Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 02:20 min Ikona 29.08.2012

Co z tym CEE?

CEE (Europa Środkowo-Wschodnia) jest obecnie najszybszej rozwijającym się na świecie rynkiem reklamowym, który w przeciągu tylko ubiegłego roku zdobył ponad 12 milionów nowych użytkowników! Największe zmiany w tej dziedzinie zaszły na terenie Białorusi, Łotwy, Polski, Rosji i Ukrainy.

Najintensywniej eksploatowano tam obszary:

– mediów społecznościowych; – urządzeń mobilnych; – zakupów grupowych; – video.

Ważnym osiągnięciem CEE stało się ogromne zainteresowanie wśród marketerów, którzy sukcesywnie wykorzystują go jako kanał komunikacji. Zauważalne staje się także coraz intensywniejsze występowanie w przestrzeni CEE usług e-commerce. Bardzo wyraźnie przedstawiają to statystyki, w których Polska mieści się w czołówce państw wykorzystujących Internet do zakupów. Zaraz obok plasują się Czesi i Węgrzy, a na końcu tego szeregu jest Rumunia. W sektorze mediów społecznościowych na terenie państw Europy Środkowo-Wschodniej  raport dopatrzył się zaciętej rozgrywki  pomiędzy lokalnymi działaczami a światowym potentatem – Facebookiem.

O rosnącym zapotrzebowaniu CEE na usługi  świadczy niezwykły popyt mieszkańców tych krajów na urządzenia przenośne z mobilnym internetem – głównie tablety i smartfony. Miało to zapewne istotny wpływ na niesamowity wynik, który podał raport – 143,5 miliona internautów surfowało w Sieci w minionym roku. Ta liczba wyraźnie pokazuje, jak ogromny potencjał drzemie w tym regionie. Najwyższy odsetek korzystających z internetu odnotowano zaś w Rosji i Turcji. Dobrymi wynikami odznacza się także Białoruś i Ukraina, które nie osiągnęły jeszcze wysokiego pułapu, ale wykazują silne tendencje wzrostu.

Po dokonaniu analizy danych z raportu „Do you CEE?” wyciągnięto również mniej optymistyczne wnioski. Okazało się, że w dalszym ciągu kraje Europy Zachodniej zdecydowanie wyprzedzają europejski Wschód. Nawet lider tego regionu – Estonia (100% dostęp do internetu w całym kraju) – korzysta z Sieci w dużo mniejszym stopniu niż Holandia, Luksemburg czy Szwecja.

Prognozy na przyszłe lata są zdecydowanie bardziej optymistyczne. Obserwując dotychczasowe działania na polu CEE można wnioskować, że w następnym roku rynek usług w Sieci będzie jeszcze intensywniej eksploatowany. Dowodzi tego bilans ostatnich lat, które wyraźnie pokazują tendencję wzrostową w kwestii  wydatków na kampanie reklamowe online. Wszystkie państwa w regionie Europy Środkowo-Wschodniej wykazały znaczący wzrost zainteresowania tym sektorem w porównaniu do minionego okresu.

Źródło: Egospodarka

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.8 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

guest blogging Ikona 5:00 min 07.12.2023 Wartościowy content jest kluczowy dla sukcesu Twojej marki. Jednak czy wykorzystujesz w pełni jego potencjał? Treści możesz tworzyć na swoją stronę internetową oraz profile w social mediach. Ale to nie wszystko! Czy wiesz, że możesz publikować tzw. wpisy gościnne w serwisach innych firm? Z chęcią opowiem Ci więcej na ten temat. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zaplanuj kolejny rok zawodowy w zgodzie ze swoimi marzeniami. To możliwe! Ikona 5:35 min 29.12.2022 Koniec roku kalendarzowego zbliża się wielkimi krokami. Właśnie dlatego, w tym artykule podzielę się z Tobą moim sposobem na to, jak podsumować rok zawodowy oraz pokrótce przedstawię Ci jedną ze skutecznych metod, z której korzystam planując pracę na przyszły rok. To doskonały sposób na sprawdzenie swoich dotychczasowych osiągnięć oraz zweryfikowanie błędów, a także punkt zwrotny, jeśli chodzi o wprowadzanie zmian. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 02:35 min 02.03.2017 Rutynowe, domowe czynności, takie jak robienie zakupów spożywczych czy sprzątanie, chociaż na samym początku wejścia w dorosłość mogą wydawać się ciekawe, z biegiem czasu stają się niesamowicie nudne. A co, gdybyśmy mieli możliwość lekkiego urozmaicenia tych rutynowych czynności? Aplikacja Google Assistant sprawia, że robienie domowych zakupów staje się wręcz ekscytujące! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700