Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.
Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.
Więcej szczegółów: Google Analytics
Pisaliśmy o „efekcie surround” – jak dzięki łączeniu SEO i PPC wzrasta liczba zamówień przez stronę i inne istotne parametry e-commerce. Dobre efekty dają kampanie efektywnościowe – gdzie wzrost określonego parametru jest z góry założonym celem działań marketingowych. To tzw. Performance Marketing – ta forma reklamy i promocji z definicji łączy narzędzia SEO, PPC i wszelkie inne, dzięki którym rośnie pożądany, zakupowy ruch na stronie. Dla zobrazowania efektu – kilka przykładów.
Dobrym przykładem efektu synergii, prosprzedażowego połączenia SEO i PPC, jest kampania Performance Marketing dla strony Vera.com.pl. Współpraca została nawiązana w 2010 roku. Stabilny wzrost liczby odwiedzin serwisu z organicznych wyników jest stale wspierany kampaniami AdWords. Co ważne, AdWords jest dla firmy Vera głównym źródłem nowych klientów (generuje 87% nowych odwiedzin). Kampania ma dość agresywny charakter i szeroki zasięg – i bardzo dobrą jakość odwiedzin (współczynnik odrzuceń nie przekracza 42%). Natomiast wzrost ruchu z organicznych źródeł wynosi 200% w stosunku do punktu wyjścia, czyli startu kampanii Performance Marketing.
W przypadku połączenia usług SEO i PPC w promocji Silit.pl również już w pierwszym roku nasi SEM menedżerowie więcej niż podwoili ruch z organicznych źródeł. Dodatkowo klient notuje wysokie pozycje, które w jego sytuacji (oficjalny dystrybutor marki Silit) są bardzo istotne nie tylko z punktu widzenia komercyjnego, ale także wizerunkowego – np. garnki ceramiczne (miejsce 1), patelnie indukcyjne (miejsce 2), ekskluzywne garnki (miejsce 1).
W przypadku serwisu www.abooki.pl w ciągu 4 miesięcy kampanii Performance Marketing ruch z organicznych źródeł nasi SEM menedżerowie podnieśli o blisko 83% – z poziomu średnio 3100 odwiedzin miesięcznie.
Performance Marketing to synergia metod i kumulacja efektu.
Wszystkie przestrzenie i kanały komunikacji internetowej dostępne są w jednej strategii. Prawdopodobieństwo zwielokrotnienia efektu reklamowego nie jest w tym przypadku domniemane – dzięki raportom Google Analytics widać wyraźnie, że potencjalnych klientów na reklamowanej stronie przybywa.
Więcej:
Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie: