Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:25 min Ikona 23.07.2018

Czy blog jest skutecznym narzędziem marketingowym dla firmy?

Do tej pory myślałeś, że blog jest dobry do realizowania hobby? Sądziłeś, że to rozwiązanie dla tych, którzy poszukują sposobu na uwolnienie swojej kreatywności? Nie tylko! Blog firmowy może być skutecznym narzędziem w kampanii marketingowej firmy. Odkrywamy na jakich płaszczyznach reklamowych się sprawdza i podpowiadamy, jak warto działać, by przyniósł oczekiwane skutki.

Przestrzeń dla tworzenia contentu

 

 

Nie raz i nie dwa pisaliśmy, że content is king! Jednak nie zawsze strona internetowa oferuje odpowiednią przestrzeń na wprowadzenie dużej ilości contentu. Może być to uwarunkowane czynnikami:

  • technicznymi – Twój szablon może mieć ograniczoną liczbę znaków dla artykułów bądź innych konkretnych elementów strony.
  • estetycznymi – Przewidujesz określony wygląd podstron z produktami, kategoriami, itp. Owszem chcesz umieścić na nich opis, ale długi artykuł może być zbyt przytłaczający w takim miejscu bądź zbyt szczegółowy, jak np. dla ogólnej kategorii produktów.
  • merytorycznymi – Chcesz budować wizerunek profesjonalisty i dzielić się ze swoimi odbiorcami wiedzą oraz wskazówkami z branży. Na stronie głównej, o firmie, czy w kategorii produktowej nie warto umieszczać artykułów tematycznych, ponieważ merytorycznie nie będą odpowiadały charakterystyce wskazanych podstron.
Blog daje dużą przestrzeń dla wartościowego contentu firmowego. Właśnie w tym miejscu możesz umieszczać artykuły branżowe, związane z działalnością Twojego biznesu, a także treści okołotematyczne.

 

Wsparcie dla pozycjonowania Twojej strony

 

 

W marketingu internetowym popularnym rozwiązaniem, które wspiera promocję firmy jest pozycjonowanie bloga! Ogromnym jego wsparciem jest natomiast wartościowy content. Należy przy tym pamiętać, że składają się na niego zarówno fotografie, wykresy, tabele, a także teksty. Artykuł na blogu może przyczynić się do poprawy pozycji Twojej strony internetowej w organicznych wynikach wyszukiwania. W jaki sposób?

Wysokiej jakości content (tworzony zgodnie ze wskazówkami dla webmasterów) jest postrzegany przez algorytmy wyszukiwarki Google jako użyteczny dla odbiorców. Dlatego strony z wartościowym contentem rankingują wyżej w wynikach wyszukiwania. Oznacza to większą liczbę wyświetleń i kliknięć dla danej strony. W praktyce Twój blog stanie się bardziej rozpoznawalny wśród użytkowników, a przez to stanie się miejscem, z którego warto będzie pozyskiwać linki.

Odnośniki są bowiem jednym z ważniejszych elementów wpływających na pozycjonowanie. Pozyskiwanie tzw. naturalnych, wysokiej jakości linków do Twojej strony może wpływać na osiągnięcie wysokich pozycji strony internetowej.

 

Jeżeli Twój blog będzie wysoko w wynikach wyszukiwania, a w zawartych w nim artykułach wprowadzisz linki odnoszące do Twojej strony internetowej, to w ten sposób Twoja strona internetowa zyska naturalne, wysokiej jakości linki.

Platforma do komunikacji z odbiorcami

 

Współcześnie reklama przestała być jednostronną relacją, gdzie firma generuje do odbiorców przekaz i na tym kończy się komunikacja z Klientem. Obecnie odbiorcy oczekują lepszej komunikacji, łatwiejszej, szybszej, bardziej bezpośredniej. Blogi firmowe doskonale sprawdzają się w tej roli. Mogą być wykorzystywane do:
  • dzielenia się specjalistyczną wiedzą np. poprzez serie artykułów-poradników, postów z recenzjami, itp.,
  • do budowania pozytywnego wizerunku – np. poprzez artykuły o kulisach pracy, o jubileuszach, nagrodach, nowych produktach, itp.

 

Tym, co szczególnie wyróżnia blogi firmowe jako narzędzie marketingowe jest interakcyjność z Klientem. Jest to możliwe dzięki funkcji umieszczania komentarzy pod postami. W ten sposób odbiorcy mogą przekazać swoje opinie na temat artykułu na blogu. Ponadto autorzy bloga mogą udzielić odpowiedzi na wystawione komentarze. To świetna płaszczyzna wymiany opinii, a przy kopalnia pomysłów dla kolejnych postów.

Wyszukaj często powtarzające się pytania i stwórz post, w którym udzielisz wyczerpujących odpowiedzi… albo… Znajdź zagadnienia do tej pory słabo omówione i opracuj szerszą wypowiedź w postaci artykułu na blogu.

Blog jest skutecznym narzędziem marketingowym dla firm, ponieważ pozwala stworzyć przestrzeń dla tworzenia wartościowego contentu oraz może być pomocny w pozycjonowaniu strony internetowego biznesu. Rzetelnie przygotowane teksty, dobre fotografie, obrazowe wykresy i inne elementy contentu wpływają także na kształtowanie wizerunku eksperta w branży. Znaczenie dla budowania autorytetu ma nie tylko wysoka jakość zawartości, ale też regularne publikowanie, odwoływanie się do opinii innych ekspertów z branży, a także udzielanie odpowiedzi na komentarze. Ponadto blog sprawdza się jako platforma do komunikacji z Klientami i budowania pozytywnych relacji z nimi.

Źródło: Search Engine Journal, doświadczenie własne, Ewa Hope, Blogi jako platforma komunikowania na przykładzie blogów uczelnianych; „Studia ekonomiczne”, nr 157, R. 2013, s. 22-33; Anna Leszczuk-Fiedziukiewicz, Internet jako narzędzie kreowania wizerunku polityka, „Nowe Media. Studia i Rozprawy”, nr 2, R. 2011, s. 31-54; Piotr Szamrowski, Znaczenie blogów firmowych w komunikacji między przedsiębiorstwem a klientem, „Polityki Europejskie, Finanse, Marketing”, nr 9(58), R. 2018, s.513-525.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

świadomość marki Ikona 8:00 min 04.12.2023 Walka o rozpoznawalność Twojej marki wśród konsumentów trwa tu i teraz. Poznaj rodzaje brand awareness i sposoby na to, by Twoja firma była pierwszym skojarzeniem klientów, gdy poszukują produktów lub usług, które sprzedajesz. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 49

No votes so far! Be the first to rate this post.

grupa docelowa Ikona 6:00 min 01.12.2023 Im więcej wiesz na temat swoich odbiorców, tym skuteczniejszą strategię marketingową jesteś w stanie stworzyć. Sprawdź, czym jest grupa docelowa oraz jak zbierać o niej informacje. Czytaj więcej
Wielka moc pozycjonowania – case study ze współpracy ze sklepem mikaena.pl Ikona 5:00 min Sprawdź, jak sprawiliśmy, że marka biżuteryjna Mikaena rozbłysła pełnią blasku. Przeczytaj case study z naszych działań SEO. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Z życia firmy Ikona 01:20 min 05.02.2008 XIII edycja ogólnopolskiego konkursu Grasz o staż już ruszyła! Grono tegorocznych fundatorów zasiliła firma Sunrise System. Konkurs jest świetną szansą dla studentów, którzy myślą o tym, aby rozwijać się w takich dziedzinach, jak marketing, reklama oraz public relations. Wystarczy przyjść na rozmowę rekrutacyjną i spełnić nasze oczekiwania. Staże dla tych najlepszych czekają! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Sieci jeszcze bardziej społecznościowe Ikona 01:50 min 13.04.2016 Przez samego Facebooka, Instagrama i WhatsAppa przewija się około dwóch miliardów zdjęć dziennie. Było więc kwestią czasu, że gigant z Mole Park zwróci uwagę również na tych użytkowników, którzy nie mogą zobaczyć dodawanych przez znajomych treści. Mowa o osobach niewidomych oraz niedowidzących, którzy stanowią niemały procent wszystkich miłośników publikowania postów. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

SEO Ikona 01:00 min 26.08.2010 Jako przykład wpisu w mapie witryny wideo, w którym użyto tagów specyficznych dla filmów wideo, Google podaje następującą mapę. Kilka podanych pól to opcje dodatkowe, zawierają jednakże wartościowe meta dane. Warto zauważyć, że w przypadku rozbieżności między treścią na stronie z filmem a mapą Google może przy indeksowaniu uwzględnić dane ze strony. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700