Ikona 02:20 min Ikona 29.08.2012

Co z tym CEE?

CEE (Europa Środkowo-Wschodnia) jest obecnie najszybszej rozwijającym się na świecie rynkiem reklamowym, który w przeciągu tylko ubiegłego roku zdobył ponad 12 milionów nowych użytkowników! Największe zmiany w tej dziedzinie zaszły na terenie Białorusi, Łotwy, Polski, Rosji i Ukrainy.

Najintensywniej eksploatowano tam obszary:

– mediów społecznościowych; – urządzeń mobilnych; – zakupów grupowych; – video.

Ważnym osiągnięciem CEE stało się ogromne zainteresowanie wśród marketerów, którzy sukcesywnie wykorzystują go jako kanał komunikacji. Zauważalne staje się także coraz intensywniejsze występowanie w przestrzeni CEE usług e-commerce. Bardzo wyraźnie przedstawiają to statystyki, w których Polska mieści się w czołówce państw wykorzystujących Internet do zakupów. Zaraz obok plasują się Czesi i Węgrzy, a na końcu tego szeregu jest Rumunia. W sektorze mediów społecznościowych na terenie państw Europy Środkowo-Wschodniej  raport dopatrzył się zaciętej rozgrywki  pomiędzy lokalnymi działaczami a światowym potentatem – Facebookiem.

O rosnącym zapotrzebowaniu CEE na usługi  świadczy niezwykły popyt mieszkańców tych krajów na urządzenia przenośne z mobilnym internetem – głównie tablety i smartfony. Miało to zapewne istotny wpływ na niesamowity wynik, który podał raport – 143,5 miliona internautów surfowało w Sieci w minionym roku. Ta liczba wyraźnie pokazuje, jak ogromny potencjał drzemie w tym regionie. Najwyższy odsetek korzystających z internetu odnotowano zaś w Rosji i Turcji. Dobrymi wynikami odznacza się także Białoruś i Ukraina, które nie osiągnęły jeszcze wysokiego pułapu, ale wykazują silne tendencje wzrostu.

Po dokonaniu analizy danych z raportu „Do you CEE?” wyciągnięto również mniej optymistyczne wnioski. Okazało się, że w dalszym ciągu kraje Europy Zachodniej zdecydowanie wyprzedzają europejski Wschód. Nawet lider tego regionu – Estonia (100% dostęp do internetu w całym kraju) – korzysta z Sieci w dużo mniejszym stopniu niż Holandia, Luksemburg czy Szwecja.

Prognozy na przyszłe lata są zdecydowanie bardziej optymistyczne. Obserwując dotychczasowe działania na polu CEE można wnioskować, że w następnym roku rynek usług w Sieci będzie jeszcze intensywniej eksploatowany. Dowodzi tego bilans ostatnich lat, które wyraźnie pokazują tendencję wzrostową w kwestii  wydatków na kampanie reklamowe online. Wszystkie państwa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wykazały znaczący wzrost zainteresowania tym sektorem w porównaniu do minionego okresu.

Źródło: Egospodarka

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:30 min 30.08.2012 Darmowa reklama w Internecie? Dotarcie ze swoim przekazem do precyzyjnie określonej grupy docelowej bez wiążących się z tym kosztów? Jeśli reklamujesz się, po to by zarobić – nie ma siły – musisz inwestować, jeśli jednak działasz charytatywnie, po to, by nieść pomoc innym – Google pomoże również Tobie, znacząco poszerzając Twoje możliwości działania. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 1.8 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:50 min 31.08.2012 Firma Webmarketing123 opublikowała raport dotyczący rynku reklamy w Internecie w 2012 roku. Pięciuset amerykańskich specjalistów od marketingu z firm B2B oraz B2C odpowiadało na pytania dotyczące ich oczekiwań, osiągniętych wyników, oraz planów na przyszłość związanych z promocją w Internecie. Wyniki badań potwierdzają wzrostowe trendy panujące w tej branży. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:00 min 07.08.2012 Yandex powoli rozpoczyna ofensywę marketingową na rynkach zupełnie obcych językowi rosyjskiemu. Turcja to ich pierwszy cel, który mają zamiar odbić z rąk Google posiadającego niemal 100% rynku w tym kraju. Do końca roku Yandex liczy na ok. 5%, a od 3 do 5 lat na nawet 20% rynku. Niedawno wybrany szef Yandex w Turcji Mehmeta Ali Yalçındağa oraz Ilya Segalovich, prezes rosyjskiego potentata mówią jednym głosem na temat swoich ambitnych planów. Co więcej, na celowniku Yandex są już inne kraje, tym razem europejskie. Czy jest w tym gronie Polska? Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700