Korzystanie z analitycznych i marketingowych plików cookies wymaga Państwa zgody, którą można wyrazić, klikając „Zaakceptuj”. Jeżeli nie chcą Państwo wyrazić zgody na korzystanie przez nas i naszych partnerów z określonych kategorii plików cookies, należy wybrać opcję „Zarządzaj Cookies” i zadecydować o swoich preferencjach. Wyrażoną zgodę można wycofać w każdym momencie poprzez zmianę preferencji plików cookies. Szczegółowe informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych znajdują się w Polityce prywatności.

 

Poniżej możesz zarządzać preferencjami dotyczącymi korzystania przez nas i naszych partnerów z plików cookie.

Niezbędne i funkcjonalne pliki cookie
Zawsze aktywne
Więcej szczegółów: Polityka cookie
Google Analytics

Więcej szczegółów: Google Analytics

Ikona 04:25 min Ikona 18.07.2018

Posłuchaj, co Ci powiem – podcast to pomysł na Twój blog!

Raz dwa raz, próba mikrofonu…!

 

Nigdy nie zapomnę chwili, gdy po raz pierwszy przesłuchiwałam nagranie, na którym zarejestrowany został mój głos. To jak spotkanie z kimś bliskim, ale jednocześnie zupełnie obcym, z człowiekiem, którego znasz, ale niekoniecznie chcesz się z nim spotykać… dlatego doskonale rozumiem opory przed nagrywaniem podcastów.

Wierz mi jednak, że – podobnie jak antropolog czy dziennikarz radiowy – szybko pozbędziesz się tego charakterystycznego skrępowania i po prostu zakochasz się w swoim głosie, a wraz z Tobą także inni. I już nie zatrzymasz rosnącej chęci, aby być słuchanym, komentowanym,  nagradzanym rosnącą uwagą odbiorców.

Podcasty przeżywają właśnie renesans. Stały się bardziej dostępne niż jeszcze kilkanaście lat temu i znakomicie odpowiadają naszym dzisiejszym potrzebom, gdy ani na chwilę nie rozstajemy się ze smartfonem lub tabletem. Czas na słuchanie podcastów można znaleźć zawsze i wszędzie dzięki aplikacjom mobilnym oraz stałemu dostępowi do sieci. Coraz więcej blogerów decyduje się również na to, by w celu wsparcia pozycjonowania swojej strony oprócz treści publikować także materiały audio. Według Forbesa ponad 40% użytkowników sieci (w wieku 18-34) przynajmniej raz w tygodniu słucha podcastów. To szansa, którą warto wykorzystać!

 

Co to jest podcast?

 

Podcast to audycja dźwiękowa opublikowana w Internecie. Po raz pierwszy pojawiła się w sieci około roku 2000, aby upowszechnić się pięć lat później. Początkowo jedynym czytnikiem podcastów był ITunes, obecnie coraz szybciej doganiany przez Spotify. Nagrania najczęściej przybierają formę cykli, dzięki czemu w łatwy sposób można stworzyć grupę wiernych odbiorców. Do słuchania wystarczy natomiast sprzęt z dostępem do sieci przystosowany do odtwarzania plików MP3. I to wszystko, aby w pełni zanurzyć się w treści audio.

 

W czym tkwi siła podcastów?

 

Nieco już na ten temat powiedziałam, ale zaznaczę to jeszcze wyraźniej – podcasty można odtwarzać z dowolnego urządzenia mobilnego. Wystarczy wcisnąć przycisk „play”, aby zapoznać się z zaproponowaną przez Ciebie treścią.

Zauważ, że zdecydowanie chętniej niż kilka lat temu sięgamy po audiobooki, słuchamy muzyki z aplikacji mobilnych, korzystamy z wyszukiwania głosowego oraz oddajemy się rozmowie przez zestawy słuchawkowe. Ze społeczeństw czytelniczych przeobrażamy się w społeczności posługujące się słowem mówionym. To po prostu praktyczne – komunikat przekazywany jest znacznie szybciej, łatwiej i efektowniej. Forbes tłumaczy tę potrzebę zjawiskiem „zmęczenia ekranu”. Młodzi internauci sięgają po przekazy łatwiejsze i przyjemniejsze w odbiorze – zamiast czytać lub skanować tekst w poszukiwaniu praktycznych dla siebie informacji, wolą słuchać.

Istotną siłą podcastów jest również to, że możesz wykorzystać je do przygotowania treści dowolnego rodzaju. To może być wywiad, fragment dłuższej opowieści, debata, poradnik lub pogadanka na aktualny temat. Najważniejsze jest to, że przekazujesz informacje w sposób interesujący i co ważne – angażujący. A na dodatek robisz to znacznie szybciej. Wystarczy nagrać podcast, przygotować w dowolnym programie do obróbki dźwięku, a następnie opublikować na swoim blogu.

Nie musisz oczywiście ograniczać się do samego przekazu audio. Aby zainteresowanie odbiorców było jak największe, powinieneś zadbać o różnorodność i uzupełniać teksty zarówno podcastami, jak i filmami. W ten sposób wpłyniesz także na pozycjonowanie – Google doceni fakt, że na Twoim blogu znajdują się niejednolite treści.

A co najważniejsze – staniesz się dla odbiorów znacznie bliższy. Wsłuchując się w Twój głos zaczną sobie Ciebie wyobrażać, utożsamiać się z Tobą, angażować w to, co mówisz. Uzyskasz cechę, która wyróżni Cię spośród innych blogerów. Z niewidzialnego autora tekstów przeobrazisz się w człowieka z krwi i kości, który zawsze ma do powiedzenia coś ciekawego.

 

Przykład? Proszę bardzo!

 

Jeśli wciąż nie czujesz bluesa i nie wiesz, czy podcast to właśnie Twój sposób na promowanie się w Internecie, posłuchaj tych, którzy już obyli się nieco z tematem. W sieci znajdziesz sporo inspirujących przykładów.

Jeśli o mnie chodzi, to najchętniej przysłuchuję się temu, co w niezwykle prosty, acz szalenie interesujący sposób opowiada dr hab. Katarzyna Kłosińska. Jej audycja „Co w mowie piszczy” dostępna jest zarówno w ramówce Trójki, jak i na stronie radia. Jeden odcinek trwa zwykle 5-6 minut, ale jest bardzo zajmujący, dlatego tak chętnie do niego wracam 🙂

Źródła: TOK FM, eredaktor.pl, Życie w podróży, własne doświadczenie.

Udostępnij:
Ocena artykułu:
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 1

No votes so far! Be the first to rate this post.

Udostępnij:
Zadaj pytanie ekspertowi

Dowiedz się jak być lepiej widocznym w sieci

Bezpłatna wycena Bezpłatny audyt SEO
Czytaj także
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

live streaming Ikona 9:00 min 28.11.2023 Jak pokazują badania, popularność live streamingu rośnie. Odbiorcy lubią ten sposób komunikowania się marki z różnych względów. Sprawdź, czy to narzędzie dla Ciebie i jak włączyć live streaming do własnej strategii marketingowej. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 47

No votes so far! Be the first to rate this post.

one page Ikona 7:00 min 24.11.2023 Witryna z wieloma zakładkami czy minimalistyczny serwis one page? Sprawdziliśmy wady i zalety tego ostatniego rozwiązania. Sprawdź, czy będzie dla Ciebie odpowiednie. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 4.6 / 5. Vote count: 45

No votes so far! Be the first to rate this post.

Błędy, których lepiej nie popełniać w kampaniach Facebook Ads Ikona 5:00 min 20.11.2023 Prowadzisz kampanie płatne na Facebooku albo szerzej – w systemie Meta? Sprawdź, czy nie popełniasz błędów, które negatywnie wpływają na Twoje wyniki! Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Czy można reklamować papierosy w kampaniach Google AdWords? Ikona 01:15 min 22.01.2013 Po temacie linków sponsorowanych o alkoholu zajmę się papierosami, wyrobami tytoniowymi i akcesoriami dla osób palących. Czy można reklamować tego typu produkty w reklamach AdWords? Czy jeśli nie można to czy są odstępstwa od tych zasad? A jeśli można, to czy są jakiekolwiek ograniczenia? I czy można - choćby spróbować - „oszukać” system Google AdWords? Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 5 / 5. Vote count: 2

No votes so far! Be the first to rate this post.

Skuteczne pozycjonowanie Ikona 15:00 min 28.09.2023 Skuteczne pozycjonowanie to także działania off-site, czyli takie, które wykonywane są poza samą stroną internetową. Czytaj więcej
Ikona

How useful was this post?

Click on a star to rate it!

Average rating 0 / 5. Vote count: 0

No votes so far! Be the first to rate this post.

Marketing internetowy Ikona 01:50 min 29.04.2009 "Pakiet telekomunikacyjny" przegłosowany przez Parlament Europejski ma za zadanie uregulować techniczne aspekty, które mają wspomóc politykę antypiracką. Mimo jasno brzmiących reguł wielu uważa, że może to zaszkodzić ogólnej sieciowej wolności. W rzeczywistości jednak pakiet ma za zadanie niwelować zgubne skutki stron nielegalnych i pirackich. Czytaj więcej

Na dobry start
proponujemy Ci bezpłatnie:

  • audyt SEO Twojej strony
  • konsultację z doświadczonym ekspertem
  • ofertę dopasowaną do Twojego biznesu

Bezpłatna wycena
Kontakt

Wyprzedź
konkurencję

Zadaj pytanie ekspertowi

739 943 700