Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 05:00 min Ikona 23.02.2018

Pamiętam jak jeszcze sześć lat temu „keyword stuffing” był obecny na większości stron internetowych, zainteresowanych w działaniach SEO. Upychanie słów kluczowych, by zwrócić uwagę robotów na domenę, było niemal tożsame z pozycjonowaniem. Jednak okazało się, że nie tędy droga.

Użytkownicy nie chcieli trafiać na strony, gdzie tekst najeżony jest frazami kluczowymi i tyle. Zależało im na znajdowaniu takich witryn, gdzie znaleźliby odpowiedzi na swoje pytania i rozwiązania swoich problemów. Szybko zrozumiał to Google, rozbudowując swoją wyszukiwarkę o coraz sprytniejsze algorytmy (jak Panda, Pingwin, Koliber, Gołąb, Page Layout, itd.). Szybko zrozumieli to też gracze rynku SEO i zmienili podejście w strategiach pozycjonowania. Obecnie nadal jest ważne, aby dobrać odpowiednie słowa kluczowe, ale tworzenie stron z treścią pozbawioną wartości dla użytkowników nikogo już nie interesuje. Właśnie dlatego tak ważne jest zrozumienie intencji użytkowników i stworzenie wartościowego contentu.

 

User intent, czyli właściwie co?

 

W tym zjawisku upatruje się obecnie przyszłość SEO. User intent są to – najprościej rzecz ujmując – intencje użytkowników, czyli to czego użytkownicy poszukują w internecie. A szerzej rzecz ujmując? I tu się sprawa nieco komplikuje, ponieważ:

  • istnieją słowa o różnym znaczeniu w zależności od kontekstu, np. zamek może oznaczać zarówno obiekt architektoniczny, element zabezpieczenia drzwi wejściowych, jak i rodzaj zapięcia odzieży.
  • użytkownik może oczekiwać wiedzy o charakterze definicyjnym (co to jest zamek?), instruktażowym (jak naprawić zamek w kurtce?), rozrywkowym (najpiękniejsze zamki Dolnego Śląska).
  • użytkownicy wyszukują informacji z różnych miejsc na świecie, a obecnie Google coraz większą uwagę zwraca na opieranie wyników wyszukiwania o lokalizację użytkownika.
To wszystko trzeba uwzględnić mając na uwadze sedno user intent, czyli zamiar z jakim użytkownik zaczyna poszukiwania w Internecie. Istnieją tak naprawdę trzy główne powody:
  • zakup produktu lub usługi,
  • znalezienie informacji,
  • skontaktowanie się z firmą.

User intent a content marketing

 

O tym, że content is king trąbimy nie od dziś. Wspominaliśmy w krótkim wpisie już w 2013 jak ważny jest content marketing.  Od tego czasu przypominamy o tym, jak tworzyć skuteczny content i to nie raz, nie dwa, ale systematycznie i regularnie. Dlaczego? Content marketing jest skutecznym narzędziem marketingowym reklamy internetowej. Daje wiele możliwości, by odpowiedzieć na potrzeby użytkowników.

Właściciele stron nie  powinni ograniczać się wyłącznie do tekstu, liczą się także zdjęcia, wykresy, infografiki, tabele, coraz bardziej także nagrania wideo. Content musi być dopasowany pod kątem formy i merytoryki do odbiorców, np.

oryginalne sesje zdjęciowe, pokazujące stylizacje to świetny content marketing dla sklepów odzieżowych, a wideo z instruktażem samodzielnego wykonania stolika z palet sklepowych sprawdzi się na stronach sklepów z materiałami budowlanymi i stronach architektów wnętrz.

 

Użyteczność dla odbiorców jest przez Google postrzegana jako cenna wartość (zwiększająca bowiem wartość samej wyszukiwarki). Strony z contentem, który Google uzna za użyteczny, są „nagradzane” przez jego algorytmy. Gigant z Mountain View pozytywnie ocenia strony, których zawartość odpowiada potrzebom użytkowników. Wobec tego w interesie właścicieli stron internetowych jest zidentyfikowanie intencji użytkowników. Dzięki temu mogą  wprowadzić w swoim serwisie treści, poszukiwane przez użytkowników, którzy częściej odwiedzają i polecają strony, gdzie znaleźli wartościowe informacje. Ergo: Zwiększa się ruch na stronie i rośnie konwersja (np. sprzedaż, rezerwacja, itp.).

 

Jak zidentyfikować user intent?

 

Podstawowym działaniem w identyfikowaniu user intent jest wykorzystanie narzędzi Google. Szczególnie pomocne są Google Search Console i Google Analytics, które zapewniają podgląd statystyk domeny z wyszczególnieniem liczby zapytań i liczby kliknięć na konkretne wyrażenia. W oparciu o nie:
  1. Wyszukaj najlepsze słowo kluczowe do kierowania na stronę.
  2. Wykonaj research dla wybranego słowa kluczowego.
  3. Sprawdź kilka pierwszych wyników i skonfrontuj ze swoją stroną.
  4. Wybierz rodzaj treści najczęściej pojawiający się na górze wyników wyszukiwania dla danego słowa kluczowego.

Nie ograniczaj się wyłącznie do narzędzi Google. Jeżeli działasz z myślą o swoich odbiorcach, to przeanalizuj ich zachowania np. na forum, w komentarzach pod produktami lub artykułami, w komentarzach pod postami w social mediach. Ponadto możesz zasięgnąć języka u swojego zespołu obsługi klienta bądź przeprowadzić ankietę wśród swoich klientów.

Obserwując branżę reklamy internetowej można zauważyć, że content marketing zyskuje coraz większe znaczenie. Nie jest to jednak rozwiązanie samodzielne i znajduje zastosowanie jako element szerszej kampanii marketingowej. Stanowi dopełnienie pozycjonowania dające pozytywne efekty, a tym skuteczniejsze, im lepiej odpowiada na potrzeby użytkowników. User intent zastosowany umiejętnie w content marketingu na stronie internetowej w większości przypadków skutkuje wzmożeniem ruchu i konwersją.

Źródła: Search Engine Journal (1,2), Gravitate Design, Search Engine Watch, Content Marketing Institute

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:10 min 18.06.2018 Statystyki mówią same za siebie – połączenie unikalnych treści z materiałami wideo to jeszcze większa szansa na to, że nasza strona wskoczy na wyższe pozycje w wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie często powierzamy zewnętrznym agencjom – i bardzo dobrze! W tej sprawie warto zaufać profesjonalistom. Jednak sami też możemy wesprzeć te działania – uzupełniając je o przekaz wizualny. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:20 min 03.07.2018 Badania wykazują, że użytkownikom Internetu potrzeba zaledwie kilku sekund od wejścia na stronę www by ocenić, czy chcą na niej pozostać. Co często wpływa na decyzję internautów o opuszczeniu witryny? Ocean słów, akapitów i nagłówków, w którym boją sie oni utonąć. Zbawienne w tej sytuacji mogą okazać się infografiki i innego rodzaju treści wizualne. Jaki zatem mają one wpływ na działania w marketingu online? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 46

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 13:35 min 16.02.2018 Specjaliści ds. marketingu powtarzają niemalże jak mantrę, że aby zwiększyć sprzedaż online, należy generować leady. I mają oni rację! Bez podjęcia w tym kierunku żadnych działań nie można liczyć na spektakularne efekty. Wykorzystanie jednak kilku sprawdzonych metod na pozyskiwanie leadów sprzedażowych może szybko poprawić sytuację Twojej firmy na rynku! Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700