Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 05:00 min Ikona 23.02.2018

Jak user intent wpływa na content marketing?

Pamiętam jak jeszcze sześć lat temu „keyword stuffing” był obecny na większości stron internetowych, zainteresowanych w działaniach SEO. Upychanie słów kluczowych, by zwrócić uwagę robotów na domenę, było niemal tożsame z pozycjonowaniem. Jednak okazało się, że nie tędy droga.

Użytkownicy nie chcieli trafiać na strony, gdzie tekst najeżony jest frazami kluczowymi i tyle. Zależało im na znajdowaniu takich witryn, gdzie znaleźliby odpowiedzi na swoje pytania i rozwiązania swoich problemów. Szybko zrozumiał to Google, rozbudowując swoją wyszukiwarkę o coraz sprytniejsze algorytmy (jak Panda, Pingwin, Koliber, Gołąb, Page Layout, itd.). Szybko zrozumieli to też gracze rynku SEO i zmienili podejście w strategiach pozycjonowania. Obecnie nadal jest ważne, aby dobrać odpowiednie słowa kluczowe, ale tworzenie stron z treścią pozbawioną wartości dla użytkowników nikogo już nie interesuje. Właśnie dlatego tak ważne jest zrozumienie intencji użytkowników i stworzenie wartościowego contentu.

 

User intent, czyli właściwie co?

 

W tym zjawisku upatruje się obecnie przyszłość SEO. User intent są to – najprościej rzecz ujmując – intencje użytkowników, czyli to czego użytkownicy poszukują w internecie. A szerzej rzecz ujmując? I tu się sprawa nieco komplikuje, ponieważ:

  • istnieją słowa o różnym znaczeniu w zależności od kontekstu, np. zamek może oznaczać zarówno obiekt architektoniczny, element zabezpieczenia drzwi wejściowych, jak i rodzaj zapięcia odzieży.
  • użytkownik może oczekiwać wiedzy o charakterze definicyjnym (co to jest zamek?), instruktażowym (jak naprawić zamek w kurtce?), rozrywkowym (najpiękniejsze zamki Dolnego Śląska).
  • użytkownicy wyszukują informacji z różnych miejsc na świecie, a obecnie Google coraz większą uwagę zwraca na opieranie wyników wyszukiwania o lokalizację użytkownika.
To wszystko trzeba uwzględnić mając na uwadze sedno user intent, czyli zamiar z jakim użytkownik zaczyna poszukiwania w Internecie. Istnieją tak naprawdę trzy główne powody:
  • zakup produktu lub usługi,
  • znalezienie informacji,
  • skontaktowanie się z firmą.

User intent a content marketing

 

O tym, że content is king trąbimy nie od dziś. Wspominaliśmy w krótkim wpisie już w 2013 jak ważny jest content marketing.  Od tego czasu przypominamy o tym, jak tworzyć skuteczny content i to nie raz, nie dwa, ale systematycznie i regularnie. Dlaczego? Content marketing jest skutecznym narzędziem marketingowym reklamy internetowej. Daje wiele możliwości, by odpowiedzieć na potrzeby użytkowników.

Właściciele stron nie  powinni ograniczać się wyłącznie do tekstu, liczą się także zdjęcia, wykresy, infografiki, tabele, coraz bardziej także nagrania wideo. Content musi być dopasowany pod kątem formy i merytoryki do odbiorców, np.

oryginalne sesje zdjęciowe, pokazujące stylizacje to świetny content marketing dla sklepów odzieżowych, a wideo z instruktażem samodzielnego wykonania stolika z palet sklepowych sprawdzi się na stronach sklepów z materiałami budowlanymi i stronach architektów wnętrz.

 

Użyteczność dla odbiorców jest przez Google postrzegana jako cenna wartość (zwiększająca bowiem wartość samej wyszukiwarki). Strony z contentem, który Google uzna za użyteczny, są „nagradzane” przez jego algorytmy. Gigant z Mountain View pozytywnie ocenia strony, których zawartość odpowiada potrzebom użytkowników. Wobec tego w interesie właścicieli stron internetowych jest zidentyfikowanie intencji użytkowników. Dzięki temu mogą  wprowadzić w swoim serwisie treści, poszukiwane przez użytkowników, którzy częściej odwiedzają i polecają strony, gdzie znaleźli wartościowe informacje. Ergo: Zwiększa się ruch na stronie i rośnie konwersja (np. sprzedaż, rezerwacja, itp.).

 

Jak zidentyfikować user intent?

 

Podstawowym działaniem w identyfikowaniu user intent jest wykorzystanie narzędzi Google. Szczególnie pomocne są Google Search Console i Google Analytics, które zapewniają podgląd statystyk domeny z wyszczególnieniem liczby zapytań i liczby kliknięć na konkretne wyrażenia. W oparciu o nie:
  1. Wyszukaj najlepsze słowo kluczowe do kierowania na stronę.
  2. Wykonaj research dla wybranego słowa kluczowego.
  3. Sprawdź kilka pierwszych wyników i skonfrontuj ze swoją stroną.
  4. Wybierz rodzaj treści najczęściej pojawiający się na górze wyników wyszukiwania dla danego słowa kluczowego.

Nie ograniczaj się wyłącznie do narzędzi Google. Jeżeli działasz z myślą o swoich odbiorcach, to przeanalizuj ich zachowania np. na forum, w komentarzach pod produktami lub artykułami, w komentarzach pod postami w social mediach. Ponadto możesz zasięgnąć języka u swojego zespołu obsługi klienta bądź przeprowadzić ankietę wśród swoich klientów.

Obserwując branżę reklamy internetowej można zauważyć, że content marketing zyskuje coraz większe znaczenie. Nie jest to jednak rozwiązanie samodzielne i znajduje zastosowanie jako element szerszej kampanii marketingowej. Stanowi dopełnienie pozycjonowania dające pozytywne efekty, a tym skuteczniejsze, im lepiej odpowiada na potrzeby użytkowników. User intent zastosowany umiejętnie w content marketingu na stronie internetowej w większości przypadków skutkuje wzmożeniem ruchu i konwersją.

Źródła: Search Engine Journal (1,2), Gravitate Design, Search Engine Watch, Content Marketing Institute

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 28

No votes so far! Be the first to rate this post.

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu! Ikona 5:00 min 25.09.2023

Wiesz, jaki potencjał drzemie w grupach na Facebooku? Wykorzystaj go w rozwoju swojego biznesu!

Social media stały się dla wielu osób głównym źródłem nie tylko rozrywki, ale też informacji. To już chyba nikogo nie dziwi. Portale społecznościowe wkroczyły także w sferę biznesową i stanowią potężne narzędzie wspierające działania marketingowe. Dziś przyjrzymy się grupom na Facebooku, dzięki którym można wesprzeć rozwój biznesu. I to za darmo! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 26

No votes so far! Be the first to rate this post.

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach! Ikona 6:00 min 21.09.2023

12 wskazówek, dzięki którym inni będą chcieli obserwować Twoją markę w social mediach!

Social media to miejsce, w którym nie może zabraknąć Twojej marki. Facebook, Instagram, YouTube, TikTok – to tylko niektóre serwisy, które gromadzą zaangażowane społeczności i mają ogromny potencjał marketingowy. Dziś podzielimy się z Tobą wskazówkami, dzięki którym dowiesz się, jak zdobywać followersów i przekształcić ich w klientów Twojej firmy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.4 / 5. Vote count: 25

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną? Ikona 6:00 min 20.09.2023

Na którą wersję strony postawić: mobilną czy responsywną?

Mobilna czy responsywna – która wersja strony internetowej jest przyjaźniejsza dla odbiorców? Wiele osób stosuje oba określenia zamiennie, nie zwracając uwagi na istotne, dzielące je różnice. A to może przyczynić się na przykład do spadku wyświetleń witryny w organicznych wynikach wyszukiwania. Dowiedzmy się, jaka opcja okaże się najlepszym rozwiązaniem! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55