Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 03:00 min Ikona 25.01.2017

Emoji – ludzka twarz biznesu

Najpopularniejszym słowem w 2015 roku według Oxford Dictionaries było… emoji, a dokładniej buźka płacząca ze szczęścia . Skoro, jak widać, piktogramy – następcy tekstowych emotikonów na dobre zadomowiły się w języku internautów, w tym przede wszystkim użytkowników urządzeń mobilnych, może warto byłoby wykorzystać ich siłę w marketingu?

 

„Więcej niż tysiąc słów” – Emoji

 

Jedno emoji może wyrazić więcej emocji niż często niejedno słowo. Pozwalają w łatwy i szybki sposób, a przy tym zdecydowanie precyzyjniej niż słowa określić nasze uczucia w stosunku do opisywanej sytuacji, przeczytanej treści, czy naszego rozmówcy bądź innego uczestnika dyskusji. Poza tym są po prostu ciekawsze i łatwiejsze w interpretacji niż emotikony stworzone, ale i wyświetlane przy pomocy znaków tekstowych.

Na tę chwilę aż 92% internautów doceniło już funkcjonalność emoji i chętnie wykorzystuje je w prywatnych wiadomościach, jak również w postach i komentarzach na różnych portalach społecznościowych. W stosowaniu tych kolorowych i często zabawnych symboli zdecydowanie wygrywają Panie – 78% kobiet dodaje je do swoich wiadomości i postów nawet kilka razy w tygodniu. Panowie są bardziej powściągliwi i „tylko” 60% mężczyzn tak często stosuje w komunikacji emoji.

Warto przy tym wspomnieć, że emoji bywają już nie tylko dodatkiem wyrażającym nasze emocje, lecz pozwalają także skutecznie przekazać cały komunikat. Przykładem może być tu np. post szkockiego tenisisty Andy’ego Murray’a udostępniony na Twitterze. Czy domyślasz się, co chciał przekazać?

Źródło: Twitter

Emoji w marketingu

 

Posty, jak i reklamy zawierające emoji dużo łatwiej zapadają w pamięć. Sprawiają także, że odbiorcy takich komunikatów czują, że udostępniająca je firma, jest nie tylko bardziej „ludzka”, ponieważ mówi ich „językiem”, ale i dba o swoich klientów. W związku z tym nie powinno nikogo dziwić, że posty zawierające emotikony lub emoji bardziej angażują swoich odbiorców i np. na Facebooku mają aż o 57% więcej polubień.

Nie zapominajmy przy tym, że emoji stosuje przede wszystkim pokolenie Millenialsów, do których w większości przypadków nie trafia już klasyczna forma reklamy.

Jeśli chcesz więc pokazać w sieci ludzką twarz swojego biznesu, możesz zacząć stosować je w komunikacji z internautami na takich portalach jak Facebook, Twitter, czy Instagram.

Emoji możesz dodawać oczywiście w swoich postach i reklamach. Wykorzystuj je jednak także w komentarzach, gdy udzielasz odpowiedzi fanom Twojego fanpage’a. Poza tym w przypadku niektórych wpisów warto rozbudować je o dodatkowe informacje takie jak, „Jak się czujesz?”, czy „Co robisz?”, np. „w obliczu wyzwania”, czy „w świątecznym nastroju”.

Na Facebooku do wykorzystania masz więc klasyczne emoji, reakcje, jak również szeroki wybór naklejek, które są jeszcze bardziej rozbudowaną formą emoji.

Twitter

Jeśli wierzyć statystykom od 2014 roku na Twitterze pojawiło się ponad 110 miliardów emoji! Nie ma w tym jednak nic dziwnego, skoro do wykorzystania mamy tu tylko 140 znaków na post, a emoji pozwalają przy pomocy jednego lub kilku obrazków powiedzieć praktycznie wszystko. Twittując możesz więc znacząco poszerzyć swoją wiadomość nie przekraczając limitu znaków.

Poza tym dostępne są tu także hashtagi opatrzone dedykowanymi im emoji, które jeszcze bardziej przykuwają uwagę użytkowników serwisu.

Instagram

Choć portal ten służy przede wszystkim do udostępniania zdjęć, nie sposób nie zauważyć, że chociażby w komentarzach królują emoji. Oczywiście także i na Instagramie w opisie do dodawanego przez nas zdjęcia możemy wykorzystać kolorowe symbole. Ciekawostką wynikającą zapewne ze specyfiki tego serwisu jest ponadto fakt, że wiele znanych firm udostępniło tu paczki własnych emoji nawiązujących do ich branda, czy innych elementów identyfikacji wizualnej.

Jeśli chcesz poprawić odbiór swojej firmy w sieci i zbliżyć się do swoich odbiorców poprzez stosowanie emoji, musisz pamiętać, by dostosować ich ilość, ale i rodzaj wykorzystywanych symboli do grupy docelowej. Tak jak stosujemy różne style wypowiedzi, tak i stosowanie emoji powinno odpowiadać naszym odbiorcom. Zanim więc na dobre wnikniesz w świat kolorowych buziek i innych symboli, warto dokonać analizy, czy i w jaki sposób wykorzystują je nasi odbiorcy.

Źródła: Social Media Examiner, Komputer Świat

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 13

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 04:45 min 29.11.2017 Już od nieco ponad roku wnikliwie sprawdzamy wszelkie informacje dotyczące powolutku wprowadzanego (i na bieżąco testowanego) indeksu mobile first - czyli nowego indeksu, w którym to mobilna wersja strony będzie decydować o pozycji w rankingu wyszukiwarki Google. Na jakim etapie są prace? Na co zwrócić uwagę z punktu widzenia pozycjonowania? Zebraliśmy w jednym miejscu najważniejsze informacje dotyczące tej kluczowej zmiany w Google. Czytaj więcej
Podwójna promocja – potrójny efekt – case study ze współpracy ze Śląskim Centrum Komputerowym Ikona 4:55 min Właściciel każdego sklepu internetowego zastanawia się, jak skutecznie zwiększyć widoczność swojego serwisu, a tym samym dotrzeć do szerokiego grona odbiorców. Wraz z firmą Śląskie Centrum Komputerowe znaleźliśmy na to sposób, m.in. poprzez zastosowanie dwóch modeli pozycjonowania stron. Chcesz wiedzieć co jeszcze osiągnęliśmy dzięki takiemu rozwiązaniu? Zapoznaj się z naszym case study! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pozycjonowanie osCommerce – sesje i robots.txt Ikona 01:10 min 18.02.2019 Przedstawiamy kilka prostych porad, które pomogą sklepom internetowym opartym na osCommerce uniknąć tworzenia duplikatów. Wyjaśniamy w jaki sposób i co zablokować przed indeksowaniem przez wyszukiwarkę, aby algorytmy Google nie oceniły witryny internetowej niżej niż powinny w rzeczywistości. Serdecznie zachęcamy do przeczytania całości tekstu! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700