Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:00 min Ikona 16.01.2017

Google, Facebook i… sztuczna inteligencja

Sieć neuronowa – o co właściwie chodzi?

 

Połączenie wysiłków naukowców z różnych dziedzin, takich jak matematyka, fizyka czy biologia doprowadziło do powstania tzw. sztucznych sieci neuronowych. W dużym uproszeniu są to programy, które bazują na sztucznej inteligencji, działając w sposób zbliżony do ludzkiego mózgu. Ich celem jest osiągnięcie jak największego stopnia naśladownictwa sposobu myślenia człowieka, tak aby wyeliminować konieczność udziału czynnika ludzkiego w przetwarzaniu danych.

 

Z czym to się je

 

Najbardziej znane i największe firmy – z szeroko pojętych mediów, biznesu czy branży reklamowej, prześcigają się w programach wykorzystujących sieci neuronowe. Okazuje się, że mają one niezwykle szerokie zastosowanie, które bazuje przede wszystkim na umiejętności rozpoznawania wzorów. Z siecią neuronową możesz mieć do czynienia między innymi korzystając z:

– Facebooka

Wprowadzony przez portal społecznościowy algorytm DeepFace  służy do rozpoznawania twarzy. Dzięki temu możesz oznaczyć na zdjęciu znajomych, nawet bez wpisywania ich imion i nazwisk. Ma to być krok naprzód w celu weryfikacji dostępu do konta przy pomocy obrazu z kamery. Sztuczna inteligencja używana jest także w komunikatorze Messenger.

– Google

Jakiś czas temu na naszym blogu pisaliśmy o pomyśle Google Translate – nowej metodzie przekładu Neural Machine Translation, bazującej właśnie na szczątkowej sztucznej inteligencji.  Dzięki tej metodzie maszyna jest w stanie przetłumaczyć od razu całe zdania zamiast ich poszczególnych części, co pozwala na oddanie ich sensu jako całości, nie pojedynczych słów.

DeepDream, czyli coś od Google dla… artystów.  Specjaliście starają się udowodnić, że komputer postrzega świat inaczej niż człowiek. Dlatego stworzono program, w którym możesz przepuścić własne zdjęcie przez sieć neuronową. Przekonaj się jakie efekty daje Deep Dream Generator.

Źródło: Deep Dream Generator

– IBM

Konkretnie model Watson i jego nieprzeciętne umiejętności w tworzeniu… książek kucharskich. Powstały one na bazie analizy setek przepisów, biorąc pod uwagę m.in. skład chemiczny potraw i produktów (mimo sztucznej inteligencji komputer przecież nie może rozpoznać smaków). Dostęp do programu można mieć także przez aplikację Chef Watson.

 

Co zmienią sieci neuronowe?

 

Skoro już powstało sporo technologii wykorzystujących sztuczną inteligencję pytanie brzmi: co będzie następne? Naukowcy i specjaliści od nowych mediów przewidują kilka obszarów, w których z pewnością już niedługo zostanie ona użyta na szeroką skalę. To m.in.:

 

bankowość – przykładem jest Wonga, która w drugiej połowie 2017 roku ma zamiar wdrożyć sieci neuronowe w celu lepszego badania historii kredytowej klientów, a tym samym zapobiegania oszustwom i wyłudzeniom,

telefonia komórkowa – np. T-Mobile pracuje nad możliwością identyfikacji swoich pracowników jedynie przez głos, bez potrzeby wpisywania hasła czy loginu,

tłumaczenia na język migowyMigram.org ma za zadanie ułatwienie komunikacji osobom głuchym, dzięki rozpoznawaniu gestów języka migowego i jego automatyczną translację na mowę lub tekst.

Za, a nawet przeciw

Choć pozytywy wynikające z rozwoju i pracami nad sztuczną inteligencją są oczywiste istnieje grono przeciwników (w tym naukowców i liderów technologicznych), którzy twierdzą, że prawdziwe tworzenie sztucznej inteligencji może przynieść więcej zła niż pożytku. Future of Life Institute opublikował list otwarty, w którym naukowcy, tak znani jak np. Stephen Hawking czy prof. Stuart Russell uznają ją za największe zagrożenie dla ludzkości.

 

Strach się bać?

 

Mimo, że scenariusze rodem z filmu „Ja, robot”, gdzie maszyny przejmują kontrolę nad światem spędzają niektórym sen z powiek specjaliści twierdzą, że na razie… nie mamy czego się bać. Warte podkreślenia jest także, że sieci neuronowe to nie pieśń przyszłości – korzystamy z nich już teraz i to na co dzień! Gdzie? Chwyćcie telefon i odpalcie Facebooka lub polećcie coś Apple Siri i … voilà.

Źródła: chip.pl, Wikipedia, superbiz.se.pl, Blog Sunrise System, businessinsider.com, softonet.pl

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:00 min 28.06.2010 Lubimy nowości, szczególnie jeśli mają wpłynąć na jeszcze sprawniejsze i wygodniejsze przeglądanie zasobów Internetu. Tym razem mamy do czynienia z aktualizacją przeglądarki Firefox, a dokładniej jej wersją 3.6.4. Jakie zmiany tym razem przygotowała dla nas Mozilla oraz czy znalazły się wśród nich nowe funkcje dla użytkowników? Zapraszamy do lektury. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 21.03.2017 Czasami potrzebujesz zabawnych faktów, dzięki którym możesz zabłysnąć na imprezie – to ciekawy zamiennik popularnych żartów, a przy tym uczy Ciebie i słuchaczy czegoś naprawdę pożytecznego na temat otaczającego nas świata. Dostępna od połowy lutego funkcja wyszukiwarki Google umożliwia szybkie wyszukiwanie zabawnych i interesujących ciekawostek o zwierzętach, warzywach i owocach. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Dodawanie zdjęć na Street View jeszcze prostsze! Ikona 02:00 min 15.05.2017 Stare dobre Google Street View… ilu z nas już nie raz pomogło dotrzeć na czas na spotkanie w nowym miejscu, odnaleźć lokal najlepiej oceniany na Trip Advisor czy po prostu odnaleźć się w miejskiej dżungli? To bez wątpienia jeden z najbardziej docenianych i przydatnych „wynalazków” Google. A ma być jeszcze lepiej – dzięki Street View ready wrzucanie własnych zdjęć na platformę będzie jeszcze prostsze! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700