Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 00:30 min Ikona 29.03.2016

Jak tekst może pomóc w zwiększeniu konwersji?

Nie ignoruj siły artykułu!

 

Konwersja ma swój początek w artykule. Liczy się dobra treść oraz przejrzystość. Jeśli coś prezentuje się schludnie na pierwszy rzut oka, zachęca do bliższego poznania. Nie warto przeładowywać strony grafiką, czy kolorystyką. Złotą zasadą jest umiar. Nadmiar wzbudzać może irytację, zaś niedomiar ogranicza zaufanie. Właśnie dlatego należy wyważyć proporcje i umieścić tylko naprawdę ważne i przydatne dla użytkowników elementy na stronie, mniej istotne można ukryć (np. stworzyć rozwijalne menu zamiast statycznej, długiej listy). Czytelnik nie powinien się gubić.

Na równi z wizualnie dobrym pierwszym wrażeniem stoi sama treść. Pragnąc osiągnąć efekt zwiększonej konwersji powinna być ona przyjazna pod kątem SEO. Dobrze wypozycjonowana strona, znajdująca się wysoko w naturalnych wynikach wyszukiwania, wpływa na poprawę ruchu. Większość użytkowników Sieci swoje poszukiwania ogranicza do pierwszych dwóch stron wyników wyszukiwania. Jeśli twoja strona znajdzie się na tej liście, istnieje duże prawdopodobieństwo, że zwiększy się ilość odwiedzin oraz wydłuży średni czas trwania sesji.

Aby osiągnąć ten rezultat należy jednak włożyć trochę wysiłku w  zdobycie miejsca w top 10. Strona powinna być odpowiednio zoptymalizowana pod kątem technicznym oraz merytorycznym. Treści odgrywają tu bardzo dużą rolę. Powinny być oryginalne, zawierać unikalne i przydatne dla użytkowników informacje. Nie mogą być przeładowane danymi i zbyt długie. Cenne wskazówki dotyczące tworzenia treści znaleźć można na stronie Pomocy Google. Nie należy zapominać też o samym języku. Dostosowany do grupy odbiorców gwarantuje pełniejsze zrozumienie i większe zainteresowanie.

Buduj relację ze swoim odbiorcą!

 

W swoich założeniach content marketing ma na celu budowanie długotrwałych relacji między marką a klientami. Aby zbudować takie relacje konieczne jest stworzenie odpowiedniego fundamentu, czyli zaufania. Pozyskuje się je poprzez:

 – wiarygodny opis – opowiedz o swojej firmie, usłudze, produkcie prawdę. Nie koloryzuj. Nie fantazjuj. Nie używaj na siłę określeń „wysoka jakość”, „wyjątkowy”, „niesamowity”. Przeładowanie treści takimi „wypełniaczami” może zadziałać w przeciwnym kierunku i zasiać ziarno niepewności u odbiorcy. Skoncentruj się na tym, co wyjątkowego masz do zaoferowania. Nie obawiaj się pisać o możliwych zagrożeniach, np. pisząc artykuł o naturalnych kosmetykach poinformuj o unikalnych składnikach. Jeśli produkt może mieć właściwości uczulające, nie zatajaj tego! Możesz dodać, że w przypadku skóry szczególnie wrażliwej takie reakcje są prawdopodobne, dlatego zalecasz uprzednie wypróbowanie kosmetyku na niewielkim fragmencie skóry. To uwiarygodni cię i sprawi, że klient zwiększy swoje zaufanie wobec strony.

 – błyskawiczny kontakt – nie pozostawiaj komentarzy bez odpowiedzi. Twój artykuł może budzić pozytywne, jak i negatywne emocje. W dobrym tonie jest podziękowanie za te dobre opinie, a koniecznością jest ustosunkowanie się do negatywnego komentarza, nawet jeśli uznajecie go za bezzasadny. Interakcja pokazuje zaangażowanie oraz wskazuje na zainteresowanie opinią klienta, a wykształcenie takiej myśli w świadomości odbiorcy buduje zaufanie.

 – zachętę do działania –  nie obawiaj się działań  CTA (call to action). Czytający twój artykuł bardzo często chcą podjąć działanie, ale zwyczajnie mogą nie wiedzieć jak to zrobić. Używaj haseł oraz przycisków z przekierowaniami, które jednoznacznie wskażą co jeszcze może zrobić, np. zachęć do obejrzenia twojego portfolio, skieruj go na stronę ze sprzedażą produktu, naprowadź na ofertę promocyjną.

 

Źródło: YouTube

Źródła: The Nets, Nowy Marketing, Nowoczesna Firma, Content Standard

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Reklama na Mapach Google Ikona 00:00 min 02.06.2016 Jeszcze niedawno Mapy Google pozwalały jedynie planować trasy i wyszukiwać lokalne przedsiębiorstwa. Dziś celem Google wydaje się być zmaksymalizowanie użyteczności tej usługi nie tylko dla samych użytkowników, lecz także promujących się tam firm. Na Mapy Google z przytupem i fioletowym znacznikiem wkroczyli reklamodawcy AdWords, a jakiś czas wcześniej partnerzy Google tacy jak np. Booking.com, HRS, czy inne wyszukiwarki hoteli i systemy rezerwacji. Co jeszcze ma w zanadrzu gigant z Mountain View? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak pisać linki sponsorowane Ikona 01:55 min 30.11.2009 Tworzenie treści linków sponsorowanych wbrew pozorom wcale nie jest takie proste. No bo w jaki sposób w kilkudziesięciu znakach zawrzeć całą historię firmy, przedstawić ofertę produktów i usług bądź inne aspekty, którymi chcemy się wyróżnić? Postaramy się w kilku prostych krokach pokazać, jak powinno się pisać dobre linki sponsorowane, które staną się reklamą naszej strony. Czytaj więcej
127% więcej ruchu w sklepie internetowym! Przebieg współpracy z SerwetSPA w ramach usługi SEO Cloud Ikona 06:35 min Obecnie w każdej kampanii marketingowej marki uwzględniana jest promocja  w wyszukiwarce Google. Istotne jest przede wszystkim dokonanie wyboru przy pomocy jakiej strategii zadbamy o większą widoczność witryny w wynikach wyszukiwania. My ze swojej strony zdecydowanie polecamy SEO Cloud - jak zauważycie w tym case study, wyniki mogą być oszałamiająco pozytywne. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700