Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Ikona 00:00 min Ikona 16.04.2014

Daj lajka, a dostanę to, o czym marzę

Bez jałmużny… W ostatnim czasie Facebook zapowiedział rewolucyjne zmiany w  strumieniu treści, które służyły wyłącznie do generowania lajków, udostępnień bądź komentarzy bez faktycznego pożytku dla danego fan page’a.  Wykrycie postu tego typu będzie natychmiastowo zaniżało zasięg komunikatu. Ponadto – w świetle nowych wytycznych – strony zawierające jawny komunikat z prośbą o polubienie, skomentowanie bądź udostępniania będą karane. Nowy algorytm ma wykrywać posty posiadające zachętę do podbijania liczby lajków w formie graficznej, jak i tekstowej.

Lajkowa inkwizycja… Krucjata przeciw żebrolajkom ma na celu zagwarantowanie komfortu użytkownikom portalu społecznościowego, komfortu polegającego na ciekawych, wartościowych akcjach. Użytkownicy powinni być chronieni przed nudą i natrętnym nagabywaniem. Widzialne na tablicy głównej posty zależą od czynników takich jak: –  zainteresowanie fanów strony; –  interakcja, jaką wywołuje strona wśród innych użytkowników; –  popularność strony, z której wyszedł post; –  rodzaj postu preferowanego przez konkretnego użytkownika (status, zdjęcie, link); –  aktualność zamieszczonej informacji.

Odpowiednia kompilacja tych elementów ma ostatecznie wpływ na pozycję wpisu na tablicach użytkowników Facebooka. Łatwość „kliknięcia” powoduje, że wielu użytkowników automatycznie niemal lajkuje, udostępnia, czy komentuje posty. Okazuje się jednak, że na dłuższą metę żebrolajki zniechęcają do aktywności, a przez to korzystanie z portalu społecznościowego przestaje być atrakcyjne. Zasypujące tablicę wpisy blokują w pewnym stopniu treści od znajomych oraz ze stron, które faktycznie interesują użytkowników. Nowy algorytm ma na celu usunięcie tych buforowych komunikatów.

Zadośćuczynienie… Działania Facebooka, jak zapewnia Josh Constine z TechCrunch, a także Chriz Turitzin, Product Manager Facebooka, mają na celu zadośćuczynienie tym profilom, które były prowadzone rzetelnie i faktycznie angażowały użytkowników. Na celowniku znajdują się te konta,  które „nękają” użytkowników na co dzień prosząc ich o aktywność pod każdym postem. Karą za takie nagabywanie ma być obniżenie wartości takich postów w strumieniu informacji na stronie głównej portalu.

Polityka portalu nie oznacza jednak całkowitej blokady dla interakcji. Należy pamiętać jednak o trzech zasadach: – Nie należy umieszczać bezpośrednio komunikatu z jawną prośbą o polubienie, udostępnianie lub komentarze, zarówno w postaci graficznej, jak i tekstowej. Zostaną wykryte, a ich zasięg ograniczony. – Nie należy dublować komunikatu. Ważną dla firmy informację można powtórzyć przygotowując nową treść, umieszczając inną fotografię. – Nie należy wprowadzać użytkowników w błąd. Jeśli piszesz, że umieszczony link odsyła do konkretnej informacji, to niech tak rzeczywiście będzie.

 

 

 

Źródła: Social Press, Gazeta Wyborcza, Wirtualne Media, Na temat 

 

 

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 24.04.2014 Czy wykorzystywane każdego dnia przez internautów silniki wyszukiwania wiedzą wszystko? Polegający na nich użytkownicy zdają się popierać to twierdzenie, wysyłając do nich najróżniejsze zapytania. Twórcy wyszukiwarek takich jak Google czy Bing, starają się pójść krok naprzód i dać jeszcze więcej informacji tym, którzy ich szukają. Microsoft uruchomił nową usługę – przewidywanie. Opierając się na podstawie ruchu w internecie, podpowie nam jak mogą potoczyć się niektóre nieznane jeszcze losy. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 16.05.2014 Na początku kwietnia Yandex opublikował statystyki dotyczące rozwoju rosyjskiego Internetu w 2013 roku. Wzrost, do czego się już zdążyliśmy przyzwyczaić, był imponujący. Ten ogromny, stale rosnący rynek jest bardzo wymagający, ale stanowi jednocześnie wielką szansę na rozpędzenie swojego biznesu i ekspansję swojej marki na wschód. Przedstawiamy statystyki obrazujące marketingową potęgę „runetu". Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 00:00 min 11.04.2014 W ostatnim czasie coraz częściej mówi się o event marketingu. Okazuje się, że kojarzymy ten termin z organizowaniem rozmaitych imprez: koncertów, pikników, zlotów, wykładów, czy happeningów. Warto jednak zacząć myśleć o tym zjawisku również w kontekście mediów społecznościowych, ponieważ to dzięki nim każde wydarzenie zaczyna istnieć w świadomości odbiorców. One też pozwalają dzielić się wrażeniami z zabawy ze znajomymi, dzięki czemu całe przedsięwzięcie nabiera większego rozgłosu. Czytaj więcej
Polecane
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 3.9 / 5. Vote count: 10

No votes so far! Be the first to rate this post.

Co to jest SEO? Ikona 20:00 min 28.09.2023 Optymalizacja strony pod kątem SEO to proces długofalowy. Wymaga umieszczenia każdej nowej treści w odpowiednim miejscu struktury. Jak wesprzeć proces pozycjonowania? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.3 / 5. Vote count: 8

No votes so far! Be the first to rate this post.

Jak Skutecznie Samemu Pozycjonować Strony (SEO)? Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700