni się czymś od poprzedniego i ma swoje indywidualne cechy oraz  zachowania. Nie inaczej jest z tak zwaną „generacją Y”, która nastąpiła po „X” i jest jej całkowitym przeciwieństwem. Badania nad tym, czym jest dla niej Internet i w jakim stopniu go używa, pozwalają na wysunięcie interesujących wniosków.  Ankietę, która objęła kilkanaście krajów z całego świata (w tym Polskę), przeprowadził InsightExpress. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:55 min 10.08.2012 Pisaliśmy o "efekcie surround" - jak dzięki łączeniu SEO i PPC wzrasta liczba zamówień przez stronę i inne istotne parametry e-commerce. Dobre efekty dają kampanie efektywnościowe - gdzie wzrost określonego parametru jest z góry założonym celem działań marketingowych. To tzw. Performance Marketing - ta forma reklamy i promocji z definicji łączy narzędzia SEO, PPC i wszelkie inne, dzięki którym rośnie pożądany, zakupowy ruch na stronie. Dla zobrazowania efektu - kilka przykładów. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700