Ikona 04:15 min Ikona 09.08.2012

Czy zastanawiacie się, jak link sponsorowany wpływa na pozycję w wynikach? Czy jest sprzężenie zwrotne między widocznością w wynikach organicznych i sponsorowanych? Z zainteresowaniem sięgnęliśmy również po wyniki badań Google na temat wpływu wyników na klikalność w reklamy.

 

Wzrost liczby zamówień przez stronę dzięki łączeniu SEO i PPC

 

Na podstawie przeprowadzonych kampanii obserwujemy reklamowy efekt dodany w kampaniach łączących najskuteczniejsze narzędzia reklamy w wyszukiwarkach. Prosty przykład: prowadząc kampanię linków sponsorowanych możemy oczekiwać średnio 10 kliknięć na 100 wyświetleń. Dzięki wypozycjonowaniu strony na dobre miejsce w wynikach możemy spodziewać się średnio 20 kliknięć na 100 wyświetleń. Ale już jednoczesne prowadzenie obu wspomnianych kampanii w wyszukiwarkach – SEO i PPC – daje 60 kliknięć.

Wzrost wskaźników interakcji z witryną po zastosowaniu połączonych narzędzi marketingu w wyszukiwarkach prezentuje się następująco:  

Wykres ukazuje, jak połączenie usługi pozycjonowania z reklamą linków sponsorowanych wzmacnia wyniki wskaźników – np. częstotliwość odwiedzin na stronie wzrasta o 92 proc., zamówienia o 45 proc. (źródło: ComScore)

 

 Wpływ pozycji w wynikach na liczbę kliknięć w reklamy

 

Ilu reklamodawców łączy SEO i AdWords?  Jak zmienia się liczba kliknięć w reklamy w zależności od pozycji reklamodawcy w naturalnych wynikach wyszukiwania? Odpowiedzi na te pytania starało się znaleźć Google w przeprowadzonym w 2011 roku Badaniu nad Przerwami w Wyświetlaniu Reklam w wyszukiwarkach.

Przed zapoznaniem się z wynikami badań Google, warto zwrócić uwagę, że pytanie o powiązanie wyników sponsorowanych i organicznych jest postawione odwrotnie niż zazwyczaj. Nie chodzi o to, czy AdWords pomaga osiągnąć lepszą pozycję w wynikach. Pytanie dotyczy liczby wizyt zainteresowanych odbiorców na stronie reklamodawcy: ilu nie odwiedziłoby jej bez kampanii linków, mimo widoczności strony w wynikach organicznych.

Wnioski Google obrazowo przedstawiają się następująco:

Źródło: GoogleResearch

Według opublikowanych informacji, uruchomienie kampanii Google Ads (AdWords) powoduje wzrost liczby wejść na stronę o 89% – aż 89% wizyt na stronie reklamodawcy pochodzi z klików reklamowych i nie jest zastępowanych przez organiczne kliknięcia, kiedy reklama zostaje wstrzymana.

Google podaje również, że średnio 81% wyświetleń reklam i 66% kliknięć w reklamy następuje przy braku powiązanego wyniku na pierwszej stronie organicznych rezultatów wyszukiwania. W tej sytuacji wszystkie wizyty na stronie są przyrostowe – przy braku linku sponsorowanego internauta nie wszedłby na stronę. Obala to popularny mit, że szukający „nie lubią reklam”.

Ponadto w badaniu zaobserwowano, że średnio 50% kliknięć w reklamy przy jednoczesnej czołowej pozycji w  naturalnych wynikach wyszukiwania ma charakter przyrostowy. Oznacza to, że połowa spośród kliknięć w reklamę (wizyt na stronie) nie zostałaby zastąpiona przez wejścia z organicznego wyniku.

Poziom średniego przyrostu kliknięć w reklamę jest większy, kiedy pozycja w wynikach jest niższa:

– gdy strona w organicznych wynikach zajmuje pozycje od 2 do 4 – odnotowuje się 82% dodatkowych kliknięć w reklamy; – odsetek dodatkowych kliknięć wzrasta do 96% przy pozycji 5 i dalszej.

Analiza Google została przeprowadzona na 390 przypadkach kampanii, w których nastąpiła przerwa w wyświetlaniu reklam. Wyżej przytoczonych danych nie można zbagatelizować – mówią o przyrostowych (dodatkowych) wejściach na stronę dzięki sponsorowanym wynikom wyszukiwania. Bez wyświetlenia reklamy, prawdopodobieństwo wejscia na stronę reklamodawcy, mimo że widnieje w organicznych wynikach, jest zdecydowanie mniejsze.

 

Wnioski z badań Google

 

Przedstawione wnioski z badań Google reprezentują ogólne trendy, a wyniki będą się oczywiście różnić dla poszczególnych reklamodawców. By miarodajnie ocenić potencjał własnej kampanii na uzyskanie efektu synergii, warto brać pod uwagę wiele zmiennych: od branży i aktywności konkurencji, przez grupę docelową po intensywność prowadzonych działań marketingowych w wyszukiwarkach. Czy wystarczy strategia „optymalna” lub dotrzymywanie kroku konkurencji? A może warto postawić na wielotorowe i agresywne kampanie?  Zachęcamy reklamodawców do przeprowadzenia własnych obserwacji i eksperymentów – na przykład zbadanie, jak na efektywność kampanii wpływa geolokalizacja. Nieodzowny okaże się z pewnością Google Analytics.

Przetestowanie różnych wariantów strategii promocyjnej pomoże jeszcze wiarygodniej oszacować, od czego zależy ruch na tej konkretnej stronie i jak można pobudzić wzrost konwersji.  AdWords idealnie nadaje się do „eskperymentowania” – można przecież oceniać rolę ustawienia dowolnego parametru reklam i też dowolnie go kształtować.

Mając precyzyjne dane na temat reakcji internautów na wzmocnienie czy przebudowanie kampanii w wyszukiwarkach, łatwiej zaplanować kolejne działania promocyjne.  Czy będą opierały się tylko na organicznych wynikach, tylko na linkach – czy na szerszym spektrum możliwości? Każdy reklamodawca może znaleźć inną odpowiedź.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 5

No votes so far! Be the first to rate this post.

Pozycjonowanie osCommerce – sesje i robots.txt Ikona 01:10 min 18.02.2019 Przedstawiamy kilka prostych porad, które pomogą sklepom internetowym opartym na osCommerce uniknąć tworzenia duplikatów. Wyjaśniamy w jaki sposób i co zablokować przed indeksowaniem przez wyszukiwarkę, aby algorytmy Google nie oceniły witryny internetowej niżej niż powinny w rzeczywistości. Serdecznie zachęcamy do przeczytania całości tekstu! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

5 popularnych i darmowych narzędzi od Google przydatnych dla przedsiębiorców Ikona 04:50 min 18.06.2020 Google oferuje szereg rozwiązań ułatwiających użytkownikom korzystanie z zasobów internetu. Gigant z Mountain View nie zapomina również o przedsiębiorcach, udostępniając rozwiązania przydatne w biznesie. W tym artykule przyjrzymy się 5 darmowym narzędziom od Google, które mogą być pomocne dla firm, w tym dla małych i średnich przedsiębiorców. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Analytics – jak prawidłowo wyznaczać cele? Ikona 09:00 min 31.07.2012 Fakt, że przytłaczająca większość internetowych akcji marketingowych wiąże się z promocją firmowych bądź dedykowanych witryn pozwolił przyjąć słuszne założenie, że o jakości danego nośnika reklamowego świadczy charakter generowanego przezeń ruchu. Obecnie najchętniej wybieranym i najbardziej cenionym narzędziem pomiaru ruchu i jego źródeł, pozostaje bezpłatna aplikacja Google Analytics. Mimo jej powszechności, profesjonalna osbługa i wyciąganie miarodajnych informacji wymaga specjalnych kwalifikacji. Google przyznaje je profesjonalistom po zdaniu eksperckiego egzaminu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 13

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700