Ikona 01:10 min Ikona 18.02.2014

Sunrise System ostrzega. Google nie rozdaje 950 tysięcy funtów!

“We thereby formally inform you that you successfully passed the requirements, legal requirements and satisfactory report from all online test conducted and you have been awarded the sum of ₤950,000.00 GBP”

Zapewne niejednemu z nas marzyło się wygranie powyższej sumki. Niestety, w realnym życiu tylko garstka osób wygrywa miliony w Lotto, czy też dziedziczy fortunę po obrzydliwie bogatej, dalekiej ciotce kuzynki ze strony matki. A powyższy fragment e-maila jest niczym innym, jak najprostszą formą tzw. phishingu, czyli próbą wyłudzenia od użytkowników danych osobowych.

Pismo rzekomo sygnowane przez Matta Brittina, byłego szefa Google w Wielkiej Brytanii, a obecnie wiceprezydenta firmy, jest zwyczajnym oszustwem, które było dosyć popularne już w zeszłym roku. Najwyraźniej musiało cieszyć się sporym sukcesem, skoro niemal bez zmian zostało ponowione również na początku tego roku.

Przykazanie pierwsze – nie odpowiadaj!

Obecnie po sieci krąży mail z załącznikiem „Powered by Google.doc” i treścią:

“Dear Google User. Attached to this email is your official Google Sweepstakes notification for being an active user of Google Products. Best Regards, MD Matt Brittin. CEO Google UK.”

Jak się bronić przed akcjami tego rodzaju? W najprostszy z możliwych sposobów – nie odpowiadać! Naturalnie, sposobów na wyłudzenie naszych danych może być znacznie więcej, choć trzeba przyznać, że akurat w przypadku tej wiadomości kreatywność twórców stoi na dosyć niskim poziomie.

Warto też przypomnieć sobie, jak nie dać się nabrać na podobne akcje w przyszłości:

Unikanie oszustw – Bezpieczeństwo użytkowników w Internecie

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Bezpłatny audyt SEO

Sprawdź w 90 sekund, jak Twoja strona radzi sobie w sieci!
Pod lupę bierzemy aż 70 różnych parametrów.

 

Zapisz się do newslettera

Odbieraj regularną dawkę wiedzy i nowości ze świata digital marketingu!

Zero spamu, tylko konkrety!

Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Udostępnij:
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Linki sponsorowane Ikona 00:00 min 14.03.2014 W AdWords nie ma miejsca na zachowawcze strategie. Wygrywa ten, kto szuka swojego miejsca na polu  konkurencji, długą frazę śląc za plecy rywala, aby ostatecznie powalić przeciwników, gdy ci ledwo trzymają się prawej strony wyników wyszukiwania. AdWords wymaga agresywnej metody poszukiwania większej liczby kliknięć i lepszego jakościowo ruchu. Kto nie ryzykuje i dopasowań nie używa, ten szampana nie pije. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 11.04.2014 W ostatnim czasie coraz częściej mówi się o event marketingu. Okazuje się, że kojarzymy ten termin z organizowaniem rozmaitych imprez: koncertów, pikników, zlotów, wykładów, czy happeningów. Warto jednak zacząć myśleć o tym zjawisku również w kontekście mediów społecznościowych, ponieważ to dzięki nim każde wydarzenie zaczyna istnieć w świadomości odbiorców. One też pozwalają dzielić się wrażeniami z zabawy ze znajomymi, dzięki czemu całe przedsięwzięcie nabiera większego rozgłosu. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 03:15 min 06.02.2014 Internauci nauczyli się już jakie hasła wpisywać w Google tak, aby odnaleźć pożądane treści. Niejako nauczyli się języka wyszukiwarki. Jednak wraz z podnoszeniem się poziomu technologii, to oprogramowanie uczy się ludzkich metod komunikacji. Coraz więcej rozwiązań wskazuje na to, że wzrost popularności zanotuje głosowe wprowadzanie tekstu. Warto zastanowić się nad tym jak to, co mówimy różni się od tego, co piszemy i jak nadchodzące zmiany wpłyną na działanie wyszukiwarek internetowych. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.8 / 5. Vote count: 16

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700