Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:10 min Ikona 12.01.2017

Google Tango, czyli rozszerzona rzeczywistość w służbie nauki

Wiele osób nie przepada za wizytami w muzeach – uważa je za nudne i w zasadzie pozbawione korzyści, ponieważ nieumiejętne przedstawianie ekspozycji odstrasza swoją ciężką formą. Dlatego coraz więcej placówek tego typu inwestuje w interaktywne przewodniki, które znacznie podnoszą atrakcyjność przekazu. Google poszło jednak znacznie dalej. Dzięki wykorzystaniu rozszerzonej rzeczywistości (ang. Augmented Reality) dało nam niesamowite możliwości uzupełnienia wizyty w muzeum o efekty specjalne. Z nową technologią Google Tango mamy możliwość niezwykłego obcowania z przeszłością.

Jak to działa?

 

Tango wzbogaca wizytę w muzeum, rozszerzając rzeczywistość. Teraz zwiedzający ma możliwość dowiedzenia się znacznie więcej w ciekawszy sposób. Dzięki mapowaniu rzeczywistości Tango dokładnie wie, gdzie się dana osoba się znajduje i… nie zawaha się tej wiedzy użyć.

Nakierowując smartfon na dany przedmiot, zwiedzający widzi informację, która została nadpisana na obiekcie. Dzięki temu dostrzega więcej, a jego doświadczenia stają się pełniejsze. Tango daje możliwość zaobserwowania jak wyglądała sztuka antyczna zanim zniekształcił ją upływ czasu i np. spojrzenia w głąb mumii.

Źródło: Blog Google

Aplikacja nie korzysta przy tym z GPS’a czy Wi-Fi, lecz opiera się na danych, które czerpie poprzez skanowanie otoczenia. Krótko mówiąc, smartfony od teraz będą miały orientację przestrzenną. Dodatkowo dzięki współpracy z GuidiGo każda wizyta w muzeum jest starannie zaplanowana zgodnie z wirtualną ścieżką edukacyjną, która ujawnia się na udostępnionych w placówce smartfonach.

Przyda się chwila cierpliwości

 

Niestety w chwili obecnej korzystanie z Tango może być nieco utrudnione. Nie jest to zwykła aplikacja, którą w każdej chwili możemy ściągnąć na swój telefon. W tym momencie tylko dwa telefony dają możliwość korzystania z tego projektu Google – Lenovo Phab 2 Pro i Asus ZenFone AR. Grono to prawdopodobnie będzie się systematycznie powiększać.

Nie zapominajmy o rozrywce

 

Tango to nie tylko muzea i historia. Rozszerzona rzeczywistość może być naszą codziennością. Dzięki niej możemy np. bawić się z wirtualnym psem w naszym pokoju. Najwyraźniej odcinek pt. „Playtest” o grach VR niezwykle popularnego serialu „Black Mirror” to już raczej chleb powszedni, a nie przyszłość. Oby tylko nasze losy potoczyły się nieco inaczej.

Podsumowanie

 

Tango to kolejny projekt technologiczny, który sprawia, że zdobywamy wiedzę, wykorzystując najnowocześniejsze urządzenia. Wraz z aplikacją Google Arts & Culture, która umożliwia obejrzenie w wysokiej rozdzielczości najsławniejsze dzieła sztuki, stanowi on świetny sposób na poszerzenie swoich horyzontów. Najwyraźniej w dzisiejszych czasach wolimy oglądać eksponaty przez ekran smartfona.

Źródła: Blog Google, Tango, Venture Beat, Blog GuidiGo

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 48

No votes so far! Be the first to rate this post.

czy marketing się opłaca Ikona 7:00 min 29.11.2023 Każdy przedsiębiorca dąży do rozwoju swojej firmy i maksymalizacji przychodów. Nieodłącznym elementem wzrostu przedsiębiorstwa jest strategia marketingowa. W tym artykule skupimy się na ocenie opłacalności marketingu internetowego. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 11.04.2014 W ostatnim czasie coraz częściej mówi się o event marketingu. Okazuje się, że kojarzymy ten termin z organizowaniem rozmaitych imprez: koncertów, pikników, zlotów, wykładów, czy happeningów. Warto jednak zacząć myśleć o tym zjawisku również w kontekście mediów społecznościowych, ponieważ to dzięki nim każde wydarzenie zaczyna istnieć w świadomości odbiorców. One też pozwalają dzielić się wrażeniami z zabawy ze znajomymi, dzięki czemu całe przedsięwzięcie nabiera większego rozgłosu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Na czym polega performance marketing? Ikona 4:20 min 15.06.2023 Świetne efekty kampanii w krótkim czasie, a do tego bez dużego obciążenia firmowego budżetu. Wydaje się niemożliwe? A jednak! Performance marketing to mnogość form, kanałów, celów i sposobów rozliczeń, a łączy je przede wszystkim duże prawdopodobieństwo zwrotu z inwestycji oraz płatność za efekt. Brzmi ciekawie, prawda? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 04:10 min 09.09.2009 Poniższy artykuł jest serią tekstów, mających na celu przedstawienie w kilku punktach „supermocy” mikroblogów - na przykładzie najsłynniejszego z nich, czyli Twittera. Chcesz wiedzieć jak korzystać z Twittera prowadząc własną firmę? Jak zaangażować Klientów i zainteresować ich swoją ofertą? I w końcu jak zapewnić sobie zwiększenie sprzedaży? Zapraszamy do lektury. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700