Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 01:10 min Ikona 18.02.2014

Sunrise System ostrzega. Google nie rozdaje 950 tysięcy funtów!

“We thereby formally inform you that you successfully passed the requirements, legal requirements and satisfactory report from all online test conducted and you have been awarded the sum of ₤950,000.00 GBP”

Zapewne niejednemu z nas marzyło się wygranie powyższej sumki. Niestety, w realnym życiu tylko garstka osób wygrywa miliony w Lotto, czy też dziedziczy fortunę po obrzydliwie bogatej, dalekiej ciotce kuzynki ze strony matki. A powyższy fragment e-maila jest niczym innym, jak najprostszą formą tzw. phishingu, czyli próbą wyłudzenia od użytkowników danych osobowych.

 

 

Fragment załącznika wysyłanego przez oszustów

 

 

Pismo rzekomo sygnowane przez Matta Brittina, byłego szefa Google w Wielkiej Brytanii, a obecnie wiceprezydenta firmy, jest zwyczajnym oszustwem, które było dosyć popularne już w zeszłym roku. Najwyraźniej musiało cieszyć się sporym sukcesem, skoro niemal bez zmian zostało ponowione również na początku tego roku.

Przykazanie pierwsze – nie odpowiadaj!

Obecnie po sieci krąży mail z załącznikiem „Powered by Google.doc” i treścią:

“Dear Google User.
Attached to this email is your official Google Sweepstakes notification for being an active user of Google Products.
Best Regards,
MD Matt Brittin.
CEO Google
UK.”

Jak się bronić przed akcjami tego rodzaju? W najprostszy z możliwych sposobów – nie odpowiadać! Naturalnie, sposobów na wyłudzenie naszych danych może być znacznie więcej, choć trzeba przyznać, że akurat w przypadku tej wiadomości kreatywność twórców stoi na dosyć niskim poziomie.

Warto też przypomnieć sobie, jak nie dać się nabrać na podobne akcje w przyszłości:

Unikanie oszustw – Bezpieczeństwo użytkowników w Internecie

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:

Zadaj pytanie

ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO

Czytaj także

Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 11

No votes so far! Be the first to rate this post.

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing! Ikona 4:00 min 05.06.2023

Trochę humoru, trochę zaskoczenia – poznaj ambient marketing!

Nie od dziś wiadomo, że kreatywność w branży reklamowej to duża zaleta. Istnieje dziedzina, w której jest ona szczególnie pożądana - ambient marketing. Czym dokładnie jest? Jakie są jego rodzaje? Dowiesz się w tym artykule! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.9 / 5. Vote count: 12

No votes so far! Be the first to rate this post.

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta? Ikona 6:00 min 02.06.2023

Lejek sprzedażowy – jak trafić do klienta?

Nie da się stworzyć przekazu, który trafi do każdego. Dobrą praktyką jest dopasowanie działań do konkretnego etapu procesu sprzedażowego, na którym znajduje się konsument. Z pomocą przychodzi lejek sprzedażowy i ToFu, MoFu oraz BoFu. O co chodzi? O segmentację klientów, która pozwoli zwiększyć prawdopodobieństwo finalizacji transakcji. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby Ikona 3:10 min 29.05.2023

Google Chrome – narzędzie pierwszej potrzeby

Internet to nieodłączna część naszego życia. Ciężko go sobie wyobrazić bez przeglądarki. Jedną z najbardziej popularnych jest Google Chrome. Jeśli chcesz się dowiedzieć czegoś więcej na jej temat, przeczytaj poniższy artykuł! Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

61 655 95 55