Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:15 min Ikona 02.12.2016

Neural machine translation, czyli jeszcze lepszy Tłumacz Google

Tłumacz Google dotychczas był bardzo niedoskonałym narzędziem. Opierał się na statystycznym tłumaczeniu maszynowym, które (niestety) ma duży problem ze zrozumieniem szerszego kontekstu wypowiedzi. O ile przy tłumaczeniu pojedynczych słów, czy wyrażeń sprawdza się całkiem nieźle, o tyle zdania i dłuższe teksty stanowiły barierę nie do pokonania.

Jednak od 15 listopada dla 8 par językowych (angielski i francuski, niemiecki, hiszpański, portugalski, chiński, japoński, koreański, turecki) Tłumacz będzie stosował nową metodę przekładu – Neural Machine Translation.

 

Neural Machine Translation – jak to działa?

 

Mówiąc najprościej, w metodzie tej maszyna (taka jak Tłumacz Google) tłumaczy od razu całe zdanie zamiast jego poszczególnych części. Jednocześnie system nie „zapomina” o elementach składowych danego zdania.

Jak tłumaczy TechCrunch można to porównać do człowieka patrzącego na obraz, czy zdjęcie – patrzymy na całość i jednocześnie dostrzegamy jego poszczególne elementy.

„From mobile first to AI-first”

Nie jest to pierwszy i zapewne również nie ostatni projekt w coraz większym stopniu wykorzystujący potencjał machine learning, czy też szczątkowej sztucznej inteligencji. Sundar Pichai, CEO Google, jeszcze w październiku stwierdził, że zmierzamy w kierunku świata „AI-first”, czyli takiego, w którym sztuczna inteligencja będzie nam towarzyszyć na każdym kroku.

źródło: Youtube

Wśród projektów, które w mniejszym lub większym stopniu korzystają z, czy też testują możliwości maszynowego uczenia się i sztucznej inteligencji, wymienić można między innymi:

Podsumowując, maszyny przejmują świat?

 

Rzeczywiście postępy w machine learning, deep neural networks i ogólnie pojętej sztucznej inteligencji wydają się być w ostatnim czasie imponujące. SI, w jednej ze swoich form, jest coraz częściej spotykana również w codziennym życiu. Przed nami jednak jeszcze daleka droga, a maszyny muszą się wiele nauczyć zanim choćby w niewielkim stopniu zaczną funkcjonować tak jak ludzki mózg.

Źródła: The Keyword: Found in translation; TechCrunch; The Keyword: Detecting diabetic eye disease; The Keyword: A personal Google, just for you; Wikipedia; Moz; Search Engine Land; Wired; Google Research Blog

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 16.04.2012 Coraz częściej pojawiają się głosy wskazujące na premiowanie przez Google posiadania profilu na portalu społecznościowym potentata z Mountain View. Według specjalistów, strony powiązane z Google+ pojawiają się w wynikach wyszukiwania zdecydowanie wyżej oraz są lepiej oznaczone. Czy faktycznie taka sytuacja ma miejsce? A jeśli tak, to w jaki sposób można ją wykorzystać w celu osiągnięcia korzyści dla swojej marki? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 3

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:30 min 24.06.2021 Czym jest plik robots.txt, jak go stworzyć i edytować? W jaki sposób i które zasoby zablokować przed indeksowaniem? I w ogóle dlaczego coś powinniśmy zablokować przed dostępem robotów wyszukiwarki? Odpowiadamy na te (i inne) podstawowe pytania o jeden z istotnych elementów, mających wpływ na pozycjonowanie strony internetowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

ROI w social media – to możliwe Ikona 04:40 min 30.07.2013 Wiele mówi się o tym, że obecność firmy w mediach społecznościowych  jest dziś konieczna do zdobycia przez nią kolejnych klientów, a co za tym idzie – zysków. W dalszym ciągu jednak podchodzi się do tej kwestii z dużą ostrożnością. Powód jest jeden: ograniczone możliwości zmierzenia ROI (return on investment), czyli zwrotu z inwestycji. To wciąż element, który zniechęca firmy do korzystania z social media. Jak się jednak okazuje, pojawia się coraz więcej możliwości mierzenia zysków w mediach społecznościowych. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700