Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:20 min Ikona 03.07.2018

Wykorzystanie infografik w marketingu internetowym – czy warto opowiadać obrazem?

Na naszym blogu często mówimy o tym, co i jak pisać, by treści były wartościowe i zarazem atrakcyjne. Radziliśmy m.in. jak tekst formatować, a także jak oczarować czytelnika za pomocą pierwszego zdania. Wszystko po to, by zainteresować odbiorcę, zwrócić jego uwagę na produkt czy usługę, ostatecznie – przekonać go do swojego zdania. Ciągle mówimy jednak o słowach. A na nieszczęście wszystkich copywriterów dla użytkowników Internetu słowo nie jest atrakcyjne. W sieci wszyscy jesteśmy wzrokowcami.

Słowa a infografiki

 

Niestety, możesz mieć wyjątkowo lekkie pióro i niespotykanie szeroki zakres słownictwa, możesz być samym Stephenem Kingiem copywritingu – nie ma to znaczenia bo statystyki i tak nie będą po Twojej stronie. Te w jasny sposób bowiem pokazują, że aż 90% informacji dostarczanych do mózgu to przekaz wizualny, który dodatkowo trafia tam 60 000 razy szybciej niż tekst. Nieco to przygnębiające liczby dla osób, które żyją z pisania, prawda?
Nie tylko jednak dla nich. Ból głowy muszą mieć również firmy, które swoje działania marketingowe w sieci opierają w znacznym stopniu na słowie pisanym i udostępniają na stronach www oraz profilach w social mediach artykuły, opisy produktów itd.
To, że trudno jest przykuć uwagę odbiorcy samym tekstem nie oznacza jednak jeszcze, że copywriterzy powinni rzucać pracę, a firmy rezygnować z umieszczania tekstów. Pamiętajmy, że działania marketingowe w sieci opierają się w znacznej mierze na treściach słownych mających wpływ na pozycjonowanie – rankingowanie strony przez wyszukiwarki. Poza tym, w pewnych sytuacjach teksty są po prostu niezbędne.

Przygotowanie infografiki: przez agencję czy samemu?

Treści wizualne mogą jednak sprawić, że działania marketingowe będą miały większą moc i będą atrakcyjniejsze, nie warto zatem ograniczać się do słów.  Badania pokazują, że przeciętna osoba w ciągu 5 sekund od wejścia na stronę www podejmuje decyzję, czy chce na niej pozostać. Umieszczenie na stronie infografiki może zatem zwiększyć Twoje szanse na zyskanie klienta. Tym bardziej, że infografiki są czytane 30 razy chętniej niż sam tekst.
Na potrzeby artykułu załóżmy, że przygotowujemy treść wizualną: mamy już wybrany temat oraz niezbędne do jej wykonania materiały. Pojawia się jednak pytanie – jak zrobić infografikę? Rozwiązania są dwa: zadanie możemy zlecić grafikiowi lub profesjonalnej agencji albo przygotować ją samemu.
Opcja pierwsza jest gwarancją tego, że grafika będzie wykonana profesjonalnie, rozwiązanie drugie jest natomiast tańsze, niekoniecznie jednak gorsze. W sieci dostępnych jest wiele programów i aplikacji, dzięki którym – przy odrobinie zaangażowania – można przygotować ciekawe i atrakcyjne treści wizualne. Do takich oprogramowani zaliczają się m.in. Piktochart, Infogr.am, Easel.ly czy Visual.ly – umożliwiają one stworzenie infografik za darmo lub niewielkim kosztem.

Jak użycie grafik przekłada się na działania SEO?

O tym, jak powinna wyglądać profesjonalnie wykonana infografika powiemy jeszcze na naszym blogu w osobnym wpisie, teraz natomiast skupmy się na tym, jakie korzyści niesie ze sobą używanie treści graficznych? Przytoczone na początku liczby mówią, że są one dla ludzi przystępniejsze i atrakcyjniejsze niż sam tekst. Szybko przekazują komunikat, nie wymagają większego zaangażowania i – co najważniejsze – są skuteczne. To właśnie infografiki są najczęściej udostępnianymi w social mediach treściami. A każde udostępnienie to kilku kolejnych potencjalnych klientów. Jeszcze raz odnieśmy się tutaj do statystyk. Te pokazują, że:

 

  • użycie infografiki sprawia, że zrozumienie treści wzrasta o 323%,
  • posty wzbogacone o grafikę zapewniają 53% więcej polubień, 84% więcej kliknięć i 104% więcej komentarzy niż posty tekstowe.
Bardzo często projekty grafik i infografik dostosowane są do charakteru danej firmy i już na pierwszy rzut oka budzą pewne skojarzenia – mogą też zawierać charakterystyczne dla marki kolory, odcienie i fonty. Dzięki takim zabiegom marka staje się rozpoznawalna i zapamiętywana.

Zarówno grafiki, jak i infografiki często zawierają ponadto przyciski CTA (Call To Action), czyli linki, po kliknięciu których użytkownik przenosi się na stronę internetową firmy, kartę produktu w sklepie czy stronę z logowaniem do aplikacji.

 

Dlaczego warto korzystać z infografik – podsumowanie

 

Wzbogacenie treści marketingowych o materiały graficzne znacznie rozszerza grupę odbiorców i potencjalnych klientów. Jeśli udostępniona przez nas grafika stanie się popularna w social mediach, możemy być pewni, że przełoży się to na sukces naszej strony www. Każda kolejna osoba, która szukając źródła grafiki wchodzi na stronę naszej firmy przyczynia się do zwiększenia odwiedzin witryny. A im większa liczba wejść na stronę, tym potencjalnie lepiej dla pozycjonowania: strona ma szansę piąć się coraz wyżej w rankingach wyszukiwarki.

 
 
Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing edukacyjny – dlaczego warto przekazywać wiedzę klientom? Ikona 05:55 min 04.05.2022 Czasy, gdy kontakt przedsiębiorcy z klientem ograniczał się do samej transakcji, sporadycznie wzbogaconej o odpowiedź na kilka pytań dotyczących towaru, dawno minęły. Obecnie warto zadbać o rozbudowanie tych relacji. Dzięki temu zwiększamy szanse na to, że to właśnie u nas klient dokona zakupu lub skorzysta z usług, a po pewnym czasie znowu do nas wróci.  Na czym polega tajemnica sukcesu marketingu edukacyjnego? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 05:00 min 23.02.2018 Odpowiedź na potrzeby użytkowników stała się dla wyszukiwarki Google priorytetem. Jako odbiorcy jesteśmy zadowoleni, że gigant pochyla się nad naszymi pytaniami. Jako nadawcy treści musimy mocno nagimnastykować się, by nasza strona zyskała w oczach Google wartość. Jak tak naprawdę wpływa user intent na strony internetowe? Co ma wspólnego z content marketingiem? I czy potrzebny jest pozycjonowaniu? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 23.05.2016 Moda na „hasztagowanie” galopuje. Krzyżyk tu i krzyżyk tam. Post bez niego traci na wartości. I to właściwie podwójnie. Wpada w czeluść Internetu i nie jest „modny”. Nikt na niego nie trafia, nikt go nie czyta, nikt nie podziwia przebłysku geniuszu w ciągu znaków poprzetykanych gdzieniegdzie krzyżykami. Jaki jest jednak prawdziwy sens używania hasztaga? Gdzie ma to sens? I po co to robić? Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700