Ikona 00:00 min Ikona 14.03.2014

Dopasowania AdWords, czyli… wszystko powinno być za darmo. Część 2.

Jednym ze sposobów na wyraźny krok do przodu w kampanii jest stosowanie odmiennych dopasowań słów kluczowych.

 

Taka strategia niesie za sobą realne korzyści oraz pewne ryzyko wyszukiwań i wejść, których w żadnym razie nie jesteśmy w stanie przewidzieć.

 

Zanim jednak o tym ryzyku, to na początek o zaletach stosowania dopasowań.

 

Różne dopasowania słów kluczowych w kampaniach AdWords to:

a)    sposób na rozbudowę kampanii

b)    częstsze wyświetlenia reklam
c)    większą liczbę kliknięć
d)    poprawę jakości słów kluczowych
e)    sposób na znajdowanie nowych fraz do grup reklam
f)    sprawdzanie trendów wyszukiwań

a także:

g)    badanie wyobraźni, wiedzy i umiejętności użytkowników sieci.

W poprzednim tekście (Dopasowania AdWords, czyli jak bocian sprzątał… Sopot) przedstawiłem mechanizm działania dopasowań, w tym skupię się na efektach tych zmian w koncie AdWords.
Wniosek podstawowy:  nie ma żadnych granic w tym, o co i jak pytamy wyszukiwarkę. Wniosek drugi: najlepiej jakby wszystko było za darmo.

Zacznę od drugiego wątku. W zasadzie w każdej kampanii, na początku tworzeniu struktury konta, od razu blokuję wszelkie połączenia wybranych fraz z określeniami: „darmo”, „bezpłatnie”, „darmowe” etc. Internauci szukają wszystkiego, najlepiej jakby było to za darmo.  W swoich kampaniach obserwowałem wyszukiwania:

„ meble za darmo”
„darmowy wynajem aut”
„bemowo mieszkanie samochód gratis”
„bezpłatne bramy wjazdowe”
„odzyskiwanie danych z komputera po formacie za free”

Aby uniknąć takich wyszukiwań, a przede wszystkim wejść po takich frazach, koniecznie – w każdej kampanii – warto blokować frazy „bezpłatne”, a następnie regularnie blokować wszelkie inne „pomysły” internautów.

Drugi wątek najlepiej opiszą przykładowe, znalezione przeze mnie, wyszukiwane frazy, pochodzące z naszych kampanii. Oto one:

gry nauka jazdy tirem (dopasowanie do frazy z kampanii: nauka gry na gitarze)

kupicha w klinice implantów zebów w rybniku (implanty katowice)

gry lekarz ginekolog (lekarz ginekolog)

pientrowe łuszka (piętrowe łóżka)

zabawa sylwestrowa 2013 dla gejów (sylwester z rodziną)

pani sex piaseczno (powierzchnie do wynajęcia)

sex wesela (wesela wielkopolska)

co to jest rewitalizacja skury kanapy (rewitalizacja skóry twarzy)

chce mniej pochwy i krocza warszawa (plastyka pochwy)

gry operacje pochwy (plastyka pochwy)

dziecko wychodzi górą z łóżeczka (łóżka dla dzieci)

guntre sulejowek urzywane urzka pjetrowe (łóżka do sypialni)

plany domu ani z zielonego wzgórza (projekty domów parterowe)

prezent dla babci pod choinkę (skok spadochronowy jako prezent)

profesjonalne sprzątanie mieszkań warszawa po chińczykach (sprzątanie mieszkań)

jak zrobić filtr węglowy do bimbru (filtry węglowe)

fajne i krutkie wierszyki na temat miłości i przyjaźni (klingeryt)

sportowo tuningowane samochody i niegrzeczne dziewczyny (tuning samochodu)

odsysanie tluszczu dla dzieci (odsysanie tłuszczu)

i lipo dla bezdomnych (zabiegi i lipo)

i lipo baran goni cymbała (i lipo)

operacje plastyczne wenezuelek (operacje plastyczne)

Jak widać powyżej, nie ma żadnych ram, w których można zamknąć wyszukiwania internautów w danej branży. Frazę „sportowo tuningowe samochody” można chyba skojarzyć z niegrzecznymi dziewczynami, ale jakim sposobem można przewidzieć wyszukiwania skoków spadochronowych jako prezentu dla babci?

Kluczem do uniknięcia takich odległych (szalonych?) skojarzeń zapytań z naszymi frazami w kampanii, jest stały monitoring aktywności fraz i grup reklam. Ważne są również własne, indywidualne sposoby na odparcie ataków rywali oraz… internautów.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 11.04.2014 W ostatnim czasie coraz częściej mówi się o event marketingu. Okazuje się, że kojarzymy ten termin z organizowaniem rozmaitych imprez: koncertów, pikników, zlotów, wykładów, czy happeningów. Warto jednak zacząć myśleć o tym zjawisku również w kontekście mediów społecznościowych, ponieważ to dzięki nim każde wydarzenie zaczyna istnieć w świadomości odbiorców. One też pozwalają dzielić się wrażeniami z zabawy ze znajomymi, dzięki czemu całe przedsięwzięcie nabiera większego rozgłosu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 16.04.2014 Proszę o… Marzę o… Pomóż w… i kliknij, kliknij, kliknij. Żebrolajki  są powszechnie wykorzystywane - zwłaszcza te, gdzie na fotografii zwykły szary człowiek trzyma kartę z prośbą w rękach, do której spełnienia wystarczy zaledwie kilka lajków. Wiele osób, a co gorsza wiele marek wykorzystywało ten prosty sposób na osiągnięcie realnych korzyści materialnych. Co z tą grą na emocjach? Dokąd zmierza trend żebrania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:10 min 18.02.2014 Uwaga! Czy również Tobie Google chce wypłacić 950,000 funtów brytyjskich za bycie jednym z najważniejszych użytkowników? Niestety, kalifornijski gigant, pomimo ogromnego budżetu, nie chce się ot tak pozbywać jego bądź co bądź znacznej części. Jest to znana już z zeszłego roku próba wyłudzenia danych osobowych (tzw. phishing). Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 14

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 9

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700